Προβλέψεις για αλματώδη αύξηση των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου

Προβλέψεις για αλματώδη αύξηση των συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα έγχαρτα βιβλία θα αντέξουν και το 2015, η αξία των «έξυπνων τηλεφώνων» που θα πουληθούν φέτος θα ξεπεράσει την αξία όλων των άλλων καταναλωτικών ηλεκτρονικών συσκευών και παράλληλα θα διενεργηθούν περίπου 30 εκατ. συναλλαγές με τη χρήση κινητού «πορτοφολιού», δηλαδή κινητού τηλεφώνου. Επίσης, φέτος θα ενδυναμωθεί ουσιαστικά η αγορά των εκτυπωτών τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing) και η αγορά του «Internet των πραγμάτων» (Internet of the Things).

Αυτές είναι μερικές από τις προβλέψεις της εταιρείας ερευνών Deloitte Touche για το 2015, όπως παρουσιάζονται στη 14η έκθεσή της για το τι μέλλει γενέσθαι στον χώρο της τεχνολογίας, των τηλεπικοινωνιών και των μέσων ενημέρωσης. Και σύμφωνα με αυτή, παρά την εισβολή των νέων μέσων και του Internet, τα παραδοσιακά μέσα δείχνουν ότι θα αντέξουν και το 2015. Η έκθεση προβλέπει ότι περίπου το 80% των εκδόσεων βιβλίων θα γίνει σε έγχαρτη μορφή, ενώ η γενιά της νέας χιλιετίας –όσοι έχουν γεννηθεί στις δεκαετίες ’80 και ’90– φαίνεται να δείχνει μικρή προτίμηση στα αποκαλούμενα ηλ-βιβλία (e-books).

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα μέσα ενημέρωσης. Αν και ο αριθμός θεάσεων βίντεο διάρκειας μικρότερης των 20 λεπτών διευρύνεται, ο συνολικός χρόνος θέασης αντιστοιχεί μόλις στο 3% του συνολικού χρόνου θέασης που διαθέτουν οι καταναλωτές. Η Deloitte υπολόγισε ότι τα 2 δισ. θεάσεις του καλλιτέχνη PSY (Gangnam Style) στο youtube αντιστοιχούν μόλις στο 1/5 του χρόνου που αφιέρωσαν μόνον τα 15,7 εκατ. Αμερικανοί τηλεθεατές της σειράς «Τhe Big Bang Theory». Με οικονομικούς όρους, η Deloitte αναφέρει ότι για φέτος τα διαφημιστικά έσοδα video μικρής διάρκειας θα ανέλθουν σε 5 δισ. δολ., έναντι 400 δισ. δολ. που θα είναι τα διαφημιστικά έσοδα της παραδοσιακής τηλεόρασης. Σύμφωνα με την εταιρεία, «τα βίντεο μικρής διάρκειας είναι το μέλλον, αλλά όχι το μέλλον της τηλεόρασης».

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη, ότι κάθε Βορειοαμερικανός καταναλωτής το 2015 θα ξοδέψει περίπου 750 δολ. σε υπηρεσίες ψυχαγωγίας, εκ των οποίων περίπου το 50% αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση. Ακολουθεί η μουσική, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, οι ταινίες κ.ά.

Σε ό,τι αφορά το «Internet των πραγμάτων», η εταιρεία εκτιμά ότι το 2015 θα παραγγελθούν πάνω από 1 δισ. συσκευές έτοιμες για διασύνδεση στο Διαδίκτυο. Ο αριθμός αυτός θα είναι 60% μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2014 και θα ανεβάσει τον αριθμό των συσκευών που είναι διασυνδεδεμένες στο Διαδίκτυο σε 2,8 δισεκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου σε εκείνο των ανθρώπων που είναι συνδεδεμένοι στο Internet. Σύμφωνα με την Deloitte, αγορά υλικού (hardware) του «Internet των πραγμάτων» ανέρχεται σε μόλις 10 δισ. δολ., αλλά οι υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν βασισμένες σ’ αυτό το υλικό είναι 7 φορές μεγαλύτερη. «Στο “Internet των πραγμάτων” πραγματικά ενδιαφέρουν τα πράγματα και όχι οι άνθρωποι», αναφέρει η εταιρεία ερευνών.

Πάντως, πρέπει να σημειωθεί –το παραδέχεται και η ίδια η εταιρεία ερευνών– ότι πέφτει έξω στις προβλέψεις της. Για παράδειγμα, στην αρχή του 2014 είχε προβλέψει ότι η «φορετή» τεχνολογία (wearable technology) θα είχε ξεκινήσει να κατακτά τους καταναλωτές, χωρίς ωστόσο να έχει παρατηρηθεί κάτι σχετικό μέχρι το τέλος του έτους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT