Η Ε.Ε. εμμένει στις κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό εναντίον της Google

Η Ε.Ε. εμμένει στις κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό εναντίον της Google

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ε.Ε. εμμένει στις κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό εναντίον της

Google

Αντίθετα από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, ο

αρμόδιος Επίτροπος Χοακίν Αλμούνια υποστηρίζει ότι ο ιντερνετικός

κολοσσός προωθεί τις δικές του υπηρεσίες μέσα από τη μηχανή

αναζήτησης.

Του Κώστα Δεληγιάννη

Η Google πρέπει να αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζει τα δικά της

προϊόντα μέσα από τη μηχανή αναζήτησης, αν θέλει να μην

αντιμετωπίσει κυρώσεις για μονοπωλιακές πρακτικές. Αυτό δήλωσε ο

Επίτροπος για Θέματα Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια σε συνέντευξή του

στους Financial Times, όταν κλήθηκε να σχολιάσει την έρευνα που

βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρώπη, αναφορικά με το αν η αμερικανική

εταιρεία κάνει κατάχρηση της τεράστιου μεριδίου χρήσης που έχει το

«ψαχτήρι» της.

«Αν και η έρευνα δεν έχει ολοκληρωθεί, πεποίθησή μου είναι ότι η

Google εκτρέπει την ιντερνετική κυκλοφορία» στις δικές της

υπηρεσίες χαρτών ή αναζήτησης δρομολογίων, ανέφερε ο Αλμούνια.

«Έτσι, αξιοποιεί τη δεσπόζουσα θέση που κατέχει στην αγορά των

μηχανών αναζήτησης με έναν τρόπο που νομίζω –φοβάμαι– ότι συνιστά

κατάχρηση».

Η αμερικανική εταιρεία θα πρέπει να υποβάλει προτάσεις που θα

αντιμετωπίζουν πειστικά αυτά τα ζητήματα, πρόσθεσε ο Αλμούνια,

ειδάλλως η Ε.Ε. θα είναι «υποχρεωμένη» να κινήσει εναντίον της τις

διαδικασίες που προβλέπονται για αθέμιτο ανταγωνισμό. Η έκθεση των

με τις προτάσεις Google αναμένεται στα τέλη του μήνα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά εδώ και δύο χρόνια τις πρακτικές του

ιντερνετικού κολοσσού, έπειτα από κατηγορίες ανταγωνιστών της όπως

η Microsoft πως η Google φροντίζει ώστε οι δικές της υπηρεσίες και

σάιτ να βρίσκονται πάντοτε στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της

μηχανής αναζήτησης.

Στον αντίποδα, η έρευνα που είχε ξεκινήσει η αμερικανική

Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), για τους ίδιους λόγους,

ολοκληρώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες με μία απόφαση που οι

περισσότεροι αναλυτές χαρακτήρισαν ως νίκη της Google. Η αλήθεια

είναι ότι η FTC επέβαλε ορισμένες αλλαγές στην εταιρεία, ώστε για

παράδειγμα να μπορούν πλέον σάιτ όπως το Yelp να ζητούν να μην

εμφανίζεται το περιεχόμενό τους σε υπηρεσίες όπως το Google+ Local

ή το Google Shopping. Όσον αφορά όμως τον τρόπο εμφάνισης των

αποτελεσμάτων, η FTC απέρριψε κάθε αιτίαση για αθέμιτο

ανταγωνισμό.

Ο Αλμούνια δήλωσε στους Financial Times ότι το σκεπτικό της

Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με την

απόφαση της FTC, όσον αφορά τις αλλαγές που επιβλήθηκαν στην άλλη

πλευρά του Ατλαντικού. Υποστήριξε επίσης πως η αυστηρότερη στάση

της Ευρώπης αναφορικά με τη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης

οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι το «ψαχτήρι» της Google έχει

ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο απ’ ό,τι στις

ΗΠΑ.

Πάντως, έσπευσε να προσθέσει πως οι ενστάσεις της Ε.Ε. αφορούν μόνο

τον τρόπο προβολής των προϊόντων της Google, και όχι το πώς

λειτουργούν γενικά οι αλγόριθμοι της μηχανής αναζήτησης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT