Twitter και για τις προσλήψεις

4' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Twitter και για τις προσλήψεις

Το δημοφιλές social media γίνεται πλέον εργαλείο προσφοράς –

ζήτησης εργασίας

Το Twitter γίνεται το νέο εργαλείο προσφοράς και ζήτησης εργασίας,

αλλά και η πλατφόρμα όπου κυκλοφορούν όλο και περισσότερα

βιογραφικά. Εχοντας κουραστεί από τις ιστοσελίδες που υπάρχουν γι’

αυτό τον σκοπό, όπως και από τα αμέτρητα «άσχετα» βιογραφικά, ήδη

στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, κάποιοι υπεύθυνοι προσλήψεων σε

επιχειρήσεις στρέφονται στο κοινωνικό δίκτυο, όπου «ανεβάζουν»

αγγελίες, ψάχνουν υποψηφίους και αναζητούν πληροφορίες για όσους

ενδιαφερθούν.

Από την πλευρά τους, εκείνοι που ψάχνουν για δουλειά προσπαθούν να

συνοψίσουν την επαγγελματική εμπειρία και τα προσόντα τους σε 140

χαρακτήρες ή σε ένα βίντεο 6 δευτερολέπτων.

Το Twitter, το οποίο ιδρύθηκε το 2006, δεν έχει ακόμη ανατρέψει τα

δεδομένα στην αγορά εργασίας, αλλά μερικοί εργοδότες αξιοποιούν ήδη

τα πλεονεκτήματά του, τα οποία σύμφωνα με τους ίδιους είναι η

γρήγορη, άμεση επαφή με τους υποψηφίους και η πρόσβαση σε μεγάλα

δίκτυα ανθρώπων, τονίζεται σχετικά στην ηλεκτρονική σελίδα της Wall

Street Journal.

Η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης θα γίνεται όλο και θελκτικότερη όσο

αναπτύσσεται, λέει ο Josh Bersin, ιδρυτής της Bersin by Deloitte,

μιας εταιρείας διαχείρισης ανθρώπινων πόρων που ανήκει στην

Deloitte Consulting. Αλλοι, πάντως, παραμένουν επιφυλακτικοί.

Κατ’ αρχάς οι κανόνες αναζήτησης υπαλλήλων μέσω του Twitter δεν

είναι ακόμη ξεκάθαροι: όσοι ψάχνουν για δουλειά θα πρέπει να

«ανεβάζουν» μόνο επαγγελματικά μηνύματα ή δεν υπάρχει πρόβλημα αν

γράφουν και μηνύματα προσωπικού χαρακτήρα; Θα πρέπει οι εργοδότες

να ανοίγουν διάλογο με τους υποψηφίους; Και, εν τέλει, πώς

συντάσσει κανείς ένα βιογραφικό σε 140 χαρακτήρες – συνοψίζοντας σε

ένα tweet την εμπειρία και τα προσόντα του;

Τον Φεβρουάριο η Enterasys, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στα

ιντερνετικά δίκτυα, αποφάσισε να προσλάβει έναν υπάλληλο για τη

θέση social media marketing, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το

Twitter. Η εταιρεία εξέτασε μόνο τις περιπτώσεις εκείνων που

εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους με μηνύματα με το hashtag #socialCV.

Ανάμεσα στις άλλες προϋποθέσεις: να έχει κανείς περισσότερους από

1.000 ενεργούς follower.

Καταφέρνοντας έτσι να περιορίσει τον αριθμό των… φιναλίστ σε

περίπου 15, ο Vala Afshar, διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ,

δηλώνει πεπεισμένος ότι το Twitter είναι ο κατάλληλος τρόπος για

την εύρεση υποψηφίων. «Είμαι απολύτως σίγουρος ότι δεν θα ασχοληθώ

ξανά με βιογραφικά», λέει. «Το web είναι το CV σου και τα κοινωνικά

δίκτυα οι συστάσεις σου».

Η Jocelyn Lai, «κυνηγός» ταλέντων από τη διαφημιστική εταιρεία

GSD&M στο Τέξας, λέει ότι χρησιμοποιεί συχνά το Twitter για να

πάρει μια ιδέα για έναν υποψήφιο. «Βλέπω πώς αλληλεπιδρούν οι

άνθρωποι, ποιες είναι οι απόψεις τους, ποιοι είναι οι καλύτεροι

φίλοι τους στο Twitter, αν έχουν αίσθηση του χιούμορ»,

υποστηρίζει.

Προς το παρόν, οι περισσότεροι υπεύθυνοι των τμημάτων ανθρώπινων

πόρων θεωρούν πιο αποτελεσματικά γι’ αυτόν τον σκοπό άλλα social

media, όπως το LinkedIn, αν και σχεδιάζουν να αρχίσουν να

χρησιμοποιούν στο μέλλον και το Twitter. Σε ειδικούς κλάδους της

αγοράς εργασίας, πάντως, όπως τα μίντια και η τεχνολογία, οι

υπεύθυνοι προσλήψεων και οι υποψήφιοι πίνουν ήδη νερό στο όνομα του

Twitter. O Lars Schmidt, υποδιευθυντής του τμήματος πρόσληψης νέων

υπαλλήλων και καινοτομίας στον δημόσιο ραδιοφωνικό σταθμό NPR,

στράφηκε στο Twitter όταν ανέλαβε το πόστο στον σταθμό.

Εχοντας περιορισμένα κονδύλια στη διάθεσή του, δημιούργησε τον

λογαριασμό @NPRJobs. «Οι καλύτεροι εργαζόμενοι δεν ψάχνουν πάντοτε

για δουλειά, και δεν είναι απαραίτητο ότι θα επισκεφθούν τις

ευκαιρίες καριέρας στο site μας. Είναι σίγουρο όμως ότι βρίσκονται

στα social media», λέει ο Schmidt. Δύο από τις σημαντικότερες

περυσινές προσλήψεις του ήταν άνθρωποι που έκαναν αίτηση για τις

θέσεις, αφότου είδαν τη σχετική ανάρτηση στο προφίλ χρηστών που

«ακολουθούσαν».

Ο Schmidt τονίζει πως η πλατφόρμα είναι αποτελεσματική επειδή

επιτρέπει την αλληλεπίδραση με τους υποψηφίους. Το Twitter, σύμφωνα

με το οποίο οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση αγγίζουν τα 200

εκατομμύρια, γνωρίζει καλά ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται στην

αγορά εργασίας.

Η δημόσια φύση του Twitter «σου επιτρέπει να οικοδομήσεις ένα είδος

σχέσης με επιχειρήσεις στις οποίες ειδάλλως δεν θα είχες πρόσβαση»,

αναφέρει η Alexandra Valasek, εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας.

«Είναι πιο εύκολο να γράψεις ένα tweet από το να στείλεις ένα mail

ή να πάρεις τηλέφωνο».

Βιογραφικό σε 140 χαρακτήρες

Τον Φεβρουάριο η Dawn Siff, πρώην δημοσιογράφος στο ραδιόφωνο που

έψαχνε για δουλειά, χρησιμοποίησε το Vine, το νέο πρόγραμμα

ανταλλαγής βίντεο, για να καταγράψει σε βίντεο διάρκειας έξι

δευτερολέπτων το βιογραφικό της. Στο βίντεο διακρίνεται η Siff, με

αξεσουάρ έναν κύβο του Ρούμπικ και μία λάμπα, να ισχυρίζεται ότι

είναι μια «μηχανή παραγωγής ιδεών», όπως επίσης δημοσιογράφος,

ειδική στη στρατηγική και μάνατζερ.

Το απόσπασμα διαδόθηκε αστραπιαία, με αποτέλεσμα να

τετραπλασιαστούν οι follower του λογαριασμού της και η ίδια να

γίνει θέμα στην τηλεόραση. Η Siff μόλις προσλήφθηκε στη νέα της

δουλειά, ως project manager σε μεγάλο δημοσιογραφικό όμιλο. Αν και

το βίντεο δεν έπαιξε άμεσα ρόλο στην πρόσληψή της, λέει ότι είχε

κάνει εντύπωση στα στελέχη της εταιρείας.

Πάντως, ο Eric White, επίσης πρώην δημοσιογράφος που ήθελε να

προσληφθεί σε εταιρεία δημόσιων σχέσεων, δεν στάθηκε τόσο τυχερός.

Αν και «ανέβασε» ένα tweet με link στο βιογραφικό του, έχοντας

λίγες δεκάδες follower, η κίνησή του δεν είχε απήχηση.

Από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι προσλήψεων και όσοι ψάχνουν για

εργασία έρθουν σε επαφή μέσω του Twitter, έπειτα τη σκυτάλη

αναλαμβάνουν τα πιο παραδοσιακά μέσα: οι υποψήφιοι μπορεί να

στείλουν ένα tweet με ένα link στο βιογραφικό τους ή σε ένα πιο

λεπτομερές προφίλ τους στα social media, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί

μια συνέντευξη, είτε τηλεφωνική είτε πρόσωπο με πρόσωπο.

Για να γίνει όμως η πρώτη προσέγγιση, η Kathryn Minshew, ιδρύτρια

του site καριέρας TheMuse.com, είναι υπέρμαχος των βιογραφικών των

140 χαρακτήρων.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT