Channel 4: Kακοπληρωμένοι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν «e-φήμη» σε πελάτες από όλο τον κόσμο

Channel 4: Kακοπληρωμένοι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν «e-φήμη» σε πελάτες από όλο τον κόσμο

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Channel 4: Kακοπληρωμένοι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν «e-φήμη» σε

πελάτες από όλο τον κόσμο

Σημερινή εκπομπή του βρετανικού καναλιού ασχολείται με τη

Shareyt.com από το Μπαγκλαντές, η οποία πουλά χιλιάδες follower στο

Twitter, like στο Facebook και προβολές στο YouTube.

Toυ Κώστα Δεληγιάννη

Ο τρόπος που οποιαδήποτε επιχείρηση στον κόσμο μπορεί να αυξήσει

την παρουσία της στα κοινωνικά μίντια είναι το αντικείμενο της

δημοσιογραφικής εκπομπής Dispatches του βρετανικού καναλιού Channel

4, η οποία θα προβληθεί σήμερα το βράδυ.

Η εκπομπή ασχολείται με μία από τις μεγαλύτερες «click farm»,

εταιρείες που απασχολούν κακοπληρωμένους εργαζόμενους για να

προσφέρουν στον πελάτη τους χιλιάδες follower στον λογαριασμό του

στο Twitter, like στη σελίδα του στο Facebook και προβολές στο

κανάλι του στο YouTube.

Η εταιρεία ονομάζεται Shareyt.com και βρίσκεται στην πόλη Ντάκα του

Μπαγκλαντές, όπου ο δημοσιογράφος του Channel 4 επισκέφθηκε τον

ιδιοκτήτη της, υποδυόμενος τον πελάτη.

Μάλιστα, για να είναι πιο αληθοφανές το ενδιαφέρον του, έστησε μια

σελίδα στο Facebook για την προώθηση της κατανάλωσης των…

αγγουριών, πληρώνοντας τη Shareyt.com για τα πρώτες εκατοντάδες

like. Η χρέωση από την «click farm» ήταν 15 δολάρια ανά 100

like.

Στο ντοκιμαντέρ προβάλλονται εκτεταμένα στιγμιότυπα της συνάντησης,

την οποία ο δημοσιογράφος κατέγραψε με κρυφή κάμερα. Σε αυτά, ο

ιδιοκτήτης της Shareyt.com δηλώνει «βασιλιάς του Facebook»,

αναφέροντας πως μπορεί να «αναβαθμίσει» οποιαδήποτε σελίδα στο

κοινωνικό δίκτυο, προσθέτοντάς της εκατοντάδες χιλιάδες like.

Μια δουλειά της «click farm» είναι να λειτουργεί σαν εθελοντική

πλατφόρμα, μέσω της οποίας χιλιάδες χρήστες σε όλο τον κόσμο

«αλληλοβοηθούνται» για να προωθήσουν τα πρότζεκτ τους στα social

media. Στη συνάντηση, ωστόσο, ο ιδιοκτήτης της παραδέχθηκε στον

«πελάτη» πως το 30-40% των κλικ στη σελίδα του στο Facebook θα

προέλθουν από το Μπαγκλαντές.

Έτσι, με βάση την ιστοσελίδα της Shareyt.com, στην οποία αναφέρει

πως μπορεί να «επιστρατεύσει» έως και 83.000 χρήστες, το

ντοκιμαντέρ εκτιμά πως η εταιρεία απασχολεί περίπου 25.000

εργαζόμενους.

Με μια πρόχειρη έρευνα, το Dispatches εντόπισε ένα online καζίνο

και μια εταιρεία παραγωγής κινουμένων σχεδίων, οι οποίες

χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Shareyt.com. Επίσης, η ίδια η

εταιρεία στο σάιτ της έχει ένα link για μια διαφήμιση της Coca Cola

που προβλήθηκε το 2010 στο Super Bowl. Το σποτ συγκέντρωσε 6

εκατομμύρια προβολές, πριν αποσυρθεί από το ίντερνετ.

Αν και μια από τις μεγαλύτερες, η Shareyt.com δεν είναι βέβαια η

μοναδική «click farm», ενώ, όπως είναι φυσικό, αρκετές αντίστοιχες

επιχειρήσεις εδρεύουν σε άλλες χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Σύμφωνα με παλιότερα ρεπορτάζ που επικαλείται ο Guardian, το κοινό

τους χαρακτηριστικό είναι ότι πληρώνουν μισθούς πείνας, που για

έναν χρόνο δεν ξεπερνούν τα 120 δολάρια.

Η αγορά «φήμης» στα κοινωνικά μίντια μπορεί να έχει άμεση επίπτωση

στις πωλήσεις αφού, σύμφωνα με έρευνες, το 31% των καταναλωτών

ψάχνουν στο ίντερνετ για πληροφορίες, ανάμεσα στις οποίες και τα

like ή τους follower, πριν αποφασίσουν να αγοράσουν ένα προϊόν.

Όπως είναι φυσικό, για τα κοινωνικά δίκτυα οι «click farm»

αποτελούν «πονοκέφαλο», αφού δεν είναι εύκολο να περιορίσουν τη

δράση τους. Πάντως, τόσο το Facebook όσο και το Twitter φαίνεται να

έχουν μπλοκάρει τις διαφημίσεις της Shareyt.com.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT