Κάποτε το κοινωνικό δίκτυο MySpace κατείχε την ηγετική θέση στις
προτιμήσεις των νέων, μέχρι που το Facebook του «έκλεψε» τα
πρωτεία. Τώρα, το MySpace, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά την
πρωτοκαθεδρία του ανταγωνιστή του, αποφάσισε να ακολουθήσει
διαφορετική στρατηγική, αυτή της συνεργασίας, με στόχο να
διατηρήσει τους «φίλους» του και να κερδίσει νέους.
Η νέα υπηρεσία «Mashup with Facebook» επιτρέπει στους χρήστες
του MySpace, μέσω της ιστοσελίδας τους στο MySpace, να συνδέονται
στο λογαριασμό που έχουν στο Facebook και να «συγχρονίζουν τις
προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους ανάμεσα στα δύο κοινωνικά
δίκτυα, σύμφωνα με το ΒΒC και το Γαλλικό Πρακτορείο. Επίσης, οι
χρήστες του MySpace θα μπορούν να μοιράζονται τις ψυχαγωγικές
προτιμήσεις τους με φίλους τους στο Facebook.
«Το MySpace δίνει στους ανθρώπους ένα εύκολο τρόπο να μεταφέρουν
τα αγαπημένα μουσικά συγκροτήματα, τις διασημότητες και τις ταινίες
από το Facebook, για να δημιουργήσουν μια εξατομικευμένη εμπειρία
στο MySpace εξ αρχής», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Facebook Νταν
Ρόουζ.
Και οι δύο εταιρίες δήλωσαν ότι η συμφωνία τους δεν έχει
οικονομική διάσταση. Σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων Forrester
Research, η -μέχρι τώρα αδιανόητη- συνεργασία μπορεί να αποφέρει
οφέλη και στις δύο.
Σύμφωνα όμως με άλλους αναλυτές, η συμφωνία αποτελεί σαφή
ένδειξη ότι το MySpace «πέταξε πετσέτα» αναγνωρίζοντας πια την
πρωτοκαθεδρία του Facebook και το γεγονός ότι είναι προς το
συμφέρον του να πάει «με τα νερά» του τελευταίου παρά εναντίον
του.
Το MySpace ελέγχεται από τη News Corp του μεγιστάνα των μέσων
ενημέρωσης Ρούπερτ Μέρντοχ και διαθέτει περίπου 130 εκατ. χρήστες
έναντι άνω των 500 εκατ. του Facebook. O Μέρντοχ (που αγόρασε το
MySpace το 2005 αντί 580 εκατ. δολ.) έχει καταστήσει σαφές ότι δεν
πρόκειται να ανεχτεί για πολύ ακόμα χρόνο τις ζημιές του MySpace
και πιέζει για πρωτοβουλίες που θα αποφέρουν έσοδα στο τελευταίο,
κάτι που πιθανότατα ώθησε το δίκτυό του να ανοίξει πια «κανάλι»
επικοινωνίας με τον «μεγάλο εχθρό», το Facebook.
Το μερίδιο του Facebook στο διαφημιστικό τζίρο που διοχετεύεται
στα online κοινωνικά δίκτυα, αυξήθηκε στο 50% το 2010 από 36% το
2009, ενώ του Space μειώθηκε από 32% σε 19% αντίστοιχα, σύμφωνα με
την εταιρεία ερευνών eMarketer.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ