Η γνωστή στο χώρο της ψηφιακής ψυχαγωγίας (με τη μορφή παροχής
on demand video streaming και ενοικιάσεων DVD και Blu- ray μέσω
ταχυδρομείου σε ΗΠΑ και Καναδά) εταιρεία Netflix ετοιμάζεται να
κάνει «το μεγάλο βήμα» στο χώρο, ουσιαστικά φιλοδοξώντας να
οδηγήσει στην «κατάργηση» των DVD.
Πρόκειται για ένα φιλόδοξο, χαμηλού κόστους σχέδιο το οποίο έχει
στο επίκεντρό του την προσφορά ταινιών και παλαιών επεισοδίων
τηλεοπτικών σειρών αποκλειστικά μέσω online streaming. Θα κοστίζει
8 δολάρια το μήνα, τιμή που κινείται στο ίδιο πλαίσιο με την τιμή
που προσφέρει η ανταγωνίστρια Hulu.
Παρόλα αυτά, επί της παρούσης, το ερώτημα δεν είναι τόσο εάν
κάποιος θα έπρεπε να ξεφορτωθεί το DVD player του, αλλά το εάν θα
έπρεπε να φροντίσει η τηλεόρασή του να έχει δυνατότητες σύνδεσης
στο Ίντερνετ. Κάποιοι αναλυτές πιστεύουν ότι το εν λόγω σχέδιο θα
προσελκύσει κυρίως νεαρούς συνδρομητές, ιδίως αυτούς που γράφτηκαν
στην υπηρεσία τα δύο τελευταία χρόνια, όταν αυτή έγινε διαθέσιμη
και μέσω κονσολών. Σε αυτό το κοινό, η τιμή εκτιμάται πως θα κάνει
θραύση, κυρίως λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους.
Παράλληλα, η Netflix αυξάνει τις τιμές στις «παραδοσιακές»
υπηρεσίες, δηλαδή στην παράδοση των DVD και Blu-ray μέσω
ταχυδρομείου. Ουσιαστικά η εταιρεία προσπαθεί να περιορίσει τα
έξοδα αποστολής της και να αφιερώσει μεγαλύτερα κεφάλαια στη
βελτίωση της ποιότητας της streaming «βιβλιοθήκης» της.
Η Netflix προσπαθεί να μην επαναλάβει τα λάθη που έκανε κάποτε η
Blockbuster Inc., μία πάλαι ποτέ κραταιά αλυσίδα βιντεοκλάμπ η
οποία δεν τα κατάφερε να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα και
χρεοκόπησε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Netflix, Ριντ Χάστινγκς, δηλώνει πως
πάντα οραματιζόταν ταινίες που θα έφταναν στους πελάτες μέσω
«ψηφιακών οδών» υψηλών ταχυτήτων, από το 1999 ακόμα- άλλωστε, κατά
τον ίδιο, αυτός ήταν και ο λόγος πίσω από την επιλογή του
συγκεκριμένου ονόματος, ακόμα και την εποχή που η εταιρεία
ξεκινούσε τις αποστολές DVD μετά από παραγγελίες μέσω
Διαδικτύου.
Ωστόσο, η μετάβαση στη νέα εποχή έγινε πιο γρήγορα από ό,τι
αναμενόταν. Όταν, στις αρχές του 2007, η Netflix πρόσθετε το
Internet streaming ως δωρεάν επιπρόσθετη υπηρεσία στις υπηρεσίες
της που είχαν να κάνουν με DVD, ο Χάστινγκς διαβεβαίωνε τους
αναλυτές πως τα DVD θα παρέμεναν το πρωταρχικό μέσον παροχής
ταινιών στους συνδρομητές για τουλάχιστον μία δεκαετία ακόμα.
Αυτό άλλαξε όταν έγινε δυνατή η παροχή των υπηρεσιών της Netflix
μέσω κονσολών, Blu-ray players και άλλων νέων συσκευών. Επίσης, η
Netflix μπορεί να παρέχει streaming video και σε φορητές συσκευές
(συμπεριλαμβανομένου του iPad).
Τώρα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρείας, 17 εκατομμύρια
συνδρομητές παρακολουθούν κάθε μήνα περισσότερες ώρες streaming
video από ότι σε DVD που λαμβάνουν μέσω ταχυδρομείου. Ωστόσο, η
Netflix συνεχίζει τις αγορές DVD, καθώς οι περισσότεροι από τους
συνδρομητές της εξακολουθούν να θέλουν τα δισκάκια.
Ουσιαστικά, η μετάβαση προς το streaming αντικατοπτρίζει αυτό
που συμβαίνει στη βιομηχανία εφημερίδων: ακόμα και αν είναι ακόμη
δεκάδες εκατομμύρια αυτοί οι οποίοι αγοράζουν ή είναι συνδρομητές
σε έντυπες εκδόσεις, πρόκειται για ένα κοινό το οποίο γηράσκει και
μειώνεται- οι νεότερες γενιές ενημερώνονται μέσω υπολογιστών και
άλλων ψηφιακών συσκευών.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΡ