Ένα λογοπαίγνιο εμπνευσμένο από ένα παιδικό παραμύθι και το
όνομα της Huffington Post βρίσκεται στο επίκεντρο του «μανιφέστου»
των προοδευτικών bloggers και αναγνωστών που αποτέλεσαν την
κινητήρια δύναμη που καθιέρωσε τη διαδικτυακή εφημερίδα της
Αριάννας Χάφινγκτον ως μία από τις πλέον δημοφιλείς ιστοσελίδες του
αμερικανικού κυβερνοχώρου.
Η αγορά της Huffington Post από την America On Line εξόργισε
πολλούς από τους bloggers, οι οποίοι, σε ένα διαδικτυακό μανιφέστο,
κάνουν λόγο για «ξεπούλημα» και «προδοσία» και δηλώνουν την πρόθεσή
τους να «πολεμήσουν» την Huffington Post:
«Θα φυσήξουμε και θα ξαναφυσήξουμε ( ‘Huff & Puff’: η
παραπομπή – λογοπαίγνιο με το «Huffington Post»- στο παραμύθι με τα
τρία γουρουνάκια και τον κακό λύκο που φυσά και γκρεμίζει τα σπίτια
τους) και θα το γκρεμίσουμε: η Αριάννα μας χρησιμοποίησε για να
στηρίξει το site της και τώρα μας ξεπουλάει. Η Αριάνα Χάφινγκτον
έχτισε μία blog-αυτοκρατορία στηριζόμενη στις ‘πλάτες’ χιλιάδων
πολιτών- δημοσιογράφων. Εκμεταλλεύτηκε τον ιδεαλισμό μας και μας
άφησε να δουλεύουμε υπό την ψευδαίσθηση ότι η Huffington Post ήταν
διαφορετική, ανεξάρτητη και αριστεριζόντων αντιλήψεων. Τώρα σπεύδει
να εξαργυρώσει τα κέρδη της, και τρεις χιλιάδες ανεξάρτητοι
bloggers διαπιστώνουν πως πλέον εργάζονται για άλλη μία μεγάλη
εταιρεία».
«Αλλά η Huffington Post δεν ανήκει στην Αριάνα για να την
πουλήσει. Είναι δική μας: όλων των αριστερόφρονων συγγραφέων και
αναγνωστών, περιβαλλοντικών ακτιβιστών, ανθρώπων που μάχονται κατά
των μεγάλων εταιρειών, αυτών από τους οποίους προήλθαν οι 25
εκατομμύρια επισκέψεις/ ανά μήνα. Και θα την πάρουμε πίσω».
«Θα σταματήσουμε να μπαίνουμε στο site της. Και επίσης θα
σταματήσουμε το blogging για λογαριασμό της. Και μετά θα
δημιουργήσουμε μία εναλλακτική στην Huffington Post της AOL,
χρησιμοποιώντας στο Twitter το hash tag #huffpuff για να πούμε στον
κόσμο τα αγαπημένα μας sites αντικουλτούρας και ανεξάρτητα blogs.
Εμείς δημιουργήσαμε τη Huffington Post. Και θα είμαστε εμείς που θα
‘φυσήξουμε και θα ξαναφυσήξουμε’ και θα την γκρεμίσουμε».
Η εν λόγω «κήρυξη πολέμου» δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα
Adbusters, μαζί με προτάσεις εναλλακτικών ιστοσελίδων προς τους
πρώην υποστηρικτές της Huffington Post, καθώς και συμβουλές πάνω
στη χρήση των social media για την προώθησή τους.
Στο Twitter το hash tag #huffpuff ήδη χρησιμοποιείται ευρέως για
εναλλακτικές προτάσεις, με πολλούς πρώην υποστηρικτές της
Huffington Post να διακηρύσσουν την αντίθεσή τους. Επίσης,
αντιδράσεις προκάλεσε και ο νέος ρόλος της Αριάννας Χάφινγκτον ως
αρχισυντάκτριας των ιστοσελίδων της AOL: ενδεικτική είναι η
παραίτηση του Ματ Λιούις, της ιστοσελίδας Politics Daily της
AOL.
«Ως Συντηρητικός (αν και με κάπως ‘αιρετικές’ τάσεις), είναι
ζωτικής σημασίας να διατηρήσω την ελευθερία μου να γράφω αυτά που
πιστεύω» έγραψε σχετικά.
Σε μία ανεπίσημη έρευνα σε ένα δείγμα 500 τακτικών σχολιαστών
της Huffington Post, το ποσοστό το οποίο αντιτίθεται στην αγορά
ανήλθε στο 81%, με μόνο το 19% των ερωτηθέντων να δηλώνουν
αισιόδοξοι για το μέλλον.
«Εμείς κάναμε την Huffington Post αυτό που είναι, και τώρα μας
εγκαταλείπει. Θα κατευθυνθεί προς το κέντρο, εκεί είναι τα πολλά
λεφτά» είπε σχετικά ένας σχολιαστής.
Από πλευράς της, η Αριάννα Χάφινγκτον δηλώνει πως δεν έχει τόσο
μεγάλη σημασία να γίνεται συζήτηση πάνω σε θέματα «αριστεράς-
δεξιάς» : «Δεν βλέπουμε τους εαυτούς μας ως αριστερούς. Και νομίζω
πως σε αυτό τον τομέα το κοινό είναι μπροστά από τα ίδια τα ΜΜΕ,
καθώς γνωρίζει πως το να συνεχίζει να βλέπει τα γεγονότα ως θέματα
‘αριστεράς- δεξιάς’ βάζει τα ίδια τα γεγονότα σε δεύτερη μοίρα, ενώ
κάνει ακόμα δυσκολότερη τη σωστή ενημέρωση».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Adbusters,
Stumbleupon, Twitter hash tag: #huffpuff