Ε.Ε.: «Το δικαίωμα στην online λήθη»

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ε.Ε.: «Το δικαίωμα στην online λήθη»
Ε.Ε.: «Το δικαίωμα στην online λήθη»-1

Το δικαίωμα στο να μπορεί κάποιος να «ξεχαστεί» από τα κοινωνικά

δίκτυα σκοπεύει να διασφαλίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ασκώντας πιέσεις

προς το Facebook και άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης να

αυξήσουν τα επίπεδα προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να καθιερώσει το

δικαίωμα στο να μπορεί κάποιος, εφόσον το επιθυμεί, να εξαφανίσει

πλήρως παλιά του δεδομένα από το διαδίκτυο, εξασφαλίζοντας έτσι ότι

δεν θα συντρέχουν κίνδυνοι όπως η θέαση παλιών φωτογραφιών (λ.χ από

πάρτυ ή…έξαλλες δραστηριότητες) από εν δυνάμει εργοδότες.

Η επίτροπος για θέματα δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ,

προειδοποίησε εταιρείες όπως η Facebook ότι «μία εταιρεία

κοινωνικής δικτύωσης που εδρεύει στις ΗΠΑ η οποία έχει εκατομμύρια

ενεργών χρηστών στην Ευρώπη πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες

της Ε.Ε.».

Το συνολικό «πακέτο» των προτάσεων θα αποκαλυφθεί το καλοκαίρι.

Ωστόσο, η επίτροπος δήλωσε πως σκοπεύει να αναγκάσει το Facebook

και τα άλλα παρεμφερή sites να καθιερώσουν υψηλά στάνταρ προστασίας

προσωπικών δεδομένων και να δώσουν στο χρήστη πλήρη έλεγχο σχετικά

με το υλικό που διατίθεται online.

«Θέλω να διευκρινίσω ότι οι άνθρωποι θα έχουν το κατοχυρωμένο

δικαίωμα- και όχι απλά να τους δίνεται ενδεχομένως η επιλογή- να

αποσύρουν την έγκρισή τους όσον αφορά την επεξεργασία δικών τους

δεδομένων» είπε σχετικά η επίτροπος Ρέντινγκ, συμπληρώνοντας πως

«το βάρος της αιτιολόγησης/ δικαιολόγησης πρέπει να πέφτει στους

διαχειριστές των δεδομένων, αυτούς που επεξεργάζονται τα προσωπικά

σας δεδομένα. Αυτοί είναι εκείνοι που θα πρέπει να αποδείξουν ότι

χρειάζεται να κατέχουν τα δεδομένα, και όχι οι χρήστες που θα

πρέπει να αποδεικνύουν πως δεν είναι απαραίτητη η συλλογή των

προσωπικών τους δεδομένων».

Σύμφωνα με την πρόταση της Ρέντινγκ, ειδικοί ελεγκτικοί φορείς

θα ιδρυθούν με τη δικαιοδοσία και τη δύναμη να διερευνούν τις

δραστηριότητες εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης που «στοχεύουν»

καταναλωτές εντός της Ε.Ε.

Από τον Ιανουάριο του προηγουμένου έτους, η default κατάσταση

των προφίλ στο Facebook είναι ότι είναι διαθέσιμα προς θέαση- ένας

χρήστης πρέπει να προβεί ο ίδιος σε ειδικές ρυθμίσεις για να

διασφαλίσει ότι τις φωτογραφίες και τα υπόλοιπα δεδομένα που

ανεβάζει θα μπορούν να δουν μόνο οι «φίλοι» του.

Σύμφωνα με τη Ρέντινγκ, οι ρυθμίσεις ιδιωτικότητας είναι πολύ

συχνά τόσο πολύπλοκες, που ένας απλός χρήστης δεν γνωρίζει πώς να

επέμβει. Η νέα νομοθεσία θα εξασφαλίσει ότι η προστασία της

ιδιωτικότητας θα είναι «ενεργοποιημένη από default» και δεν θα

χρειάζεται να ληφθεί ειδική μέριμνα για να ενεργοποιηθεί. Επίσης,

θα απαγορευτεί η συλλογή πληροφοριών χωρίς την άδεια του

χρήστη.

Η θέση των ιδιοκτητών του Facebook είναι ότι η λειτουργία του

κοινωνικού δικτύου είναι σύμφωνη πλήρως με τη νομοθεσία της Ε.Ε.

και ότι υπάρχει συνεργασία με αξιωματούχους των Βρυξελλών για την

αναθεώρηση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων που

είχε θεσπιστεί το 1995, στην «ανατολή» της εποχής του Ίντερνετ.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT