Αλλάζουν οι σχέσεις ΜΜΕ- social media σε Γαλλία και Μ. Βρετανία

Αλλάζουν οι σχέσεις ΜΜΕ- social media σε Γαλλία και Μ. Βρετανία

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλάζουν οι σχέσεις ΜΜΕ- social media σε Γαλλία και Μ.

Βρετανία

Αλλάζουν οι σχέσεις ΜΜΕ- social media σε Γαλλία και Μ. Βρετανία-1

Οι Γάλλοι τηλεπαρουσιαστές και ραδιοφωνικοί παραγωγοί πλέον δεν

έχουν τη δυνατότητα να αναφέρονται ονομαστικά σε ιστοσελίδες

κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter στον «αέρα»,

μετά από απόφαση της αρμόδιας αρχής για το ραδιόφωνο και την

τηλεόραση (CSA- Conseil Superieur de l’ Audiovisuel).

Σύμφωνα με την απόφαση, πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο

παραβιάζει τους κανόνες της διαφήμισης. Ωστόσο, εξακολουθεί να

υφίσταται η δυνατότητα αναφοράς στις εν λόγω υπηρεσίες, αρκεί να

μην κατονομάζονται.

Η γαλλική κυβέρνηση θεωρείται από πολλούς ως εξαιρετικά

«πρόθυμη» ως προς την επιβολή κανονισμών και νόμων σχετικά με το

Διαδίκτυο και τα new media. Όπως αναφέρεται στο κείμενο της

απόφασής της, «η αναφορά στους θεατές ή ακροατές σε μία σελίδα ενός

κοινωνικού δικτύου χωρίς να κατονομάζεται έχει το χαρακτήρα της

πληροφόρησης. Απεναντίας, η αναφορά με κατονομασμό έχει το

χαρακτήρα της διαφήμισης».

Πολλά ΜΜΕ της Γαλλίας (και πολλών άλλων χωρών) κάνουν εκτεταμένη

χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το

Twitter, για να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες τους. Αυτή τη στιγμή

επικρατεί αβεβαιότητα σχετικά με το πώς οι θεατές/ ακροατές θα

μπορούν να «καθοδηγηθούν» σε αυτά τα sites χωρίς να

χρησιμοποιούνται τα ονόματά τους.

Η απόφαση αυτή εμποδίζει τα «ισχυρά» sites αυτού του είδους από

το να ευνοηθούν από πλευράς προώθησης ακριβώς λόγω του μεγέθους

τους.

Ωστόσο, και οι μικρότεροι ανταγωνιστές έχουν αμφιβολίες σχετικά

με την ορθότητα του μέτρου. «Πρόκειται ουσιαστικά για θέμα

ισορροπίας μεταξύ ελευθερίας και δίκαιου ανταγωνισμού…κάθε εταιρεία

θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να πει ποιο κανάλι επικοινωνίας

επιθυμεί να χρησιμοποιήσει» είπε σχετικά ο Εμμάνουελ Κασιμάτης,

ιδρυτής του γαλλικού site Goodwizz.com, συμπληρώνοντας ωστόσο πως

«σε 10 με 20 χρόνια από σήμερα, ενδεχομένως να δημιουργηθούν λόμπι

σε τρία- τέσσερα κανάλια, τα οποία θα εμποδίζουν την άνοδο μικρών

εταιρειών…αυτό το μέτρο εμποδίζει κάτι τέτοιο».

Στην άλλη πλευρά της Μάγχης, ο γενικός εισαγγελέας του Ηνωμένου

Βασιλείου, Ντομινίκ Γκριβ, δήλωσε πως μεμονωμένοι χρήστες θα

μπορούν να κατηγορηθούν για ασέβεια προς το δικαστήριο, εάν

δημοσιεύουν «προστατευόμενο/ ευαίσθητο» υλικό. Υπό κανονικές

συνθήκες, η αρμοδιότητα επιβολής του νόμου θα ανήκε στους άμεσα

ενδιαφερόμενους μίας υπόθεσης και έχει, ωστόσο ο Γκριβ είπε πως θα

αναλάβει δράση ο ίδιος εάν χρειαστεί.

Ο Γκριβ ξεκαθάρισε πως κατηγορίες μπορούν να απαγγελθούν

εναντίον χρηστών του Twitter, καθώς και εφημερίδων που κάνουν πολύ

«συγκεκριμένες» νύξεις σχετικά με τις ταυτότητες ατόμων που

προστατεύονται από αποφάσεις προστασίας της ιδιωτικότητας.

Δύο εβδομάδες πριν, ο Γκριβ είχε προειδοποιήσει αυτούς που

«νομίζουν πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν σύγχρονες μεθόδους

επικοινωνίας για να ενεργούν ατιμωρητί» ότι θα βρίσκονταν σύντομα

μπροστά σε ένα «σκληρό σοκ».

Τις δηλώσεις του Γκριβ επιδοκίμασε ο Ντέηβιντ Άλεν Γκριν,

δικηγόρος θεμάτων ΜΜΕ και ειδικός στα social media: «με την άνοδο

του Ίντερνετ όλοι έγιναν εκδότες…ο νόμος αντιμετωπίζει πλέον την

αυτοέκδοση με τον ίδιο τρόπο όπως την έκδοση από τα ‘συμβατικά’

ΜΜΕ».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT