«Άπιαστο όνειρο» η ανωνυμία των καταναλωτών στο Ιντερνετ

«Άπιαστο όνειρο» η ανωνυμία των καταναλωτών στο Ιντερνετ

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Άπιαστο όνειρο» η ανωνυμία των καταναλωτών στο Ιντερνετ
«Άπιαστο όνειρο» η ανωνυμία των καταναλωτών στο Ιντερνετ-1

Οι καταναλωτές είναι λιγότερο ανώνυμοι απ’ ότι νομίζουν όταν

«σερφάρουν» στο Ιντερνετ, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε την

Τρίτη και προκάλεσε νέες αντιδράσεις-εκκλήσεις για ρυθμίσεις «do

not track» (ρυθμίσεις που προστατεύουν τα ίχνη και τα δεδομένα των

χρηστών).

Πάνω από τις μισές ιστοσελίδες, σε σύνολο 185 – με υψηλή

επισκεψιμότητα, «μοιράζονται» το όνομα του χρήστη ή την ταυτότητά

του με κάποιο άλλο site, αναφέρεται στην έρευνα που έκανε το

Εργαστήριο Ψηφιακής Ασφάλειας του πανεπιστημίου του Stanford.

Η Google, το Facebook, η comScore και η Quantcast ήταν μεταξύ

των κορυφαίων ληπτών ονομάτων χρήστη και πληροφοριών για την

ταυτότητα του χρήστη. Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της FCC

(Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών της ΗΠΑ) δήλωσε ότι η έρευνα

θα βοηθούσε τις προσπάθειες της επιτροπής για προστασία της

ιδιωτικότητας των καταναλωτών online και για απομάκρυνση των

αποκαλούμενων «cyberazzi»: όσων ασχολούνται με τη συμπεριφορική

διαφήμιση και συγκέντρωση δεδομένων για να έχουν συνέχεια υπό τον

έλεγχό τους, τους καταναλωτές (όπως οι ‘παπαράτσι’ τους

διάσημους).

Ο πρόεδρος της FCC είπε ακόμη ότι οποιαδήποτε τοποθεσία

επισκεπτόμαστε στο Ιντερνετ, αναφέρεται σε εταιρείες μάρκετινγκ

πουμε τη σειρά τους συνθέτουν το προφίλ της online συμπεριφοράς των

χρηστών. Σε μια προκαταρκτική έρευνα που δημοσιεύτηκε πέρσι, η FCC

υποστήριξε τη δημιουργία μιας επιλογής «do not track», σε μια

προσπάθεια περιορισμού της διαφημιστικής παρέμβασης-συλλογής

καταναλωτικών δεδομένων.

«Πολλές φορές οι προγραμματιστές δεν σκέφτονται για ζητήματα

προσωπικών δεδομένων και, δυστυχώς, αποτελεί πραγματικότητα το ότι

οι πληροφορίες διαρρέουν σε τρίτους. Νομίζω ότι πρέπει να

καταλάβουμε ότι έτσι δουλεύει ο Παγκόσμιος Ιστός», λέει

χαρακτηριστικά ο Μayer, απόφοιτος του Stanford.

Μεταξύ των ευρημάτων, αναφέρεται ότι όταν κάποιος εγγράφεται στο

site του NBC «μοιράζεται» την διεύθυνση του email του με 7 άλλες

εταιρείες, την ίδια στιγμή που παρακολουθώντας μια τοπική διαφήμιση

στην ιστοσελίδα του Home Depot τα ίδια στοιχεία στέλνονταν σε 13

εταιρείες.

Και ενώ αρκετές μη κυβερνητικές οργανώσεις είναι εδώ και χρόνια

υπέρ της λίστας «do not track», η FTC φέρεται να μην έχει πρόθεση

να σταματήσει την συμπεριφορική διαφήμιση αλλά, τουλάχιστον, να

είναι υπέρ κάποιων επιλογών στους καταναλωτές.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT