ΗΠΑ: Ενισχύουν την παρουσία τους στην προεδρική καμπάνια τα social media

ΗΠΑ: Ενισχύουν την παρουσία τους στην προεδρική καμπάνια τα social media

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΗΠΑ: Ενισχύουν την παρουσία τους στην προεδρική καμπάνια τα

social media

ΗΠΑ: Ενισχύουν την παρουσία τους στην προεδρική καμπάνια τα social media-1

Eν έτει 2012 οι κολοσσοί των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης

έχουν «φιλιώσει» με την προεδρική καμπάνια, σ’ έναν βαθμό που

κανένας δεν θα το είχε προβλέψει 4 χρόνια πριν. Διοργανώνουν

ντιμπέιτ και είναι χορηγοί σε διάφορες αίθουσες όπου εμφανίζεται ο

Μπαράκ Ομπάμα, την ίδια στιγμή που παραμένουν απαραίτητα εργαλεία

για υποψηφίους που θέλουν να έρθουν σε επαφή με τους ψηφοφόρους

τους στην ψηφιακή σφαίρα.

Οι γίγαντες του χώρου όπως το Facebook και η Google δικαιολογούν

την ανάμειξή τους ως πολιτική συμμετοχή, εξηγώντας ότι είναι

πρόθυμοι να βοηθήσουν στη διευκόλυνση του πολιτικού διαλόγου και

στο ενθαρρύνουν την εκλογική διαδικασία. Ωστόσο, η παρουσία τους

αυτή συνοδεύεται από προσλήψεις συμβούλων οι οποίοι συνιστούν τη

δημιουργία επιτροπών και την στρατηγική σχεδίαση από λομπίστες οι

οποίοι επηρεάζουν εντέλει τη νομοθετική εξουσία, η οποία με τη

σειρά της επηρεάζει τη λειτουργία και τις πρακτικές των εταιρειών

αυτών.

«Η έκθεση αυτών των social media και η δημιουργία ενός σχετικού,

φιλόξενου brand έχει τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις γι’ αυτές τις

εταιρείες», λέει η Heather LaMarre, καθηγήτρια δημοσιογραφίας στο

Πανεπιστήμιο της Minnesota. «Όταν εμφανίζονται να είναι κοινωνικά

δραστήριες και συμμετέχουσες στη δημοκρατία, αναπτύσσουν μια

τεράστια δεξαμενή θετικών συνειρμών με τις πολιτικές ελίτ που

μπορούν να τις φτιάξουν ή να τις γκρεμίσουν μελλοντικά».

Το Facebook από την πλευρά του, το μεγαλύτερο και πιο ισχυρό σε

επιρροή online κοινωνικό δίκτυο, συγκρότησε μια επιτροπή πολιτικής

δράσης αυτόν τον μήνα για συνδρομές σε υποψηφίους. Η εταιρεία έχει,

ακόμη δαπανήσει, 550.000 δολάρια για 21 λομπίστες στο πρώτο μισό

αυτού του έτους, για να την βοηθήσουν να πάρει θέσει σε πιθανές

νομικές μάχες πο αφορούν τα προσωπικά δεδομένα, ζητήματα πατεντών

και κρατικών ρυθμίσεων. Το ποσό αυτό είναι μικρό σε σύγκριση με

άλλες εταιρείες media του ίδιου μεγέθους, ωστόσο εμφανίζεται

αυξημένο σχετικά με τα 350.000 δολάρια του Facebook που δαπανήθηκαν

το 2010.

Την ίδια στιγμή, η Google έχει ξοδέψει 3,5 εκατομμύρια φέτος σε

lobbying (στρατηγικό σχεδιασμό και δημιουργία πολιτικής επιρροής),

ενώ η δική της επιτροπή πολιτική δράσης έχει συνδράμει 345.000

δολάρια σε υποψηφίους του 2010. Και αυτή έχει γίνει ένας ισχυρός

παίκτης στον προεδρικό αγώνα, φιλοξενώντας πρόσφατα έναν προεξέχων

Ρεπουμπλικανό υποψήφιο σε ντιμπείτ στο Fox News τον Σεπτέμβριο.

Η πληρωμένη πολιτική διαφήμιση στη Google, ήδη δημοφιλής από το

2008, αυξήθηκε το 2010 έπειτα από την στρατηγική χρήση των

διαφημίσεων Google από τον Ρεπουμπλικανό γερουσιαστή της

Μασαχουσέτης Scott Brown στη νίκη του επί του Δημοκρατικού Ted

Kennedy.

Ωστόσο, καμία από τις παραπάνω εταιρείες δεν θέλει να

ταυτοποιείται με συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές. Το Twitter μην

έχοντας σχέσεις με την καμπάνια του 2008, έχει γίνει πλέον ένα

ψηφιακός κόμβος για πολιτικές συζητήσεις με tweets των 140

χαρακτήρων. O Oμπάμα και όλοι οι Ρεπουμπλικάνοι προεδρικοί

υποψήφιοι έχουν λογαριασμό στο Twitter, όπως και 85 γερουσιαστές

και τουλάχιστον 360 μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων. Αν και δεν

έχει την παρουσία που έχουν οι συναγωνιστές του, το Τwitter

ξεκινάει σιγά-σιγά να ενισχύει την παρουσία του στην Ουάσιγκτον.

Πρόσφατα προσέλαβε τον Colin Crowell που δούλευε πρόσφατα σαν

ανώτερος σύμβουλος στην Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Associated Press

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT