Στροφή των εταιρειών της Μέσης Ανατολής προς τα social media

Στροφή των εταιρειών της Μέσης Ανατολής προς τα social media

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στροφή των εταιρειών της Μέσης Ανατολής προς τα social

media

Στροφή των εταιρειών της Μέσης Ανατολής προς τα social media-1

Πρόκειται για το πρώτο πραγματικά

«πολύγλωσσο» κοινωνικό δίκτυο του κόσμου: το Godudu.com ελπίζει να

«κοιτάξει στα μάτια» το Facebook και τους άλλους γίγαντες του χώρου

των social media, προσφέροντας τη δυνατότητα real time μετάφρασης,

που θα επιτρέψει την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων ξεπερνώντας τα

γλωσσικά εμπόδια.

Ήδη γίνονται μεταφράσεις νέων και status updates από αγγλικά σε

ρωσικά, αλλά αυτό που τράβηξε πρόσφατα την προσοχή ήταν η εκδήλωση

λανσαρίσματος της αραβικής υπηρεσίας στο Ντουμπάι.

Ο λόγος για αυτό, κατά τον Άλιμπεκ Ισάεφ, πρόεδρο της Dudu

Communications, είναι η άνοδος των κοινωνικών δικτύων στην ευρύτερη

περιοχή: «ο αριθμός των χρηστών social media αυξάνεται ταχύτατα…για

αυτό πιστεύουμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να λανσάρουμε το

κοινωνικό μας δίκτυο στις αραβικές χώρες».

Οι εξεγέρσεις σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Λιβύη

φέτος έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο στην αύξηση της δημοτικότητας

δικτύων όπως το Facebook και το Twitter, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν

από τη νεολαία των χωρών για την οργάνωση και ενίσχυση των

διαδηλώσεων της «Αραβικής Άνοιξης». Στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια

Αφρική, ο αριθμός των χρηστών του Facebook διπλασιάστηκε μέσα στο

έτος, ενώ οι χρήστες το Twitter 20πλασιάστηκαν.

Τη στιγμή που το Godudu βλέπει αυτές τις αυξήσεις ως λόγο

επέκτασης ενός κοινωνικού δικτύου, άλλες εταιρείες σπεύδουν να

εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που παρέχονται από τις υπάρχουσες

πλατφόρμες.

Σχεδόν το 60% των εταιρειών αναφέρουν πλέον ότι έχουν κάποια

μορφή παρουσίας στα social media, σύμφωνα με αναφορά της

Econsultancy. H διαφήμιση με banners επίσης αποτελεί ένα από τα

βασικά αντικείμενα ενασχόλησης του διαφημιστικού δικτύου Ikoo.com,

το οποίο ανοίγει γραφεία στο Μαρόκο και την Τυνησία. Σύμφωνα με τον

Χουσάμ Κουρί, στέλεχος της εταιρείας, ο στόχος πολλών εταιρειών

είναι η ενοποίηση της διαφήμισης και της δραστηριότητας των social

media.

«Εξαιτίας της ‘Αραβικής Άνοιξης’ αυτό που έχουμε δει είναι

πολλές εταιρείες να αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα

επειδή συνειδητοποιούν ότι είναι ένα μέσον άμεσης αλληλεπίδρασης με

τον καταναλωτή» λέει σχετικά, συμπληρώνοντας πως συμβαίνει

ιδιαίτερα στην Αίγυπτο.

Η τάση αυτή φάνηκε στην έκθεση τεχνολογίας Gitex στο Ντουμπάι:

αν και κλασικά προεξάρχουσα θέση κατείχαν τα gadgets υψηλής

τεχνολογίας και οι συσκευές hardware, καθώς και εντυπωσιακά

πρωτότυπα όπως το αυτοκίνητο το οποίο «αυτοπαρκάρεται», για πρώτη

φορά υπήρχε τμήμα εξειδικευμένο στο ψηφιακό marketing, το οποίο

περιλάμβανε σεμινάρια πάνω στη χρήση των social media από

εταιρείες.

Για κάποιες εταιρείες του εξωτερικού που προσπαθούν να εισέλθουν

στη Μ. Ανατολή, τα social media αποτελούν βασικό τμήμα της

εκστρατείας marketing τους, όπως στην περίπτωση της UrFilez (music

streaming), η οποία στοχεύει σε αναδυόμενες αγορές.

«Καθώς τα κοινωνικά δίκτυα ανθούν εδώ στον Κόλπο, πρόκειται για

μία θαυμάσια ευκαιρία για εμάς…το κοινό των social media είναι το

κοινό μας. Είναι όλοι αυτοί που αγαπούν τη μουσική και τα

χρησιμοποιούν για να μάθουν για μουσική και να ανταλλάξουν

προτάσεις» λέει σχετικά ο Χασάν Μία, διευθύνων σύμβουλος.

Ωστόσο, παρά τον ενθουσιασμό, μόνο το 4% του συνόλου της

διαφημιστικής δαπάνης στη Μ. Ανατολής αντιστοιχεί στις «ψηφιακές»

καμπάνιες.

«Πρόκειται για νέο concept και χρειάζονται ντόπια ταλέντα για να

το κάνουν να επιτύχει, κάτι στο οποίο υπάρχει υστέρηση, είτε μιλάμε

για εταιρείες είτε για πρακτορεία» λέει σχετικά ο Εμάνουελ Ντουρού,

της Value Partners Dubai.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT