media
Πρόκειται για το πρώτο πραγματικά
«πολύγλωσσο» κοινωνικό δίκτυο του κόσμου: το Godudu.com ελπίζει να
«κοιτάξει στα μάτια» το Facebook και τους άλλους γίγαντες του χώρου
των social media, προσφέροντας τη δυνατότητα real time μετάφρασης,
που θα επιτρέψει την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων ξεπερνώντας τα
γλωσσικά εμπόδια.
Ήδη γίνονται μεταφράσεις νέων και status updates από αγγλικά σε
ρωσικά, αλλά αυτό που τράβηξε πρόσφατα την προσοχή ήταν η εκδήλωση
λανσαρίσματος της αραβικής υπηρεσίας στο Ντουμπάι.
Ο λόγος για αυτό, κατά τον Άλιμπεκ Ισάεφ, πρόεδρο της Dudu
Communications, είναι η άνοδος των κοινωνικών δικτύων στην ευρύτερη
περιοχή: «ο αριθμός των χρηστών social media αυξάνεται ταχύτατα…για
αυτό πιστεύουμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να λανσάρουμε το
κοινωνικό μας δίκτυο στις αραβικές χώρες».
Οι εξεγέρσεις σε χώρες όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Λιβύη
φέτος έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο στην αύξηση της δημοτικότητας
δικτύων όπως το Facebook και το Twitter, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν
από τη νεολαία των χωρών για την οργάνωση και ενίσχυση των
διαδηλώσεων της «Αραβικής Άνοιξης». Στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια
Αφρική, ο αριθμός των χρηστών του Facebook διπλασιάστηκε μέσα στο
έτος, ενώ οι χρήστες το Twitter 20πλασιάστηκαν.
Τη στιγμή που το Godudu βλέπει αυτές τις αυξήσεις ως λόγο
επέκτασης ενός κοινωνικού δικτύου, άλλες εταιρείες σπεύδουν να
εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που παρέχονται από τις υπάρχουσες
πλατφόρμες.
Σχεδόν το 60% των εταιρειών αναφέρουν πλέον ότι έχουν κάποια
μορφή παρουσίας στα social media, σύμφωνα με αναφορά της
Econsultancy. H διαφήμιση με banners επίσης αποτελεί ένα από τα
βασικά αντικείμενα ενασχόλησης του διαφημιστικού δικτύου Ikoo.com,
το οποίο ανοίγει γραφεία στο Μαρόκο και την Τυνησία. Σύμφωνα με τον
Χουσάμ Κουρί, στέλεχος της εταιρείας, ο στόχος πολλών εταιρειών
είναι η ενοποίηση της διαφήμισης και της δραστηριότητας των social
media.
«Εξαιτίας της ‘Αραβικής Άνοιξης’ αυτό που έχουμε δει είναι
πολλές εταιρείες να αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα
επειδή συνειδητοποιούν ότι είναι ένα μέσον άμεσης αλληλεπίδρασης με
τον καταναλωτή» λέει σχετικά, συμπληρώνοντας πως συμβαίνει
ιδιαίτερα στην Αίγυπτο.
Η τάση αυτή φάνηκε στην έκθεση τεχνολογίας Gitex στο Ντουμπάι:
αν και κλασικά προεξάρχουσα θέση κατείχαν τα gadgets υψηλής
τεχνολογίας και οι συσκευές hardware, καθώς και εντυπωσιακά
πρωτότυπα όπως το αυτοκίνητο το οποίο «αυτοπαρκάρεται», για πρώτη
φορά υπήρχε τμήμα εξειδικευμένο στο ψηφιακό marketing, το οποίο
περιλάμβανε σεμινάρια πάνω στη χρήση των social media από
εταιρείες.
Για κάποιες εταιρείες του εξωτερικού που προσπαθούν να εισέλθουν
στη Μ. Ανατολή, τα social media αποτελούν βασικό τμήμα της
εκστρατείας marketing τους, όπως στην περίπτωση της UrFilez (music
streaming), η οποία στοχεύει σε αναδυόμενες αγορές.
«Καθώς τα κοινωνικά δίκτυα ανθούν εδώ στον Κόλπο, πρόκειται για
μία θαυμάσια ευκαιρία για εμάς…το κοινό των social media είναι το
κοινό μας. Είναι όλοι αυτοί που αγαπούν τη μουσική και τα
χρησιμοποιούν για να μάθουν για μουσική και να ανταλλάξουν
προτάσεις» λέει σχετικά ο Χασάν Μία, διευθύνων σύμβουλος.
Ωστόσο, παρά τον ενθουσιασμό, μόνο το 4% του συνόλου της
διαφημιστικής δαπάνης στη Μ. Ανατολής αντιστοιχεί στις «ψηφιακές»
καμπάνιες.
«Πρόκειται για νέο concept και χρειάζονται ντόπια ταλέντα για να
το κάνουν να επιτύχει, κάτι στο οποίο υπάρχει υστέρηση, είτε μιλάμε
για εταιρείες είτε για πρακτορεία» λέει σχετικά ο Εμάνουελ Ντουρού,
της Value Partners Dubai.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC