έκθεση CES
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford προτίμησε μάλιστα την
έκθεση του Λας Βέγκας, αντί του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ
που ανοίγει αυτή την εβδομάδα τις πύλες του, για να παρουσιάσει το
πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Focus Electric, ικανό για
ανώτατη ταχύτητα 100 χλμ την ώρα με μία και μόνο φόρτιση της
μπαταρίας του.
Η Audi από τη μεριά της, κατάφερε να προκαλέσει το ενδιαφέρον με
την επίδειξη συστήματος απεικόνισης χρήσιμων πληροφοριών μέσω
ολογράμματος στο παρμπρίζ του οδηγού. «Σας δείχνει που να στρίψετε,
το όριο ταχύτητας στην περιοχή και τη δική σας ταχύτητα, ώστε να
μην χρειάζεται να σκύψετε για να δείτε τις πληροφορίες αυτές στο
καντράν», λέει η εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζέσικα Σίλβα. Η κ. Σίλβα αποκάλυψε μάλιστα ότι η γερμανική εταιρία
δοκιμάζει αυτή την εποχή εντελώς αυτόματο όχημα, ικανό να οδηγεί
μόνο, χωρίς παρέμβαση του ανθρώπου-οδηγού.
Αν και η Audi δίστασε να παρουσιάσει τα επαναστατικά αυτά
μοντέλα στην CES, η General Motors εμφάνισε ένα τέτοιο πρωτότυπο
όχημα. Πρόκειται για το δίτροχο EN-V (Electric Networked Vehicle),
ικανό να σταθμεύει μόνο ή να υπακούει σε κάλεσμα του ιδιοκτήτη του,
μέσω κινητού τηλεφώνου.
Η Ford παρουσίασε την εκδοχή του Ford Focus, με το πειραματικό
σύστημα MyFord Touch, σύστημα αφής στο καντράν, που κατανοεί 10.000
φωνητικές εντολές. Οι πληροφορίες στην απεικόνιση χρησιμοποιούν
χρωματικό κώδικα: γαλάζιο για τον καιρό, κόκκινο για ψυχαγωγία,
πράσινο για πλοήγηση και κίτρινο για τηλεφωνικές κλήσεις. Την ίδια
ώρα, η Ford παρουσίασε καινοτόμο λογισμικό με όνομα Sync Applink,
που επιτρέπει τη χρήση εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας από το ίδιο το
αυτοκίνητο.
Ο εκπρόσωπος της Ford Πολ Αλντιγκιέρι αναφέρει ότι η εταιρία
σχεδιάζει τώρα να ενσωματώσει το Ιντερνετ στο όχημα, αν και η χρήση
του Διαδικτύου δεν θα επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της
οδήγησης.
www.kathimerini.gr
με στοιχεία από AFP