Στα social media στρέφονται πλέον οι κεντρικές τράπεζες

Στα social media στρέφονται πλέον οι κεντρικές τράπεζες

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα social media στρέφονται πλέον οι κεντρικές τράπεζες

Τα εκατομμύρια μηνύματα που καθημερινά δημοσιεύονται στο Twitter,

αλλά και οι ενημερώσεις στις σελίδες Facebook, αποδεικνύονται

ιδανικά για την εξαγωγή οικονομικών συμπερασμάτων, σύμφωνα με

πρόσφατη επιστημονική έρευνα.

Οι επικεφαλής Κεντρικών Τραπεζών συνειδητοποιούν πλέον τη

χρησιμότητα των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και αναζητούν

τρόπους ώστε να εκμεταλλευθούν τα στοιχεία αυτά με στόχο την

οικονομική ανάπτυξη. «Αν και μία μεμονωμένη παρατήρηση για την

ποιότητα των προϊόντων κάποιου καταστήματος δεν μπορεί να θεωρηθεί

δείκτης οικονομικής τάσης, αν συνδυάσουμε όμως τις πληροφορίες που

διακινούνται στα μέσα αυτά για το προϊόν θα έχουμε καλή εικόνα της

προτίμησης των καταναλωτών», λέει ένας εκ των συντακτών της

μελέτης, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα Γιόχαν

Μπόλεν.

Η δημιουργία πανίσχυρων προγραμμάτων ανάλυσης δεδομένων, σε

συνδυασμό με την επικράτηση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης

και ανταλλαγής μηνυμάτων, οι κεντρικοί τραπεζίτες εκτιμούν ότι η

πρόβλεψη των καταναλωτικών τάσεων είναι πλέον δυνατή. «Ακόμη και τα

στατιστικά στοιχεία για τις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο μπορούν να

προσφέρουν σημαντικά στοιχεία για την οικονομική κατάσταση στην

Επιτροπή Νομισματικής Πολιτικής της Βρετανίας, για παράδειγμα»,

λέει η Ρατσάνα Σανμπόγκ, οικονομολόγος της Τράπεζας της

Αγγλίας.

Ο Χαλ Βέιριαν, επικεφαλής οικονομολόγος της Google από το 2002,

μελετά τρόπους καταγραφής και ανάλυσης του γιγάντιου όγκου

δεδομένων που διαχειρίζεται καθημερινά η Google. Ενα υπάρχων

εργαλείο της εταιρίας, το Google Trends, αποδείχθηκε κατάλληλο για

το έργο, με τον δρ. Βέιριαν να εξηγεί ότι μία απότομη άνοδος στις

αναζητήσεις για αυτοκίνητα τον Ιούνιο, μπορεί να αποτελεί προμήνυμα

αυξημένων πωλήσεων αυτοκινήτων τον Ιούλιο.

Τα δεδομένα των αναζητήσεων στο Ιντερνετ είναι επίσης κατάλληλα

για την πρόβλεψη αόριστων οικονομικών μεγεθών, όπως είναι το

καταναλωτικό κλίμα και τα επιμέρους στοιχεία για την αγορά

εργασίας. «Η κεντρική ιδέα αφορά την αναζήτηση πρόωρων σημαδιών της

καταναλωτικής συμπεριφοράς. Τα επίσημα στοιχεία απαιτούν συνήθως

ένα μήνα ή ακόμη και ένα τρίμηνο επεξεργασίας προτού

δημοσιοποιηθούν, ενώ οι ιντερνετικές αναζητήσεις και η επεξεργασία

τους είναι άμεσες», λέει ο Βέιριαν. Σημαντικός αριθμός πολιτών

πραγματοποιεί έτσι ηλεκτρονικές αναζητήσεις για την αγορά

μοτοσικλετών όταν θεωρούν ότι η βενζίνη θα ακριβύνει, ενώ άλλες

μελέτες έχουν δείξει οι άνθρωποι αναζητούν πορνογραφία στο

Διαδίκτυο αμέσως αφότου απολυθούν.

Η Τράπεζα της Αγγλίας αξιοποιεί σήμερα δεδομένα ιντερνετικών

αναζητήσεων, για να προβλέψει τις τάσεις στην αγορά εργασίας. Η

Τράπεζα του Ισραήλ, από τη μεριά της, επιλέγει να δημοσιεύει

ορισμένα δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων, παράλληλα με τις

εκτιμήσεις των οικονομολόγων της για την εξέλιξη της αγοράς

εργασίας. Ανάλογες μελέτες πραγματοποιούν τώρα η Κεντρική Τράπεζα

των ΗΠΑ και η Κεντρική Τράπεζα της Ιταλίας.

www.kathimerini.gr

με στοιχεία από BBC

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT