Καλύτερες συστάσεις: Κλειδί για το μέλλον της NetFlix
Τα στελέχη της Netflix Τζον Τσανκούτι και Τοντ Γέλιν προσπαθούν
να δημιουργήσουν καινοτόμο σύστημα προτάσεων βίντεο, που θα σας
γνωρίζει καλύτερα και από παλιό φίλο. Η αποστολή αυτή είναι κρίσιμη
για τη Netflix, που αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από εταιρίες
προβολής βίντεο στο Ιντερνετ.
Μεγάλο μέρος του μέλλοντος της Netflix εξαρτάται άμεσα από την
ικανότητα των δύο παραπάνω στελεχών και της ομάδας των 150
προγραμματιστών τους να βελτιώσουν το λογισμικό τους. Το λογισμικό
αυτό κατατάσσει τις προτιμήσεις των 26 εκατομμυρίων πελατών της
Netflix, συντάσσοντας προτάσεις ταινιών ή τηλεοπτικών εκπομπών που
μπορεί να ενδιαφέρουν τον κάθε χρήστη. Η εταιρία έχει δαπανήσει 13
χρόνια καταγράφοντας τις ποικίλες προτιμήσεις των πελατών της, ώστε
να είναι ικανή να προτείνει τις κατάλληλες ταινίες ή εκπομπές σε
αυτούς. Η εταιρία έχει εκπαιδευθεί τόσο καλά σε αυτό, που είναι
ικανή να προτείνει τη σωστή ταινία δράσης, σε κάποιον που αγαπά τις
ρομαντικές κωμωδίες,
Η Netflix αναφέρει ότι 75% των εκπομπών της αφορά τέτοιες
προτάσεις. Καθώς, όμως, οι συνδρομητές της Netflix εγκαταλείπουν τα
DVD, που ενοικίαζαν μέσω ταχυδρομείου, προς χάρη των ιντερνετικών
προβολών, η Netflix οφείλει να τελειοποιήσει το σύστρημα
συστάσεων.
Στόχος της εταιρίας είναι να μάθει τις ατομικές προτιμήσεις του
κάθε συνδρομητή της, έτσι ώστε η κάθε σύσταση να είναι η σωστή. Αν
ο Τσανκούτι πετύχει να δημιουργήσει το σωστό λογισμικό, η Netflix
θα μπορεί να κατευθύνει τους πελάτες σε ταινίες ή εκπομπές που ήδη
διαθέτει στα αρχεία της. Κάτι τέτοιο θα διατηρήσει ικανοποιημένους
τους πελάτες, περιορίζοντας παράλληλα το κόστος λειτουργίας της
Netflix.
Αν ο Τσανκούτι αποτύχει, οι πελάτες της Netflix θα αδυνατούν να
βρουν τις ταινίες που προτιμούν. «Αξιοποιούμε όλοι τις καλύτερές
μας ιδέες. αλλα ξέρω ότι ένα χρόνο από σήμερα, θα σκέφτομαι ότι θα
μπορούσα να έχω κάνει κάτι καλύτερα ή να έχω προσθέσει αυτή ή την
άλλη δυνατότητα και θα νιώθω λίγο άσχημα», λέει ο Τσανκούτι, που
εφηύρε το αρχικό πρόγραμμα συστάσεων της Netflix, βασισμένο σε
κριτικές πελατών για τα ενοικιαζόμενα DVD.
Η μετάβαση στην ενοικίαση ταινιών μέσω δικτύου και η
παρακολούθησή τους μέσω streaming, η Netflix δεν χρειάζεται πια να
αναζητήσει τη γνώμη των χρηστών. Οι υπολογιστές της καταγράφουν
ποιες ταινίες παρακολουθεί ο κάθε πελάτης, τί ώρα τις βλέπει και αν
παρακολουθεί την ταινία μέχρι τέλους ή εάν την κλείνει στη
μέση.
Παρά το μεγάλο όγκο δεδομένων, όμως, το σύστημα συστάσεων της
Netflix συνεχίζει να εμφανίζει σημαντικές αστοχίες. Αν η εταιρία
καταφέρει να στέλνει εύστοχες συστάσεις στους συνδρομητές της, θα
αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχούς αντιμετώπισης των μικρότερων
διαδικτυακών της ανταγωνιστών, όπως οι Amazon, Wal-Mart και
Vudu.
www.kathimerini.gr
με στοιχεία από AP