Αδικη η απόδοση της κτηνωδίας του Μπρέιβικ
στα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Αδικη η απόδοση της κτηνωδίας του Μπρέιβικ
στα ηλεκτρονικά παιχνίδια

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αδικη η απόδοση της κτηνωδίας του Μπρέιβικ

στα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Το γεγονός ότι ο Αντερς Μπρέιβικ υπήρξε τακτικός παίκτης βίαιων

ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν βοηθά στην ερμηνεία του πως ο Νορβηγός

άνδρας μετατράπηκε στο στυγερό δολοφόνο του Οσλο, που σκότωσε εν

ψυχρώ 77 ανθρώπους.

Η εμμονή του Μπρέιβικ με βίαια παιχνίδια, όπως το «World of

Warcraft» (WoW), αν και προσφέρεται ως λογική ερμηνεία των πράξεών

του, αποτελεί στην πραγματικότητα υπερ-απλούστευση, που έχει ως

κίνητρό της την ανάγκη μας να καταλάβουμε.

«Οι άνθρωποι χρειάζονται οπωσδήποτε μία απάντηση σχετικά με τα

αίτια τέτοιων αποτρόπαιων πράξεων. Είναι απόλυτα κατανοητό. Για το

λόγο αυτό, η ανακήρυξη κάποιου ως ψυχοπαθούς αποτελεί συνήθως την

εύκολη και ανακουφιστική απάντηση», λέει ο Σίνα Φαζέλ, Ψυχίατρος

στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Ο Τόρε Μπέκνταλ, που επέζησε από τη σφαγή στο νησί Ουτόγια,

λέει: «Εκπλήσσομαι από τη σύνδεση μεταξύ βίαιων παιχνιδιών και της

πράξης του Μπρέιβικ. Κι εγώ παίζω τέτοια παιχνίδια, αλλά δεν

σκοτώνω παιδιά. Τα μισά θύματα στην Ουτόγια έπαιζαν τέτοια

παιχνίδια, που είναι αποδεκτό μέρος της νεανικής κουλτούρας».

Ο Μπρέιβικ κατέθεσε στο δικαστήριο ότι συνήθιζε να παίζει το

πολεμικό ηλεκτρονικό παιχνίδι «Modern Warfare» για διαστήματα 17

ωρών χωρίς διαλείμματα και ότι αξιοποίησε τέτοια παιχνίδια για να

εκτιμήσει την ταχύτητα αντίδρασης της αστυνομίας, αλλά και να

επιλέξει την καλύτερη οδό διαφυγής.

Ο καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ Κρίστοφερ

Τσέιμπερς, λέει: «Αν κάποιος παίζει βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια,

προτού διαπράξει βίαιες πράξεις, τίποτα δεν αποδεικνύει ότι τα

παιχνίδια προκάλεσαν τη βία. Μπορεί να μην υπάρχει καμία

διασύνδεση».

Στο δημοφιλές παιχνίδι World of Warcraft, οι παίκτες δημιουργούν

και ελέγχουν εικονικό χαρακτήρα σε ψηφιακό κόσμο, πολεμώντας μάχες

και αναζητώντας ανταμοιβές χάρη σε κρυμμένους θησαυρούς. Μετά την

κυκλοφορία του το 2004, εξασφάλισε φήμη ως ένα από τα πιο εθιστικά

παιχνίδια, η συστηματική χρήση του οποίου έχει ήδη συνδεθεί με

εγκληματικές συμπεριφορές.

Τον περασμένο Ιούνιο, Αμερικανίδα μητέρα καταδικάσθηκε σε 25

χρόνια κάθειρξη, μετά το θάνατο της κόρης της, ηλικίας τριών ετών,

από υποσιτισμό. Η καταδικασθείσα αδιαφορούσε για τη διατροφή του

παιδιού της, καθώς έπαιζε συνέχεια «WoW».

www.kathimerini.gr

με στοιχεία από Reuters

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT