Στον κυβερνοχώρο μεταφέρεται η πολιτική διαμάχη

Στον κυβερνοχώρο μεταφέρεται η πολιτική διαμάχη

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον κυβερνοχώρο μεταφέρεται η πολιτική διαμάχη

«Κλειδί» το Ίντερνετ και τα social media για τα νέα κόμματα που

εισέρχονται στην πολιτική «αρένα», σύμφωνα με αφιέρωμα του

Associated Press.

Ο Γιώργος Παλαμαρίζης είναι web designer ο οποίος σχεδιάζει online

υλικό για τη Δημοκρατική Αριστερά- ένα από τα κόμματα τα οποία

εκμεταλλεύτηκαν την εξάπλωση και απήχηση των social media και του

Ίντερνετ γενικότερα για να στηρίξουν την προεκλογική τους

εκστρατεία.

Τα νέα κόμματα και η σχέση τους με το Διαδίκτυο αποτελούν τους

πρωταγωνιστές ειδικού αφιερώματος του Associated Press. Όπως

αναφέρεται στο άρθρο, καθώς η κρίση συνεχίζει να πλήττει την

Ελλάδα, τα νέα κόμματα χρησιμοποιούν τη δύναμη του Ίντερνετ για να

στείλουν τα μηνύματά τους, ενώ παράλληλα οι πιο «παραδοσιακές»

πολιτικές παρατάξεις στρέφονται και αυτές σε αντίστοιχες τακτικές,

καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για «συμβατικές» προεκλογικές

καμπάνιες.

«Ήταν προφανές από την αρχή πως χωρίς χρήματα και πρόσβαση στα

παραδοσιακά ΜΜΕ, ο μόνος τρόπος που μπορούσαμε να κάνουμε τις

απόψεις και προτάσεις μας γνωστές με τα new media, το Ίντερνετ και

τα social media» λέει σχετικά ο 44χρονος web designer στο

Associated Press. Οι νεοφερμένοι στον πολιτικό «στίβο»

κινητοποιούνται για να προσελκύσουν ψηφοφόρους, εν μέσω ενός

«δύσκολου» περιβάλλοντος, που έχει διαμορφωθεί από τις

καταστροφικές πολιτικές των μεγάλων κομμάτων επί σειρά ετών.

Σε όλο το πολιτικό φάσμα, η χρήση των διαδικτυακών εκστρατειών

είναι ευρύτατη. Η «συνταγή» που προτείνει ο κ. Παλαμαρίζης είναι

απλή: συνεχές ανέβασμα νέου υλικού και τακτικά updates της βάσης

δεδομένων των μελών του κόμματος και των «φίλων» τους. Και ποτέ, μα

ποτέ, αποστολή spam.

«Ο κόσμος έχει καταλάβει πως δεν πρόκειται να τους βομβαρδίσουμε

με πληροφορίες που δεν χρειάζονται. Στοχεύουμε απλά ‘φίλους’ και

μέλη του κόμματος. Αυτοί μπορούν στη συνέχεια να μεταδώσουν το

μήνυμά μας εάν το επιθυμούν» λέει σχετικά.

Τα μεγαλύτερα κόμματα, αναφέρει το Associated Press, καθώς δεν

είναι πλέον σε θέση να δανειστούν τα μεγάλα ποσά του παρελθόντος,

δεν έχουν τα κονδύλια για να διοργανώσουν μεγάλες συγκεντρώσεις ή

να προχωρήσουν σε μαζικές ραδιοτηλεοπτικές εκστρατείες. Επίσης, ο

φόβος για βίαια περιστατικά σε προεκλογικές συγκεντρώσεις έχει

οδηγήσει σε περιορισμό των εμφανίσεων πολιτικών, οι οποίες πλέον

περιορίζονται περισσότερο σε κλειστούς χώρους.

Στον κυβερνοχώρο, η πολιτική «κόντρα» μαίνεται, με πολιτικούς

αντιπάλους να αντιπαρατίθενται σε μαγνητοσκοπημένα video calls,

προβολή πεντάλεπτων σποτ τα οποία στην τηλεοπτική τους εκδοχή

περιορίζονται στα 30 δευτερόλεπτα και ερωτήσεις από τους ίδιους

τους πολίτες.

«Σε αυτές τις εκλογές κυριαρχεί το Ίντερνετ» λέει ο Στέφανος

Λουκάκος, country manager της Google για την Ελλάδα, ο οποίος

βλέπει μεταβολές στις εκλογικές συνήθειες της χώρας από το

2009.

«Ο κόσμος περνά όλο και λιγότερο χρόνο διαβάζοντας εφημερίδες

και παρακολουθώντας τηλεόραση. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Ελλάδα

βομβαρδίζεται από blogs και sites ειδήσεων. Η κρίση και ειδικότερα

οι εκλογές παρουσιάζουν πολύ ενδιαφέρον για τους χρήστες…η κρίση

έχει αυξήσει τη χρήση του Ίντερνετ, και ο λόγος είναι απλός: ο

κόσμος βγαίνει λιγότερο, μένει πιο πολύ στο σπίτι και ψάχνει στο

Ίντερνετ για νέα και για ευκαιρίες αγορών» .

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΡ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT