Facebook: Εκατομμύρια προφίλ Αμερικανών διασταυρώνονται με τις καταναλωτικές τους συνήθειες

Facebook: Εκατομμύρια προφίλ Αμερικανών διασταυρώνονται με τις καταναλωτικές τους συνήθειες

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Facebook: Εκατομμύρια προφίλ Αμερικανών διασταυρώνονται με τις

καταναλωτικές τους συνήθειες

Το κοινωνικό δίκτυο συνεργάζεται με την εταιρεία Datalogix, η

οποία μέσω των εκπτωτικών καρτών παρακολουθεί τι ψωνίζουν

περισσότερα από 70 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ

Του Κωστα Δεληγιαννη

Νέες επικρίσεις για τον τρόπο με τον οποίο το Facebook

διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των μελών του προκάλεσε στην

άλλη πλευρά του Ατλαντικού πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times.

Το δημοσίευμα αποκάλυψε πως το κοινωνικό δίκτυο εδώ και μερικούς

μήνες έχει συνεργάζεται με την εταιρεία Datalogix, με σκοπό να

μπορεί να υπολογίζει ποιο ποσοστό από τους χρήστες του πείθονται

από τις online καταχωρίσεις και, όταν κάνουν τα ψώνια τους,

προτιμούν τα προϊόντα που διαφημίζονται στην πλατφόρμα.

Η Datalogix θεωρείται ιδανική γι’ αυτό τον σκοπό, καθώς καταγράφει

τις αγορές που πραγματοποιούν 70 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ, σε

περισσότερες από 1.000 αλυσίδες καταστημάτων λιανικής – όπως

σουπερμάρκετ, παντοπωλεία ή φαρμακεία. Η εταιρεία αξιοποιεί τις

πληροφορίες από τις εκπτωτικές κάρτες που προσφέρουν τα

συγκεκριμένα καταστήματα, αποτυπώνοντας ποια προϊόντα προμηθεύονται

όσοι πολίτες τις χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με τους όρους της συνεργασίας, η Datalogix αναλαμβάνει να

αντιπαραβάλλει τη διεύθυνση e-mail ή κάποιο άλλο στοιχείο που

ταυτοποιεί τους κατόχους των καρτών με τις διευθύνσεις e-mail ή τις

υπόλοιπες προσωπικές πληροφορίες από τους λογαριασμούς των χρηστών

του Facebook. Έτσι, μπορεί να προσδιορίσει ποιοι από τους

καταναλωτές που αγόρασαν κάποιο προϊόν είναι μέλη του Facebook, και

επομένως είχαν δει προηγούμενως την αντίστοιχη online

διαφήμιση.

Η ανταλλαγή των στοιχείων μεταξύ του Facebook και της Datalogix

γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η ανωνυμία των

χρηστών. Συνεπώς, τα αποτελέσματα έχουν μόνο στατιστική αξία –δ

είχνοντας γα παράδειγμα ότι το 70% των μελών του Facebook αγόρασαν

το διαφημιζόμενο προϊόν– χωρίς να αποκαλύπτονται οι ταυτότητες των

αγοραστών.

Ακόμη κι έτσι όμως, υποστηρίζει η μη κυβερνητική οργάνωση Center

for Digital Democracy, το κοινωνικό δίκτυο παραβιάζει τη συμφωνία

στην οποία μόλις πριν από ένα μήνα κατέληξε με την Ομοσπονδιακή

Επιτροπή Εμπορίου. Ο διακανονισμός αυτός προβλέπει πως το δίκτυο θα

πρέπει πρώτα να «εξασφαλίζει τη συγκατάθεση» των μελών του πριν

αξιοποιήσει τις πληροφορίες τους για οποιονδήποτε λόγο και να «τους

προειδοποιεί ρητά» πριν μοιραστεί τα προσωπικά τους δεδομένα με

κάποια άλλη εταιρεία.

«Η Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει άμεσα αν η συνεργασία με την

Datalogix αντιβαίνει στη συμφωνία», ανάφερε στο σάιτ CNET ο Jeff

Chester, διευθυντής της Center for Digital Democracy. «Κι αυτό

γιατί όχι μόνο όλοι οι χρήστες θεωρείται εκ των προτέρων ότι

συναινούν, αλλά και επειδή δεν τους δίνεται η δυνατότητα να

εξαιρεθούν, μέσα από τις ρυθμίσεις προστασίας του ιδιωτικού

απορρήτου που διαθέτει η πλατφόρμα».

www.kathimerini.gr

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT