Μέσω φορητών συσκευών και από τα κοινωνικά δίκτυα ενημερώνονται ολοένα περισσότεροι Αμερικανοί

Μέσω φορητών συσκευών και από τα κοινωνικά δίκτυα ενημερώνονται ολοένα περισσότεροι Αμερικανοί

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσω φορητών συσκευών και από τα κοινωνικά δίκτυα ενημερώνονται

ολοένα περισσότεροι Αμερικανοί

Τον ολοένα αυξανόμενο ρόλο του Facebook και του Twitter στην

ενημέρωση έρχεται να επιβεβαιώσει έρευνα του ινστιτούτου Pew στην

άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η οποία διαπιστώνει επίσης πως πολλοί

Αμερικανοί έχουν πλέον πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα μέσω των

φορητών συσκευών τους.

του Κώστα Δεληγιάννη

Έτσι, η έρευνα συμπεραίνει πως, μέσα στην τελευταία διετία, η

επιρροή των κοινωνικών δικτύων στην ενημέρωση έχει σχεδόν

τριπλασιαστεί, ενώ κατά 100% έχουν αυξηθεί επίσης οι χρήστες που

χρησιμοποιούν το smartphone ή το tablet PC τους για να μάθουν τα

τελευταία νέα.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο, από το 2010 έχει παραμείνει σταθερός ο

αριθμός των ανθρώπων που ενημερώνονται μέσω ίντερνετ, με το 46% των

συμμετεχόντων να δηλώνει στην έρευνα πως, τουλάχιστον τρεις φορές

την εβδομάδα, μαθαίνει τις τελευταίες εξελίξεις από το διαδίκτυο.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι το μέσο με το οποίο έχουν πλέον

πρόσβαση online, αφού το 15% χρησιμοποιεί σήμερα γι’ αυτό τον σκοπό

κάποια φορητή συσκευή – συγκριτικά με το μόλις 9%, που ήταν το

αντίστοιχο ποσοστό το 2010.

Ανάλογη, αλματώδη αύξηση παρουσιάζεται και στον αριθμό όσων

πληροφορούνται για τις πιο πρόσφατες ειδήσεις από τα social media,

αφού το ποσοστό αυξήθηκε στο 20% από το 7%. Ειδικά στις ηλικίες

18-39 ετών, το μερίδιο φτάνει το 30%, από 20% που ήταν το 2010. Το

Pew επισημαίνει επίσης πως οι δύο τάσεις συνδέονται, καθώς η χρήση

των κοινωνικών δικτύων εμφανίζεται μεγαλύτερη στις κατηγορίες

χρηστών που διαθέτουν smartphone ή tablet PC.

Αυτό δεν ξεκαθαρίζει πάντως η έρευνα είναι πόσοι χρήστες αρκούνται

στις συνοπτικές περιγραφές των ειδήσεων που βλέπουν στα social

media και πόσοι, μέσω των link, ανατρέχουν στο αυθεντικό

δημοσίευμα, σε κάποιο δημοσιογραφικό πόρταλ, για να μάθουν

περισσότερες λεπτομέρειες. Ένα ενδιαφέρον ερώτημα, από τη στιγμή

που αρκετοί αναλυτές υποστηρίζουν πως οι περισσότεροι χρήστες

μένουν ικανοποιημένοι διαβάζοντας απλώς αυτές τις αναρτήσεις – όπως

έκαναν παλιότερα, μαθαίνοντας για τις σημαντικότερες ειδήσεις από

τα σύντομα δελτία ειδήσεων στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Από την

άλλη πλευρά, η πλειονότητα των αμερικανικών δημοσιογραφικών σάιτ

παρατηρεί πως ολοένα περισσότεροι επισκέπτες προέρχονται από τα

κοινωνικά δίκτυα, και από τις αναρτήσεις τους σε αυτά.

Το Pew διαπιστώνει επίσης πως, αργά αλλά σταθερά, μειώνεται ο ρόλος

των εφημερίδων και του ραδιοφώνου στην ενημέρωση. Έτσι, τη στιγμή

που το 39% απάντησε πως είχε μάθει τις ειδήσεις της προηγούμενης

ημέρας από το ίντερνετ, το 33% και το 23% δήλωσε ότι είχε επιλέξει

για τον ίδιο λόγο το ραδιόφωνο ή κάποια εφημερίδα – με τα

αντίστοιχα ποσοστά να είναι 34% και 26% αντίστοιχα το 2010.

Στην ίδια ερώτηση, αδιαφιλονίκητος νικητής αναδείχθηκε η τηλεόραση,

καθώς το 55% απάντησε ότι την προηγούμενη ημέρα είχε ενημερωθεί από

το δελτίο ειδήσεων κάποιου τηλεοπτικού σταθμού. Πάντως, σύμφωνα με

το Ινστιτούτο, το μέλλον της τηλεόρασης ως ειδησεογραφικού μέσου

μόνο ευοίωνο δεν είναι. Κι αυτό όχι τόσο γιατί παρουσιάζει ήδη

πτωτική τάση από το 2010 –όταν το ποσοστό στην ίδια ερώτηση ήταν

57%– αλλά επειδή οι νέοι προτιμούν όλο και λιγότερο την τηλεόραση

για να ενημερωθούν. Έτσι, στις ηλικίες κάτω των 3ο ετών, μόλις το

34% απάντησε πως παρακολουθεί τακτικά κάποιο τηλεοπτικό δελτίο

ειδήσεων ή δημοσιογραφικές εκπομπές.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT