Μέσα στον Γενάρη, που σήμερα μας αφήνει κιόλας «γεια», έγιναν κάπου 250.000 εμβολιασμοί. l Αν πάμε έτσι, θα πιάσουμε το ένα εκατομμύριο εμβολιασμένων τον Ζήσε Μάη μου· l και το 70% του πληθυσμού, απαραίτητο για «Ανοσία Αγέλης», κατά τον Ζήτω που Χαθήκαμε. l Και ναι μεν η κυβέρνηση διαβεβαιώνει l –αλλεπαλλήλως, άρα κάποιο βάλτο έχει η φάβα– l ότι μήνα το μήνα θ’ ανεβαίνει ο ρυθμός κι ο αριθμός των εμβολιασμών, l αλλ’ εκτός που τα εκ Βρυξελλών χαμπέρια άλλα λένε, έχουμε και τα εδώ φάλτσα: l Στρατιωτικοί και αστυνομικοί, λέει, θα μπαίνουν… εμβολίμως στην «τηρούμενη απαρεγκλίτως σειρά προτεραιότητας». l Θα εμβολιάζονται, λέει, ένστολοι στη θέση εκείνων που έχουν ραντεβού και δεν προσέρχονται. l Μπα! Και γιατί δεν καλούνται οι αμέσως επόμενοι, αλλά αρχίσαμε πάλι το έθιμο «απ’ το παράθυρο»; l Και πώς καλούνται εκ παραθύρου εισοδιστές, ενώ ακόμα δεν έχουν εμβολιαστεί όλοι οι «έχοντες απόλυτη προτεραιότητα» Οίκοι Ευγηρίας, l όπως αποδείχτηκε πρόσφατα με τα γηροκομεία που βρέθηκαν ν’ αρμενίζουν ανεμβολίαστα, με το πλήρωμά τους φουλ στον ιό; l Δηλαδή «Ολοι ίσοι», αλλά «πιο ίσοι» οι ένστολοι l – και μετά δικαστικοί, βουλευτές, δήμαρχοι και ούτω καθεξής οι «αναξιοπαθούντες». l Από τους μέχρι τώρα 6.000 νεκρούς της πανδημίας, κ. Μητσοτάκη, περισσότεροι από 5.000 ήταν 65 ετών και άνω. l Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο; l Οχι οι παγίως «πιο ίσιοι» της «δημοκρατικής κοινωνίας μας». l
Να λέει ο Τσίπρας ότι η κυβέρνηση καθιστά τα πανεπιστήμια «πεδία καταστολής και αστυνομοκρατίας», το περίμενες. l Οτι τα καθιστά όμως και «πεδία πειραματισμών εις βάρος της δημόσιας Παιδείας, που ανοίγουν το δρόμο στην κερδοσκοπία και στην Παιδεία για τους λίγους», l αυτό – εντάξει, το περίμενες επίσης, αλλά πού κολλάει; l Κολλάει, κολλάει: l Διότι «σο λέει, μο λέει», που λέει κι ο Ζήκος του Χατζηχρήστου, επιβάλλοντας η κυβέρνηση «βάσεις» για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, «θα αποκλειστούν 20.000 και πλέον νέοι από τα δημόσια πανεπιστήμια» l οι οποίοι «θα προωθηθούν ως πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια». l Αμ πώς. l Να γιατί, κατά την Αριστερά και τον Τσίπρα προσωπικώς, πρέπει να συνεχίσουν να μπαίνουν και με άσπρη κόλλα στα πανεπιστήμια. l Το θεϊκό είναι ότι κλείνοντας την «ανάλυσή» του ο Φθίνων Ηγέτης, μιλάει για «απαξίωση κάθε έννοιας αριστείας». l Καλά, άπαιχτος ως θεομπαίχτης! l
Διαβάζω σε ειδησεογραφικό σάιτ μεγάλου συγκροτήματος ΜΜΕ: l «Το σκάφος (με ναρκωτικά) είναι αγκυροβολημένο σε λιμνοθάλασσα και παρακολουθείται υπό μονίμου βάσης». l Μάιστα, «υπό μονίμου βάσης». l Ας δούμε τι μας λέει αυτό: l Πρώτον, ότι ο συντάκτης δεν προτιμά να πει το απλό «και παρακολουθείται συνεχώς», αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει ένα «γλωσσικό απολίθωμα», όπως οι σωζόμενες από παλαιότερες φάσεις της γλώσσας μας στερεότυπες εκφράσεις l – που βεβαίως και δεν είναι εξοστρακιστέες, κάθε άλλο. l Δεύτερον, δεν χρησιμοποιεί ούτε τη μηχανική «μετάφραση» της φράσης στη δημοτική: «σε μόνιμη βάση». l Προφανώς τον ελκύει το εμφαντικότερο και μοδάτο καθαρευουσιάνικο «απολίθωμα»l – καθότι «πιστοποιεί» γλωσσική «μόρφωση». l Τρίτον, αποδεικνύεται ότι τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξια βάση, l διότι διαφορετικά ελλοχεύει ο κίνδυνος να αναμίξεις το καθαρεύον «μονίμου» με το δημοτικό «βάσης». l Ούτε «η μόνιμος βάσις» ούτε «η μόνιμη βάση», αλλά ένα ακόμα μιξοβάρβαρο, σαν τόσα και τόσα της «κακομιλουμένης». l Και τέταρτο, άσε παιδί μου ήσυχες τις φτωχές τις προθέσεις. l Διότι μ’ αυτά και μ’ αυτά, ένα κοινόχρηστο γλωσσικό απολίθωμα l όπως το «επί μονίμου βάσεως» l μπορεί να ξεφωνίσει τον χρήστη l – «Ζήτω και του μονίμου», που έλεγε εκείνο το παλιό ανέκδοτο.