To μαρτύριο της υπομονής…

2' 2" χρόνος ανάγνωσης

Από τα τέλη Νοεμβρίου – αρχές Δεκεμβρίου, η Θεσσαλονίκη εισέρχεται σε περίοδο μακροχρόνιας δοκιμασίας. Τότε προβλέπεται ν’ αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της μήκους δεκατριών χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (FlyΟver), ενός υπερσύγχρονου εναέριου αυτοκινητόδρομου, πάνω από τον σημερινό περιφερειακό στο Σέιχ Σου.

Μολονότι κατά τους εμπνευστές και σχεδιαστές του πρόκειται να επιλύσει σε μεγάλο βαθμό το οξύτατο κυκλοφοριακό πρόβλημα και επομένως θα έπρεπε να είναι καλοδεχούμενος, εντούτοις… τρόμος έχει καταλάβει ήδη την πόλη.

Η σκέψη ότι καθώς ο σημερινός περιφερειακός λόγω έργων θα ανοιγοκλείνει, η κυκλοφορία των πέντε χιλιάδων οχήματα ανά ώρα που σύμφωνα με τις μελέτες τον διασχίζουν σήμερα, θα παροχετεύεται κατά τα δύο τρίτα στο κέντρο της ήδη ασφυκτιώσας πόλης, έχει αρχίσει να γίνεται εφιάλτης.

Θα χρειαστούν, με βάση τους σχεδιασμούς, που σε τέτοιου είδους δημόσια έργα σχεδόν πάντα εκτροχιάζονται, στην ιδανική περίπτωση τέσσερα χρόνια, αλλά ουδείς εκ των αρμοδίων βάζει το χέρι του στο ευαγγέλιο ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί.

Ολο αυτό το διάστημα η πόλη αναμένεται να υποφέρει και ο αντίκτυπος στην οικονομία, τον επενδυτικό τομέα, τον τουρισμό, την καθημερινότητα των πολιτών προβλέπεται βαρύς.

Αρμοδίως μεταδίδεται ότι μελετώνται λύσεις και παρεμβάσεις στο κέντρο ώστε το κυκλοφοριακό φορτίο να μην καταστεί αβάσταχτο, αλλά οι πολίτες βλέποντας γύρω τους το πώς λειτουργεί το κράτος, δύσκολα θα τις εμπιστευθούν.

Εχουν ως παράδειγμα, πέραν των άλλων, την κατασκευή του πολυσυζητημένου μέσου σταθερής τροχιάς, για την έναρξη λειτουργίας του οποίου έχουν κουραστεί να ακούν μεταθέσεις ημερομηνιών.

Ειδικά τώρα που το μετρό θα ανακούφιζε κάπως την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ ότι η κίνηση του πρώτου συρμού μετατίθεται για τα τέλη του 2024 από τις αρχές του ερχόμενου χρόνου που προβλεπόταν.

Ερχονται δύσκολες μέρες για την πόλη της Θεσσαλονίκης και οι αρχές οφείλουν να προετοιμάσουν την κοινωνία. Μαζί με την επίκληση της υπομονής της οφείλουν να την ενημερώσουν και κυρίως να αποφύγουν το σύνηθες αλαλούμ στην υλοποίηση επί του πεδίου των μέτρων, γιατί αλλιώς θα έχουμε σκληρό ροκ.

Γκρίνιες θα υπάρξουν στους πολίτες και είναι λογικό αφού η καθημερινότητά τους θα γίνει άνω κάτω. Ομως η κατασκευή της «Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης» κρίθηκε από τους ειδικούς μελετητές ως επιτακτική ανάγκη για την αυξανόμενη διαρκώς κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Είναι ένα έργο το οποίο ανήκει στην κατηγορία των υποδομών τις οποίες η πόλη έχει απόλυτη ανάγκη στο ταξίδι της προς το μέλλον.

Οι αρχές θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις στη διαχείριση της αναστάτωσης. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα τα κάνουν και εδώ μούσκεμα, όπως σε άλλες, πρόσφατες, περιπτώσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT