Κουίζ: Πώς θα ισιώσει η PISA;

1' 41" χρόνος ανάγνωσης

Αμηχανία εκπέμπει το υπουργείο Παιδείας σε σχέση με τις κακές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον τελευταίο διαγωνισμό PISA (Programme for International Student Assessment) που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022. Για την ιστορία, οι επιδόσεις της Ελλάδας είναι οι χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας και στις τρεις δεξιότητες που αξιολογεί ο διαγωνισμός – την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.

Ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρος Δουκάκης, σε ερώτηση της «Κ», δεν θέλησε να σχολιάσει τα αποτελέσματα, λέγοντας πως «περιμένουμε να δούμε τα συνολικά δεδομένα, για να έχουμε μια πλήρη εικόνα και να προχωρήσουμε σε διαχείριση του ζητήματος».

Αντίστοιχα, και η υπουργική τριπλέτα του υπ. Παιδείας, παρότι μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τον ΟΟΣΑ (στις 5/12/2023) έκανε μπαράζ δηλώσεων για διάφορα θέματα (π.χ. ιδιωτικά ΑΕΙ, λογοτεχνία στα σχολεία κ.ά.), για το θέμα που μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών ΜΜΕ παρέμεινε βουβή. Ακόμη και στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επεξεργάζονται τα αποτελέσματα, σχολίασαν τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης, «που έκανε σαν να μην υπάρχει η PISA», όπως ελέχθη. Αντιθέτως, τα πολιτικά προσχήματα είχε κρατήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οταν είχαν ανακοινωθεί τα –επίσης μέτρια– αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό του 2015, ο τότε πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, τα είχε επισήμως σχολιάσει και ο τότε υπουργός Κωνσταντίνος Γαβρόγλου είχε ορίσει επιτροπή για να τα μελετήσει. Βέβαια, τα αποτελέσματα του πορίσματος δεν δημοσιοποιήθηκαν επισήμως, διότι, όπως ελέχθη, απέδιδαν μεγάλο μερίδιο ευθύνης στους εκπαιδευτικούς.

Η νυν ηγεσία του υπ. Παιδείας, παρότι δηλώνει αποφασισμένη να αξιοποιήσει τις νόρμες του ΟΟΣΑ, εμφανίζεται να στρουθοκαμηλίζει για τα αίτια των κακών επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών, σαν να ευθύνεται εκείνη γι’ αυτά. Κακώς, διότι είναι γνωστό ότι στον χώρο της εκπαίδευσης χρειάζεται χρόνος για να αποδώσουν οι μεταρρυθμίσεις. Και η τέως υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την τετραετία 2019-2023, σε συνεργασία με τον τότε πρόεδρο του ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου έβαλαν το πολιτικό τους στίγμα με αλλαγές στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι σαν ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης στη σπουδή του προς τον θώκο του Παιδείας να έχασε τη σκυτάλη που του παρέδωσε η Νίκη Κεραμέως.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT