Μπρα ντε φερ με θέματα Πανελλαδικών

1' 42" χρόνος ανάγνωσης

Η θεσμοθέτηση του εθνικού απολυτηρίου ουσιαστικά θα ακυρώσει τον ρόλο της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αφού τα θέματα και της Γ΄ Λυκείου θα επιλέγονται από τη σχετική τράπεζα, όπως συμβαίνει σήμερα με τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο λύκειο. Η εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου τοποθετείται το νωρίτερο στις εξετάσεις του 2028. Σήμερα τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιλέγονται από την ΚΕΕ, η οποία συσκέπτεται σε μια μακρά διαδικασία, που ξεκινά το απόγευμα που προηγείται της εξέτασης.

Μήπως όμως η τράπεζα θεμάτων πρέπει να αξιοποιηθεί και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2025; Και ρωτώ, διότι πλέον η κατάσταση έχει κακοφορμίσει γύρω από την ακμαία βιομηχανία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Από τη μία, στην ΚΕΕ κυρίαρχο ρόλο έχουν οι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι επικρίνονται για τα πολύ δύσκολα θέματα που προτείνουν, και συνήθως επιβάλλουν έναντι των προτάσεων των καθηγητών λυκείου.

Το κύριο χαρακτηριστικό των «πανεπιστημιακών» θεμάτων; Είναι πάνω από τις δυνατότητες των μαθητών του λυκείου, ωστόσο «εναρμονισμένα» με την αντίληψη των πανεπιστημιακών για το επίπεδο που πρέπει να έχουν οι εισακτέοι. Ναι, να αξιολογηθεί στο επίπεδο των 18χρονων, αλλά όταν η εισαγωγή στα ΑΕΙ προκύπτει από την κατάταξη των υποψηφίων με βάση τις θέσεις στα ιδρύματα και την ελάχιστη βάση εισαγωγής, τότε τέτοιου είδους ποιοτική αξιολόγηση δεν έχει νόημα. Αντιθέτως, τα πολύ στρυφνά και χωρίς διαβάθμιση δυσκολίας θέματα δεν επιτρέπουν να ξεχωρίσουν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές από τους μέτριους. «Μια “υπερπαραγωγή” από αυτές που έχουν “κουράσει”. Πρόκειται για δύο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α΄ και της Β΄ Λυκείου», ανέφερε χθες η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, σχολιάζοντας ένα θέμα στη Φυσική.

Από την άλλη, υπάρχουν και «βεντέτες» φροντιστές. Είναι εκείνοι που για να δείξουν το εύρος των γνώσεών τους (και να δικαιολογήσουν την υψηλή αμοιβή τους;) προτείνουν στους μαθητές τους… ανατρεπτικές απαντήσεις σε βατές ασκήσεις. Συνέβη σε φετινό μάθημα, με αποτέλεσμα τώρα κάποιοι φροντιστές να επικρίνουν τα μέλη της ΚΕΕ γιατί δεν κάνουν δεκτή τη λύση που εκείνοι πρότειναν, παρασύροντας τους μαθητές τους, οι οποίοι επίσης διαμαρτύρονται. Ο καθείς και τα συμφέροντά του;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT