Η τελετή ενάρξεως των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι ήταν μία προσπάθεια αποδόσεως διά της τηλοψίας –σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη– του γαλλικού ιδεολογήματος της νέας εποχής, όπως το αντιλαμβάνεται και επιμόνως προωθεί ο πρόεδρος της μεγάλης αυτής χώρας κ. Εμανουέλ Μακρόν.
Σκανδάλισε πολλούς το γεγονός ότι τα εγκαίνια των Ολυμπιακών Paris 2024 δεν ετελέσθησαν σε στάδιο, όπως συμβαίνει πάντα, αλλά στον Σηκουάνα. Αλλά από τη στιγμή που η κελτική φυλή των Rarisii εγκαταστάθηκε στις όχθες του ποταμού αυτού περί τα μέσα του 3ου αι. π.Χ., η ιστορία αυτής της χώρας έχει αποτυπωθεί στις όχθες του ποταμού.
Βέβαια, το θέαμα των επισήμων που υπό καταρρακτώδη βροχή τυλιγμένοι με διαφανή πλαστικά αδιάβροχα παρακολουθούσαν την έναρξη των αγώνων, ήταν αξιοθρήνητα κωμικό. Αλλά και στην αρχαία Ολυμπία, όπου ασκεπείς οι θεατές παρακολουθούσαν τους αγώνες οι συνθήκες δεν ήταν ασφαλώς ιδανικές.
Ο ελληνομαθέστατος Ρωμαίος Αιλιανός, αρχές του 3ου αι. μ.Χ., έγραφε για έναν Χίο που οργισμένος απειλούσε τον δούλο του. «Δεν θα σε βάλω να γυρίζεις τη μυλόπετρα, αλλά στην Ολυμπία θα σε πάω, γιατί εκεί η τιμωρία είναι πολύ πικρότερη για όποιον παρακολουθεί τους αγώνες καθώς τον τσουρουφλίζουν οι ακτίνες του ήλιου». Από την άποψη αυτή η ταλαιπωρία των επισήμων στο Παρίσι ήταν πολύ ηπιότερη.
Η τάση της woke κουλτούρας, που εμφανίσθηκε στα αμερικανικά πανεπιστήμια, πλέον επιβεβαιώνεται δυναμικά σε όλη την Ευρώπη. Ο κ. Μακρόν είναι ο μέγας Ευρωπαίος διεγέρτης της τάσεως αυτής.
Κάποιοι κακεντρεχείς έσπευσαν να χαρακτηρίσουν την όλη εκδήλωση ως «πανηγύρι μακρονικής ματαιοδοξίας». Αλλά αυτοί είναι οι Γάλλοι. Σε αυτή τη χώρα η λέξη gloire έχει ένα μυστικιστικό περίπου περιεχόμενο, που υπαγορεύει διαχρονικά τη συμπεριφορά των ηγετών της. Εξ ου και ο βοναπαρτισμός του κ. Μακρόν, είτε όταν ενεργεί πολιτικά είτε όταν η χώρα του οργανώνει τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Στην αρχαία Ολυμπία η τελετή άρχιζε με τη θυσία εκατόμβης στον Δία. Το δρώμενο κατά την τελετή ενάρξεως των αγώνων με τις Drag Queens, αντιμετωπίσθηκε από εκκλησιαστικούς ηγέτες ως υβριστική αναπαράσταση του «Μυστικού Δείπνου» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, με έναν ευτραφή Διόνυσο να ακκίζεται εμπρός στην Τράπεζα.
Εις μάτην όμως οι καταγγελίες εναντίον της woke κουλτούρας – του απεριορίστου δικαιώματος εκφράσεως, με λίγα λόγια. Μια τάση που εμφανίσθηκε στα αμερικανικά πανεπιστήμια και πλέον επιβεβαιώνεται δυναμικά σε όλη την Ευρώπη. Ο κ. Μακρόν είναι ο μέγας Ευρωπαίος διεγέρτης της τάσεως αυτής.
Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι ενώ όπως κατέδειξαν οι τελευταίες εκλογές η Ευρώπη και ειδικότερα η Γαλλία κινείται πολιτικά προς τα Δεξιά, λόγω και του μεταναστευτικού, προεβλήθη ιδιαιτέρως η ομάς διαγωνιζομένων «προσφύγων» αθλητών.
Ολως τυχαίως, τέλος, ο μόνος πολιτικός που με ολοσέλιδο άρθρο του κάλεσε τον Μακρόν να αγνοήσει τους πάσης προελεύσεως διαρκώς μελαγχολούντες, προβλέποντας επίσης ότι οι Ολυμπιακοί των Παρισίων «θα είναι ένας θρίαμβος», ήταν ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον. Ισως γιατί, όπως έγραψε ο ίδιος, αγαπάει το Παρίσι ή πάλι ίσως γιατί η γιαγιά του ήταν Γαλλίδα.