Το εκρηκτικό μείγμα στην ακτοπλοΐα

2' 12" χρόνος ανάγνωσης

«Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι πλήρωσα χρήματα για να μου φερθούν τόσο άσχημα», έγραψε σε σχόλιό του στον αγγλόφωνο ιστότοπο της «Νέας Πρωινής» ο Γιώργος Τζιτζίκος (George Gigicos), γνωστός Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας και πρώην σύμβουλος επικοινωνίας του Λευκού Οίκου επί Τραμπ. Σε σχόλιο για την κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα αυτό το καλοκαίρι, ο Τζιτζίκος σημειώνει τον συνδυασμό υψηλών τιμών και κακών υπηρεσιών – τις καθυστερήσεις και το χάος που επικρατεί με τις κρατημένες θέσεις, την υπερφόρτωση κ.ά. «Το ουσιαστικό ζήτημα είναι η συμπεριφορά προς τους επιβάτες» όταν τα πλοία φθάνουν στον προορισμό τους, προσθέτει. «Αντί της ζεστής φιλοξενίας για την οποία είναι γνωστή η Ελλάδα, οι ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν φωνές από λιμενικούς και μέλη του πληρώματος. Η διαδικασία επιβίβασης και αποβίβασης προκαλεί στρες και είναι ανοργάνωτη», σημειώνει. «Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα σήμερα… μπορεί να αποτρέψει ανθρώπους από το να επισκεφθούν την Ελλάδα».

Το σχόλιο, το οποίο αναδημοσιεύθηκε στην αγγλική έκδοση της «Καθημερινής», καταγράφει τις γνωστές συνθήκες που επικρατούν στις θαλάσσιες συγκοινωνίες τους μήνες αιχμής, και που εμείς οι ιθαγενείς έχουμε αποδεχθεί εδώ και πολλά χρόνια. Είναι χρήσιμο να μας υπενθυμίζουν άλλοι ότι το business as usual (η επικρατούσα κατάσταση) δεν αρμόζει στις φιλοδοξίες της χώρας. Οταν θέλουμε να πουλάμε την εικόνα ξένοιαστων διακοπών, όταν επενδύουμε σε ολοένα πιο λουξ δωμάτια, είναι παράλογο να θέτουμε ανθρώπους σε κίνδυνο και να στηριζόμαστε στο ενδεχόμενο ότι οι επισκέπτες διψούν και για τη γνήσια ελληνική εμπειρία της ταλαιπωρίας, της προχειρότητας, της έντασης και του απρόβλεπτου. Μπορεί σε κάποιους να αρέσει να έχουν ιστορίες τρέλας να διηγούνται για την υπόλοιπη ζωή τους, αλλά οι περισσότεροι δεν είναι σκληραγωγημένοι όπως οι Ελληνες ταξιδιώτες, ώστε να ανέχονται τις σκληρές συνθήκες και τις συχνά προσβλητικές συμπεριφορές μελών του πληρώματος. Είναι σαφές ότι απαιτείται ριζική αλλαγή πρακτικής και νοοτροπίας απ’ όσους εμπλέκονται στις μεταφορές και τον τουρισμό – είτε πολιτικοί και δημόσιοι λειτουργοί είτε ιδιώτες.

Πάντως, δεν είναι μόνον ότι οι «ξένοι» δεν μπορούν να προσαρμοστούν στα δικά μας «έθιμα». Κάτι συμβαίνει τελευταίως και επικρατεί ολοένα μεγαλύτερος εκνευρισμός μεταξύ των Ελλήνων ταξιδιωτών, με καβγάδες μεταξύ επιβατών και μεταξύ επιβατών και μελών του πληρώματος. Προφανώς, δεν είναι εύκολος ο συντονισμός τόσων ανθρώπων με συγκεκριμένο αριθμό πλοίων μέσα στον απρόβλεπτο καιρό του Ιουλίου και Αυγούστου, με στενά προγράμματα, με τις υπάρχουσες υποδομές στα λιμάνια, με κουρασμένους και πιεσμένους ναυτικούς και λιμενικούς. Αν προσθέσουμε και τη συχνότητα με την οποία κάποιοι επιβάτες επιβάλλουν την επιθετικότητά τους στους υπόλοιπους –καταλαμβάνοντας περισσότερο χώρο απ’ ό,τι τους αναλογεί, φωνάζοντας ή παίζοντας δυνατά τη μουσική τους– το μείγμα γίνεται ακόμη πιο εκρηκτικό. Ας ελπίσουμε ότι το φετινό καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί χωρίς κανένα σοβαρότερο επεισόδιο, και ας απαιτήσουμε το επόμενο να είναι καλύτερο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT