Στον δρόμο προς το Μουσείο

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Ηταν πραγματικά απογοητευτικό να βλέπεις πόσο μίζερη εξακολουθεί να είναι η προσέγγιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για έναν επισκέπτη που θέλει να περπατήσει ως εκεί. Και είναι βεβαίως κουραστικό να επισημαίνει κανείς όσα θα ήθελε να προσπεράσει. Αλλά όταν συνοδεύεις έναν ισόβιο λάτρη της Ελλάδας, που θέλει να βλέπει μόνο τα καλά, εσύ ως Ελληνας που πονάει τον τόπο του, ντρέπεσαι και λίγο.

Βεβαίως η διαδρομή από την Ομόνοια προς το Μουσείο έχει κάπως βελτιωθεί με την αποκάλυψη των όψεων του νέου «Μινιόν». Το θερμό χρώμα της μισής πρόσοψης συμβάλλει στην αστική εμπειρία. Αλλά τι να πει κανείς για τα ερείπια; Δεκαετίες στέκει ετοιμόρροπο ένα από τα παλαιότερα νεοκλασικά κτίρια της Πατησίων, στον αριθμό 38. Σε μια πολιτισμένη χώρα θα ήταν ένα κτίριο-κόσμημα. Λίγο πιο πριν είχα παρατηρήσει τα μπάνερ των ΙΕΚ που έχουν ακυρώσει τις μεσοπολεμικές προσόψεις σημαντικών για την Αθήνα κτιρίων.

Βάρβαρο τοπίο. Το Πολυτεχνείο, τα γνωστά, παρότι το κεντρικό κτίριο είναι φροντισμένο ως έναν βαθμό. Η Τοσίτσα, έρημος τόπος και αυτό το πανάθλιο «οικολογικό» ανταλλακτήριο της δημοτικής αρχής κόβει όλον τον άξονα (όπως παντού όπου έχει στηθεί). Η γωνία της Τοσίτσα με τη μάντρα του Μουσείου είναι τα γνωστά χάλια. Ο κήπος του Μουσείου έτσι κι έτσι, το καφέ στον κήπο εντελώς αταίριαστο για τον χώρο.

Και τι να πει κανείς για το «Ακροπόλ Παλάς»; Προ καιρού γράφαμε στην εφημερίδα για την εξαθλίωση όλης της βάσης του κτιρίου από γκραφίτι και σκουπίδια. Φυσικά, καμία αντίδραση. Η ίδια κατάσταση. Και με θλίψη είδα πλήρως βανδαλισμένη όλη την πρόσοψη στο ύψος της βάσης της «Υπατίας», του ιστορικού Μεγάρου Λιβιεράτου. Αυτή είναι η κατάσταση.

Η διαδρομή προς το σημαντικότερο μουσείο της χώρας εξακολουθεί και είναι από προβληματική έως άθλια. Δεν είναι κακό να ξέρουμε την πραγματικότητα και τι χρειάζεται να κάνουμε ώστε να μην είμαστε ο ουραγός των ουραγών. Ας έχουμε τουλάχιστον λίγο αξιοπρέπεια.

Σε αντίθεση, ελπιδοφόρο είναι το θέαμα της καλυμμένης πρόσοψης της πολυκατοικίας Παπαλεονάρδου, όπου έζησε για ένα διάστημα η Μαρία Κάλλας. Τα έργα φαίνεται θα προχωρήσουν. Ελπίζουμε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αν έχει τεθεί. Η Αθήνα χρειάζεται δημιουργικό σοκ. Προς το παρόν σέρνεται, παρά την προσπάθεια δημιουργίας της αντίθετης εντύπωσης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT