Ακίνητοι στο Ελληνικό

2' 16" χρόνος ανάγνωσης

Αν δείτε το πιο πρόσφατο βίντεο που έδωσε η Lamda Development στη δημοσιότητα με όλα τα εν εξελίξει έργα στο Ελληνικό (θα το βρείτε στο YouTube) θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό. Νομίζω πως ελάχιστοι Αθηναίοι έχουμε αντιληφθεί τι πραγματικά συμβαίνει στην έκταση του παλιού αεροδρομίου. Αν βγαίναμε στον δρόμο και ρωτούσαμε περαστικούς «τι φτιάχνεται στο Ελληνικό;» θα παίρναμε απαντήσεις όπως «ένα μεγάλο πάρκο, 5-6 ουρανοξύστες κι ένα καζίνο», γιατί αυτή ήταν η εικόνα μέχρι σήμερα.

Μόνο αν δείτε το βίντεο θα καταλάβετε αυτό που πραγματικά γίνεται στο Ελληνικό: μια νέα πόλη με χιλιάδες νέα διαμερίσματα και κατοικίες, με το μεγαλύτερο εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της χώρας, με έναν αχανή εκπαιδευτικό κόμβο με ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια, που θα συγκεντρώνει χιλιάδες μαθητές και φοιτητές από όλη την Αττική, με δύο εκθεσιακά και συνεδριακά κέντρα, υπερτοπικούς χώρους αθλητισμού και αναψυχής, γήπεδα και πολλά πολλά ακόμη.

Τα έργα «τρέχουν» στο παλιό αεροδρόμιο χωρίς καμία πρόβλεψη για τη συγκοινωνιακή κάλυψη της νέας πληθωρικής πολιτείας που χτίζεται.

Το πρόβλημα δεν είναι ότι εμείς δεν έχουμε πάρει είδηση τι «έρχεται» στο Ελληνικό σε 2-3 χρόνια από σήμερα. Το ανησυχητικό είναι ότι φαίνεται να μην το έχει συνειδητοποιήσει η ίδια η κυβέρνηση, η οποία επένδυσε πολιτικό κεφάλαιο στην αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου και στην έναρξη των έργων. Γιατί πώς αλλιώς να εξηγηθεί η απουσία στοιχειώδους πλάνου αντιμετώπισης της όξυνσης του κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή; Γιατί πώς θα πηγαινοέρχονται οι χιλιάδες κάτοικοι αυτής της νέας πολλά υποσχόμενης πολιτείας; Μέσα από τους ήδη κορεσμένους άξονες της Ποσειδώνος και της Βουλιαγμένης; Οι κάτοικοι των νοτίων προαστίων γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει «οδηγώ στην παραλιακή λεωφόρο» σήμερα ανάμεσα στα πληθωρικά εργοτάξια του Ελληνικού: ανελέητο μποτιλιάρισμα από τις παρυφές της Γλυφάδας μέχρι το ύψος της Αμφιθέας, μερικά χιλιόμετρα μετά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με δημοσιογράφους, υπαινίχθηκε τον «ελέφαντα στο δωμάτιο» που δεν είναι άλλος από τον εφιάλτη του κυκλοφοριακού και την αδράνεια της πολιτείας. Εκτός εάν στην κυβέρνηση πιστεύουν ότι οι εύποροι ιδιοκτήτες των πανάκριβων διαμερισμάτων σε πύργους και συγκροτήματα κατοικιών θα πηγαινοέρχονται με το… τραμ ή το λεωφορείο της γραμμής. Και δεν μιλάμε για δέκα χρόνια από σήμερα: έως το τέλος του 2026 υπολογίζεται ότι θα πάρουν τα κλειδιά στο χέρι οι πρώτοι ιδιοκτήτες των οικιστικών πρότζεκτ που κατασκευάζονται ήδη. Οι επενδυτές του Ελληνικού έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο του οποίου εκπονήθηκαν (με δικό τους κόστος) μελέτες τόσο για τη σήραγγα Ηλιούπολης όσο και για την ανισοπεδοποίηση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, προκειμένου να μετατραπεί σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όπως η Συγγρού στο μεγαλύτερο τμήμα της. Εχει προχωρήσει κάτι από τα δύο; Στο τραπέζι υπάρχει και η λύση της επέκτασης του μετρό προς τη Γλυφάδα σε πρώτη φάση. Ο χρόνος μετράει ανάποδα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT