Στις 7 Νοεμβρίου ο Δήμος Αθηναίων εξέδωσε δελτίο Tύπου με το οποίο μας ενημέρωνε ότι, δύο μέρες νωρίτερα (5/11), μεικτό κλιμάκιο της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας Αθηνών πραγματοποίησε επιχείρηση άρσης δικύκλων στο κέντρο της πόλης, με τα εξής συναρπαστικά αποτελέσματα: έγιναν 19 άρσεις δικύκλων με γερανό της Τροχαίας, ενώ βεβαιώθηκαν 20 παραβάσεις από τη Δημοτική Αστυνομία και 3 παραβάσεις σε δίκυκλα από την Τροχαία.
Υπάρχει ένας παράξενος, υπαινικτικά πανηγυρικός τόνος στη συγκεκριμένη ανακοίνωση που γίνεται εμφανής από την πρώτη πρόταση του δελτίου: «Ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει με αποφασιστικότητα τις δράσεις για την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου». Μάλιστα. Ο αυτονόητος έλεγχος της παράνομης στάθμευσης βαφτίζεται «δράση». Δηλαδή, κάτι που γίνεται περιστασιακά, μια στο τόσο, βρε αδελφέ. Η συνέχεια της ανακοίνωσης δικαιώνει τις υποψίες μας. «Συνολικά, από την έναρξη της δράσης», διαβάζουμε, «έχουν πραγματοποιηθεί τέσσερις επιχειρήσεις (17/10, 22/10, 1/11, 5/11). Σε διάστημα τριών εβδομάδων, 76 δίκυκλα έχουν απομακρυνθεί από δημόσιους χώρους με γερανό της Τροχαίας, ενώ έχουν βεβαιωθεί 74 παραβάσεις παράνομης στάθμευσης που αφορούν δίκυκλα».
Οταν ο Δήμος Αθηναίων αισθάνεται την ανάγκη να πανηγυρίσει για την απομάκρυνση 19 παράνομα σταθμευμένων δικύκλων, κάτι σίγουρα δεν πάει καλά.
Τι μας λέει ο Δήμος Αθηναίων με αυτήν την ανησυχητικά πανηγυρική ανακοίνωσή του; Οτι είναι τόσο σπάνιο να ελέγχω αυτούς που παρανομούν με τα μηχανάκια τους, που όταν το κάνω αισθάνομαι τόσο σπουδαίος που σπεύδω να εκδώσω ξεχωριστό δελτίο Τύπου. Επίσης μας λέει ότι από τις 17 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου, διάστημα 20 ημερών, προχώρησε σε έλεγχο της παράνομης στάθμευσης δικύκλων τις τέσσερις εξ αυτών. Και τις υπόλοιπες δεκαέξι; Την απάντηση την ξέρετε και τη βλέπετε κάθε μέρα στο κέντρο της Αθήνας, σε συνοικίες και γειτονιές: μηχανάκια αραγμένα σε πεζοδρόμια σαν να μην τρέχει τίποτα, μηχανάκια σε διαβάσεις πεζών και ΑμεΑ, μηχανάκια παντού! Και πώς να μη συμβαίνουν όλα αυτά τα ωραία όταν ο δήμος αντιλαμβάνεται έναν από τους βασικούς ρόλους του ως «δράση»;
Φυσικά, η ανοχή στο «μηχανάκι» δεν είναι σημερινή. Τα δίκυκλα θεωρούνται για κάποιο λόγο «φιλικά προς την κοινωνία» μέσα μετακίνησης που δεν εμπίπτουν στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας μόνο και μόνο επειδή δεν είναι αυτοκίνητα και δεν πιάνουν πολύ χώρο. Ως εκ τούτου απολαμβάνουν κάποιου είδους ασυλία που έχει τις ρίζες της στη δεκαετία του ’80, όταν τα δύο τρίτα των δικύκλων που κυκλοφορούσαν ήταν τα περίφημα «παπάκια» και όχι οι σημερινές θηριώδεις μηχανές. Προφανώς αυτός είναι και ο λόγος που οι άνθρωποι του δήμου ένιωσαν την ανάγκη να βγάλουν δελτίο Τύπου. Τώρα αναμένουμε ανακοίνωση για «δράσεις» ελέγχου της παράνομης στάθμευσης και των Ι.Χ. Το καλό να λέγεται.