Σε τόνο επιτακτικό, άνοιγμα της επικαιρότητος και σε άλλα θέματα ζητεί το αναγνωστικό κοινό…

Σε τόνο επιτακτικό, άνοιγμα της επικαιρότητος και σε άλλα θέματα ζητεί το αναγνωστικό κοινό…

3' 49" χρόνος ανάγνωσης

Γράφετε, γράφετε για μουσική, για εκθέσεις, για φιλανθρωπικά show, για εορτές και επετείους, οτιδήποτε εκτός από… ανασχηματισμό! Κουράστηκε το αναγνωστικό κοινό και απαιτεί κι αυτό «αλλαγή» και «να γυρίσουμε σελίδα». Μονότερμα το παίξαμε με την πολιτικολογία, με το πότε θα γίνει ο ανασχηματισμός, πώς θα είναι, με ποιους θα γίνει. Κι όταν έγινε, πάλι από την αρχή, γιατί να γίνει όπως έγινε, γιατί να μπει ο ένας και να αποπεμφθεί ο άλλος, και τι μπορούμε να περιμένουμε από αυτόν… Εγινε, επιτέλους, και η προαναγγελθείσα ανάληψη της θέσης του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος από τον κ. Γιάννη Στουρνάρα, τον οποίον ο απερχόμενος κεντρικός τραπεζίτης κ. Γιώργος Προβόπουλος χαρακτήρισε «την καλύτερη επιλογή», ο ίδιος δε «αποχωρεί με υπερηφάνεια, επειδή κατόρθωσε να οδηγήσει το τραπεζικό σύστημα σε ασφαλές καταφύγιο». Η δε αγωνία του, κάθε μακριά νύχτα, σε τι νόμισμα θα ξημερωνόταν την αυγή, άφησε πολλούς ασυγκίνητους, γιατί έτσι κι αλλιώς, σημασία έχει αυτό όταν έχεις. Οταν δεν έχεις, δεν σε αφορά, και δεν σε νοιάζει αν αυτά που δεν έχεις είναι σε ευρώ ή σε δραχμή ή σε δολάρια… Κρατάμε όμως την κτηθείσα επί διοικητού Τραπέζης της Ελλάδος κ. Προβόπουλου ωραία πρωτοβουλία της ΤτΕ να αφιερώνονται πολιτιστικές εκδηλώσεις προς τιμήν του έργου διακεκριμένων λογοτεχνών και ποιητών που ήταν υπάλληλοι της Τράπεζας της Ελλάδος, όπως τα αφιερώματα στην ποιήτρια κ. Κική Δημουλά, ακαδημαϊκό και στον αείμνηστο Ηλία Βενέζη που συγκέντρωσαν υψηλό ποιοτικά ακροατήριο. Θα πρέπει να συνεχισθούν από τον κ. Γιάννη Στουρνάρα που, βέβαια δεν περιμένουμε να παρουσιάζει λογοτεχνικές βραδιές μόνο από υπαλλήλους της τράπεζας. Ανοίγει ο κύκλος και ευρύτερα…

Επανόρθωση

Κάτι ακόμα πριν αποδεσμευθούμε από τα πολιτικά και τραπεζικά θέματα, μία απαραίτητη διόρθωση: δεν γίνονταν «αναμνηστικές φωτο» στις ορκωμοσίες επί προεδρίας κ. Καρόλου Παπούλια, όπως έγραψε χθες η στήλη αυτή, νοσταλγώντας το χαλαρό πνεύμα προηγούμενων ορκωμοσιών όταν δημοσιογράφοι και υπουργοί – υφυπουργοί έβγαζαν, μαζί με τον τότε Πρόεδρο, μία αισιόδοξη φωτογραφία. Το αρχείο έδειξε ότι, επί θητείας Προέδρου κ. Κ. Παπούλια, στην ορκωμοσία κυβέρνησης κ. Κώστα Καραμανλή στις 19 Σεπτεμβρίου 2007, απλώς, μετά την τελετή, φωτογράφοι και δημοσιογράφοι «έστηναν πηγαδάκια» μαζί με τους νεοορκισθέντες κι έβγαζαν τις πρώτες ειδήσεις. Επίσης, στην ορκωμοσία της κυβέρνησης κ. Γιώργου Παπανδρέου στις 7 Οκτωβρίου του 2009, υπήρξε πάλι κλίμα συγχρωτισμού μετά την τελετή, με μόνη είδηση την υπουργό Περιβάλλοντος με το σακίδιο επ’ ώμου, που ορκίσθηκε και υπέγραψε, χωρίς να το αποχωριστεί. Αρα, δεν ισχύει ο ισχυρισμός του Τήλεφου ότι, λόγω αυστηρού πρωτοκόλλου δεν βγήκε «αναμνηστική φωτογραφία». Οφειλόμενη η επανόρθωση!

«Η θάλασσα στη Νεοελληνική Τέχνη», έκθεση από το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο  εγκαινιάζεται αύριο, Σάββατο 14 Ιουνίου

Στην καρδιά του Ναυπλίου, σε νεοκλασικό διώροφο μέγαρο, με μεγάλες αίθουσες ειδικά διαρρυθμισμένες για εκθέσεις, το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου παρουσιάζει περιοδική έκθεση για «το πρόσωπο της θάλασσας», όπως αυτό καθρεφτίζεται στα θαλασσινά νερά των Ελλήνων καλλιτεχνών, μέσα στον χρόνο – όπως μας λέει η κ. Λαμπρινή Καρακούρτη – Ορφανοπούλου, επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης, υπεύθυνη παραρτήματος Ναυπλίου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν αυτό το Σάββατο 14 Ιουνίου, ώρα 20.00 από τον υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Γιάννη Ανδριανό. Η έκθεση θα διαρκέσει ώς τις 30 Δεκεμβρίου 2014, επιτρέποντας γνωριμία – ανάγνωση της θαλασσογραφίας στη νεοελληνική ζωγραφική όλο το καλοκαίρι, το φθινόπωρο και τον χειμώνα, ώς την αυγή του νέου χρόνου. Η θάλασσα, συνδεδεμένη άμεσα με τη ζωή του ελληνικού λαού και την ιστορία, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα. Η έκθεση χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Η πρώτη περιλαμβάνει έργα των μεγάλων θαλασσογράφων, όπως του Κωνσταντίνου Βολανάκη, του Βασίλειου Χατζή και του Ιωάννη Αλταμούρα «στα έργα των οποίων διαφαίνονται οι πρώτες επιδράσεις του ιμπρεσιονισμού» όπως λέγει η επιμελήτρια της έκθεσης κ. Λαμπρινή Καρακούρτη – Ορφανοπούλου. Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει έργα των Κωνσταντίνου Μαλέα, Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη και Μιχάλη Οικονόμου, οι οποίοι θεωρούνται ανανεωτές της τέχνης, στο πνεύμα του μοντερνισμού, αρχές του 20ού αιώνα. «Οι καλλιτέχνες βγαίνουν στη φύση αναζητώντας σχήματα και χρώματα για να αποδώσουν το ελληνικό φως». Η τρίτη ενότητα αντιπροσωπεύεται από πίνακες των Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα, Αγήνορα Αστεριάδη, Παναγιώτη Τέτση και Κώστα Τσόκλη «που εκφράζουν το προσωπικό τους ιδίωμα στον χώρο της τοπιογραφίας». Η διεύθυνση είναι: Σιδηράς Μεραρχίας 23, Ναύπλιο, τηλ. 27520 21915. Ενα ή δύο έργα από καθεμιά από τις τρεις ενότητες αποτελεί δύσκολη επιλογή. Ο περιορισμένος δημοσιογραφικός χώρος σαν τον πίνακα του Κώστα Τσόκλη κλείνει σε κορνίζα το πρόσωπο της θάλασσας! Το αποτολμούμε για μια πρώτη εντύπωση. Το Ναύπλιο είναι κοντά, και η έκθεση αυτή καλεί –όπως γράφει η πρόσκληση– «όλους τους Αργολιδείς και επισκέπτες της πόλης του Ναυπλίου να σταθούν μπροστά στο πρόσωπο της θάλασσας από τις πολλαπλές εικόνες με τις ξεχωριστές υπογραφές των δημιουργών τους…».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT