Ερχονται ειδοποιητήρια για ΕΤΑΚ

2' 2" χρόνος ανάγνωσης

Ερχονται ειδοποιητήρια για ΕΤΑΚ
Ερχονται ειδοποιητήρια για ΕΤΑΚ-1

Του φοροτεχνικού Γιωργου Δ. Χριστοπουλου

Σε εξέλιξη βρίσκεται η αποστολή, από τη Γενική Γραμματεία

Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), των ειδοποιητηρίων σε περισσότερα

από 300.000 νοικοκυριά που θα βρεθούν αντιμέτωπα με τους «γρίφους»

του εντύπου ακίνητης περιουσίας, Ε9, προκειμένου να διορθώσουν λάθη

και παραλείψεις.

Η «Κ», με αφορμή ερωτήματα αναγνωστών, ανταποκρίθηκε και σε δύο

συνέχειες (25-4-09 και 2-5-09) έριξε και νέο «φως στα μυστήρια του

ΕΤΑΚ». Με ένα χρηστικό οδηγό καταγράψαμε τις κατηγορίες με τα

αντίστοιχα λάθη που έχουν γίνει στη δήλωση Ε9, τα οποία δυσκολεύουν

την υπηρεσία να προσδιορίσει την αξία του ακινήτου και να εκδώσει

το εκκαθαριστικό. Είδαμε την πρώτη κατηγορία των περιπτώσεων που

ενδεχομένως θα χρειαστεί η παρουσία σας στην εφορία, εφόσον στο

εκκαθαριστικό του ΕΤΑΚ διαπιστώσετε λάθη που το κάνουν «φουσκωμένο»

από αδικαιολόγητο φόρο. Αναλύσαμε ποιες είναι οι αναγκαίες

«θεραπείες» στις περιπτώσεις αυτές, όπου άλλοτε χρειάζεται να

υποβάλλουμε ξανά το έντυπο Ε9 και άλλοτε πρέπει να υποβληθεί αίτηση

για να γίνει επανεκκαθάριση του φόρου.

Θα επιμείνουμε στην περίπτωση όπου διαπιστώνουμε ότι προκύπτει

«αχρεωστήτως» φόρος γιατί το αφορολόγητο της πρώτης κατοικίας των

300.000 ευρώ δεν κατανεμήθηκε μεταξύ των συνιδιοκτητών συζύγων και

συγγενών όπως ορίζει ο νόμος ειδικά και κατ’ εξαίρεση για το 2008.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την άλλη κατηγορία των λαθών για τα

οποία η ΓΓΠΣ ειδοποιεί γραπτά. Τα αποστελλόμενα ειδοποιητήρια μας

πληροφορούν:

– Για τα συγκεκριμένα λάθη και παραλείψεις.

– Μας δίνουν οδηγίες για τις ενέργειες προκειμένου να τα

διορθώσουμε, και το κυριότερο,

– Μας στέλνουν τον ειδικό πενταψήφιο προσωπικό κωδικό που θα

χρησιμοποιήσουμε για τις ανάγκες επικοινωνίας με την υπηρεσία.

Τα ειδοποιητήρια είναι δύο κατηγοριών. Ενα με το οποίο καλούνται

οι φορολογούμενοι να διορθώσουν τα λάθη τους μέσω Ιντερνετ και ένα

δεύτερο ειδοποιητήριο όταν πρέπει να διορθώσουν τα λάθη μέσω

τηλεφώνου.

Στην πρώτη περίπτωση, η πρόσβαση γίνεται από το δικτυακό τόπο

www.e-9.gr της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας που έθεσε σε λειτουργία

η ΓΓΠΣ του Υπ. Οικονομικών από τις 8 Απριλίου και θα είναι ανοιχτή

μέχρι 30-11-2009.

Στη δεύτερη περίπτωση η επικοινωνία γίνεται μέσω τηλεφώνου με το

τηλεφωνικό κέντρο (call center) της υπηρεσίας στο τηλέφωνο 801 111

2277 που λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από 8.00 έως 18.00 (εκτός

αργιών). Σύμφωνα με τη ΓΓΠΣ το τηλεφωνικό κέντρο που λειτουργεί από

τις αρχές Απριλίου έχει ως βασικό στόχο να ελαχιστοποιηθεί η

ταλαιπωρία των πολιτών, που θα είχε η υποχρέωση προσέλευσης στις

αρμόδιες εφορίες τους.

(Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/05/09)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT