Ο «ψυχολόγος» της μόδας που «διαβάζει» τις γυναίκες και «μιλά» στη νέα γενιά

Ο «ψυχολόγος» της μόδας που «διαβάζει» τις γυναίκες και «μιλά» στη νέα γενιά

«Αναγνωρίζω αμέσως το προφίλ ενός ανθρώπου και ξέρω πώς να αντιδράσω. Έχω αυτό το προαίσθημα», τονίζει στην «Κ» ο απόγονος των δημιουργών των διάσημων χειροποίητων υποδημάτων Tod’s

5' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κύριος Ντέλα Βάλε επανέρχεται, πήγε να αλλάξει γιατί έπεσε κάτι στα ρούχα του, με ενημερώνουν με το που φτάνω στο σημείο συνάντησης. Στα πέντε λεπτά που περιμένω στο γιορτινό και χλιδάτο κλίμα της Μεγάλης Βρεταννίας, αρχίζω να «χωνεύω» ότι πρόκειται να συναντηθώ με έναν δισεκατομμυριούχο, έναν επιτυχημένο επιχειρηματία, έναν «βαρόνο» της βιομηχανίας της μόδας. Και παράλληλα να έχω δεύτερες σκέψεις για την επιλογή των ρούχων – τρανή απόδειξη του fast fashion στο οποίο έχω πέσει θύμα – που άρπαξα βιαστικά από τη ντουλάπα μου πριν από τη συνάντησή μας.

Ο Αντρέα Ντέλα Βάλε καταφθάνει άμεσα και η παρουσία του – κομψός και casual ταυτόχρονα – αλλάζει τη ροή των σκέψεών μου. Διότι από την πρώτη στιγμή είναι πολύ φιλικός και πρόσχαρος, σαν να βρίσκεται εκεί για να γνωρίσει αυτός εμένα και όχι το αντίθετο. Σπάει αμέσως τον πάγο, λέγοντας ότι το ταξίδι του στην Αθήνα – όπου βρίσκεται με αφορμή το άνοιγμα της νέας boutique της Hogan στη Σταδίου – θα είναι συντομότερο από δύο ημέρες, καθώς θέλει να επιστρέψει στο Μιλάνο για την αποφοίτηση της κόρης του από το πανεπιστήμιο. Εμμέσως πλην σαφώς δηλώνει εξ αρχής την προτεραιότητα που δίνει στην οικογένειά του.

Ο 57χρονος επιχειρηματίας από την Ιταλία είναι μαζί με τον αδερφό του, τον Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, η τρίτη γενιά που διαχειρίζεται τον όμιλο Tod’s, στην οποία διατελεί καθήκοντα αντιπροέδρου. Το «μωρό του» όμως, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, είναι η Hogan, την οποία ίδρυσε το 1986 και στην οποία είναι και πρόεδρος. Βασικό θεμέλιο της επιτυχίας του και της διόγκωσης της περιουσίας του, η οποία σύμφωνα με το Forbes φτάνει το 1,3 δισ. δολάρια, φαίνεται να είναι η άριστη αντίληψή του για τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους. Εξ ου και χωρίς κανέναν δισταγμό αναφέρει ότι εάν δεν είχε απορροφηθεί λόγω του πατέρα του στον χώρο της μόδας θα γινόταν ψυχολόγος.

Η ιστορία των παπουτσιών μας

Η γένεση της Hogan ήταν αποτέλεσμα ακριβώς αυτής της «ψυχολόγησης» που κάνει ο κ. Ντέλα Βάλε, ο οποίος χαρακτηρίζει την εταιρεία πρωτοπόρο στα sneakers, τα παπούτσια που από αθλητικά έγιναν βασικό κομμάτι της καθημερινής μας ένδυσης. Όπως διηγείται ο ίδιος, στο τέλος της δεκαετίας του 1980, όταν ζούσε και εργαζόταν στο οικογενειακό γραφείο της Tod’s στο Μανχάταν έπαιρνε το μετρό για τις καθημερινές μετακινήσεις του από το σπίτι μέχρι τη δουλειά.

«Κάθε μέρα έβλεπα γυναίκες, υπέροχες, καλοντυμένες όπως εσένα, μοντέρνες. Όλες όμως φορούσαν αυτό το λευκό αθλητικό παπούτσι με μαύρες κάλτσες. Πολύ μεγάλη αντίθεση σε σχέση με τα ρούχα τους. Μόνο και μόνο επειδή έτρεχαν στο γραφείο. Συνηθισμένη συμπεριφορά στις ΗΠΑ», τονίζει ο κ. Ντέλα Βάλε. «Έφτανα στο γραφείο και ακόμα και η γραμματέας μου έβαζε αυτό το άθλιο λευκό αθλητικό στο ράφι και φορούσε τα τακούνια της. Γιατί όμως να υπάρχει ντροπή σε αυτό;», ανακαλεί.

Το μήνυμα αυτό «ταξίδεψε» μέχρι την Ιταλία, όπου ο κ. Ντέλα Βάλε προώθησε την ιδέα στον πατέρα και τον αδελφό του. Οι δυο τους έφεραν αντιρρήσεις, λέγοντάς του ότι το «παραδοσιακό» παπούτσι της Tod’s είχε ήδη μεγάλη απήχηση. Έτσι, άρχισε μόνος του να δημιουργεί ένα brand-μίγμα, το οποίο θα δημιουργεί κομψά παπούτσια όχι μόνο για το γραφείο, αλλά και για μετά.

Έπειτα από μερικά χρόνια δημιουργήθηκε ο κατάλληλος «χώρος» στον κλάδο της μόδας για την έλευση της πρώτης συλλογής της Hogan με τα «interactive» sneakers, τα οποία αποτελούν σήμα κατατεθέν της εταιρείας ακόμη και σήμερα. Κατά τον κ. Ντέλα Βάλε, το σημαντικότερο αποτέλεσμα αυτής της συλλογής ήταν η αλλαγή της προσέγγισης: «Το sneaker είναι πλέον attitude για άντρες και γυναίκες δεν είναι μόνο μόδα. Κομψό, casual, αλλά και διακριτικό», τονίζει.

«Δεν μπορείς να ξεγελάσεις τους νέους»

Πλέον, η εταιρεία έχει διευρύνει τις συλλογές της, με παπούτσια, τσάντες και ρούχα, εκ των οποίων η πλειονότητα genderless. Ωστόσο, ακολουθεί την φιλοσοφία του «όσα χωράνε στη βαλίτσα σου», όπως υποστηρίζει ο κ. Ντέλα Βάλε, συμπληρώνοντας ότι στόχος είναι να κυκλοφορεί λίγα, ποιοτικά και διαχρονικά κομμάτια.

Αυτές οι αξίες βέβαια, έρχονται σε σύγκρουση με τις προτιμήσεις των νέων, οι οποίοι θέλουν να αλλάζουν στυλ και να ακολουθούν τις συνεχείς μεταβολές της μόδας. «Τι είναι σημαντικό για έναν επιχειρηματία σαν εμένα, που δεν είναι πια νέος αλλά διαχειρίζεται ένα brand που προσπαθεί να “μιλήσει” στις διάφορες γενιές; Να ακούς!», καταλήγει ο κύριος Ντέλα Βάλε, αναφερόμενος ιδίως στη νέα γενιά, η οποία κατά τον ίδιο είναι αυθόρμητη. Έτσι, συνεχίζοντας να «διαβάζει» τους ανθρώπους, ο κ. Ντέλα Βάλε παρατήρησε τα τελευταία χρόνια μία διαφορετική προσέγγιση στα brands, καθώς οι νέοι ελέγχουν εάν έχει ιστορία, ρίζες, κληρονομιά και βιωσιμότητα.

Το τελευταίο στοιχείο έγινε ένας από τους βασικούς στόχους της Hogan: «Δεν μπορείς να τους ξεγελάσεις πια τους νέους ανθρώπους», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ντέλα Βάλε, υποστηρίζοντας ότι η Hogan είναι κατά 70% βιώσιμη. Ένα παράδειγμα η κολεξιόν 3R (Recycle-Reuse-Reduce), η οποία κατασκευάζεται με υλικά χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Παράλληλα, στόχος της Hogan είναι να «πιάσει» όλες τις ηλικίες, με τη λεγόμενη «Gen H», τη γενιά Hogan, η οποία στοχεύει να καταστεί δίοδος ένωσης της προηγούμενης με τη νέα γενιά. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ντέλα Βάλε δήλωσε ιδιαίτερα περήφανος για την limited edition κολεξιόν που κυκλοφόρησε στο Decentraland στη φετινή εβδομάδα μόδας στο metaverse. Στη συνέχεια, η Hogan συνεργάστηκε με πέντε καλλιτέχνες για να κυκλοφορήσουν αυτά τα κομμάτια και στον πραγματικό κόσμο. «Ήταν ένα πείραμα», τονίζει ο κ. Ντέλα Βάλε.

Ο «ψυχολόγος» της μόδας

Προς το τέλος της συζήτησής μας, τον ρώτησα σε ποιον κλάδο θα έβλεπε τον εαυτό του εάν δεν ήταν στον χώρο της μόδας. «Ψυχολογία!», λέει αμέσως και επιβεβαιώνει τις υπόλοιπες θέσεις του, καθώς εξηγεί ότι απολαμβάνει να «διαβάζει» τους ανθρώπους και το έχει εφαρμόσει στην καριέρα του. «Ένα πολύ σημαντικό (πράγμα) είναι ότι αναγνωρίζω αμέσως το προφίλ ενός ανθρώπου και ξέρω πώς να αντιδράσω. Έχω αυτό το προαίσθημα», τονίζει χαρακτηριστικά. 

Η Ντανιέλα Πετσίνι, διευθύντρια επικοινωνιών της Hogan παγκοσμίως, η οποία συνοδεύει τον κύριο Ντέλα Βάλε, επιβεβαιώνει «με επιφύλαξη, γιατί το αφεντικό είναι εδώ» ότι είναι ένας άνθρωπος που αφήνει τον κόσμο γύρω του να εκφράζεται, να μιλάει, να είναι αυτός που είναι. Και αυτό το μάθημα υποστηρίζει πως περνάει και στα τρία παιδιά του: «Το αλάτι της ζωής είναι η φιλοπεριέργεια. Χωρίς αυτή και το πάθος είναι δύσκολο να κάνεις κάτι», καταλήγει ο κ. Ντέλα Βάλε.

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT