«Μην κάνεις το δικό μου λάθος όταν συμπληρώσεις το μηχανογραφικό»

«Μην κάνεις το δικό μου λάθος όταν συμπληρώσεις το μηχανογραφικό»

Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας της Orientum, Σπύρος Μιχαλούλης, αφηγείται την ιστορία του στην «Κ» και εφιστά την προσοχή των υποψηφίων σε τρεις παραμέτρους

μην-κάνεις-το-δικό-μου-λάθος-όταν-συμπ-563083363

Παρά τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, ο σύμβουλος σταδιοδρομίας της Orientum, Σπύρος Μιχαλούλης, θυμάται σαν χθες τη στιγμή που έπρεπε να λάβει την πρώτη σοβαρή απόφαση σχετικά με τον επαγγελματικό του προσανατολισμό. 

«Συμπλήρωσα το μηχανογραφικό ένα μεσημέρι μαζί με τον πατέρα μου, τρώγοντας φακές», αφηγείται στην «Κ», διευκρινίζοντας ότι τότε ακόμα η συμπλήρωση γινόταν πριν καν ανακοινωθούν οι βάσεις. Είχε προηγηθεί ένας διάλογος με τον πατέρα του, ο οποίος τον προέτρεπε να γίνει λογιστής, καθώς ο ίδιος διατηρούσε λογιστικό γραφείο στη Λάρισα. Το επιχείρημα ήταν πως δεν θα είχε πρόβλημα με την ανεργία και ότι θα έβρισκε απευθείας δουλειά.

Δεν δυσκολεύτηκε να πει το «ναι», καθώς, όπως παραδέχεται, το μόνο που πραγματικά τον απασχολούσε τότε ήταν να δηλώσει μια σχολή στην ίδια περιοχή που θα δήλωναν και οι φίλοι του. Κατά την ανακοίνωση των βάσεων, μαθαίνει πως περνάει τέταρτος στη σχολή Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ωστόσο η επιτυχία του ευχαριστεί κυρίως τους γονείς του. Οταν ο ίδιος άρχισε να συνειδητοποιεί πως η λογιστική συνδέεται με έσοδα-έξοδα, φορολογία και χρηματοοικονομικούς γρίφους, κατάλαβε πως σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι.

«Ακόμη και σήμερα, μεγάλη μερίδα των παιδιών που συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δεν έχουν δει ποτέ το πρόγραμμα σπουδών των σχολών που επιλέγουν»

«Πήρα τηλέφωνο τον πατέρα μου και του είπα πως θέλω να φύγω από τη σχολή. Μου απάντησε “πρέπει να την τελειώσεις ”. Οντας όμως ένας φοιτητής που δεν ενδιαφερόταν για το αντικείμενο, την ολοκλήρωσα με πολύ κόπο», θυμάται. «Είχα κάνει λάθος, δεν είχα δει ποτέ τι είναι αυτό το οποίο έχω δηλώσει. Αλλά ακόμη και σήμερα, μεγάλη μερίδα των παιδιών που συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δεν έχουν δει ποτέ το πρόγραμμα σπουδών των σχολών που επιλέγουν», εξηγεί.

Εχοντας ξεκινήσει από το 2004 μαζί με τον συνεργάτη του Νίκο Παυλάκο να βοηθούν παιδιά σε όλη την Ελλάδα να βρουν τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό σε μία ηλικία που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι πραγματικά θέλουν να κάνουν, ο κ. Μιχαλούλης πλέον ξέρει ακριβώς ποια είναι αυτά τα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους.

1. Το εύρος των επιλογών

Σύμφωνα με τον σύμβουλο σταδιοδρομίας, ένας από τους λόγους που τα παιδιά που δίνουν Πανελλαδικές επιλέγουν μία λάθος διαδρομή είναι επειδή δεν γνωρίζουν το εύρος των επιλογών τους. «Πόσο εύκολο είναι να επιλέξεις ένα τμήμα από τα 453 στην Ελλάδα;» διερωτάται.

Για τον ίδιο η εξερεύνηση του προγράμματος σπουδών που έχει ένας κλάδος, των μεταπτυχιακών του, αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων που έχει, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για έναν μαθητή πριν συμπληρώσει το μηχανογραφικό του.

«Πολλοί δεν γνωρίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα της σχολής που δηλώνουν, τις προοπτικές τους. Δεν γνωρίζουν ότι με τα μόρια που συγκεντρώνουν από τις Πανελλαδικές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν μηχανογραφικό και για τα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου ή δεν αξιοποιούν την επιλογή του παράλληλου μηχανογραφικού για τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ)».

2. Τι σημαίνει πραγματικά «καλή σχολή»

Ενας άλλος λόγος που οι νέοι ακολουθούν λάθος διαδρομή είναι η επιμονή με την «καλή σχολή». Ο κ. Μιχαλούλης μας καλεί να συλλογιστούμε τι ακριβώς σημαίνει «καλή σχολή», αλλά και σε πόσες περιπτώσεις έχουμε ακούσει γονείς να κάνουν σενάρια για τη ζωή των παιδιών τους βάσει των μορίων που «έπιασαν».

«Η σχολή Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής θεωρείται μία πολύ καλή σχολή, αλλά στην περίπτωσή μου δεν ήταν η κατάλληλη. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και με πολλούς ακόμη που θα γράψουν 16.000-17.000 μόρια και θα ψάξουν μία σχολή που να ανταποκρίνεται των μορίων, αλλά όχι των ενδιαφερόντων τους», αναφέρει.

3. Σε ποια σχολή αντιστοιχεί το ταλέντο σου

Τέλος, ο σύμβουλος επισημαίνει πως υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις μαθητών που γνωρίζουν ακριβώς τι τους αρέσει, αλλά δεν μπορούν να αντιστοιχήσουν το ταλέντο τους με μία σχολή.

«Ξέρετε πόσο σημαντικό είναι στα 16 να βρεις τις κλίσεις και τα ταλέντα σου; Ωστόσο, ακόμη κι έτσι, πολλοί δυσκολεύονται να βρουν το μονοπάτι τους διαλέγοντας ένα συγκεκριμένο τμήμα», αναφέρει.

Δίνοντας ένα παράδειγμα, ο κ. Μιχαλούλης αναφέρται στη μεγάλη έρευνα που διενήργησε η Orientum σχετικά με τα Επαγγελματικά Ενδιαφέροντα Ελλήνων μαθητών και Ελληνίδων μαθητριών, η οποία καλύπτει την περίοδο 2012-2021. «Εκεί διαπιστώσαμε ότι πολλά παιδιά θέλουν να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση ή να ασχοληθούν με την έρευνα, ωστόσο ανησυχούν και αγχώνονται πως μία λάθος επιλογή μπορεί να τους απομακρύνει από τον στόχο τους».

Οπως επισημαίνει, και σε αυτή την περίπτωση η πλήρης γνώσης των εφοδίων που μπορεί να σου προσφέρει ένα τμήμα είναι καταλυτικής σημασίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT