Α. Χέγκαρτι: «Η Ελλάδα θεωρώ ότι έχει τη γνώση και τα πρόσωπα»

Α. Χέγκαρτι: «Η Ελλάδα θεωρώ ότι έχει τη γνώση και τα πρόσωπα»

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια μεγάλη έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών της εμβληματικής εταιρείας στον τομέα της τεχνολογίας, Dell, στα τέλη Μαΐου, έφερε στην Ελλάδα ένα από τα πιο προβεβλημένα στελέχη της πολυεθνικής. Η «Κ» συνάντησε τον Ιρλανδό Ανγκους Χέγκαρτι, που είναι ο επικεφαλής της στην Ευρώπη, στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή. Προσηνής, ευγενής και έτοιμος να δει μια ευκαιρία εκεί όπου οι άλλοι βλέπουν εμπόδια, δέχθηκε να μας μιλήσει για το πώς η χώρα μας θα μπορούσε να στραφεί στις νέες τεχνολογίες και να βγει κερδισμένη στην προσπάθειά της να εξέλθει από την κρίση.

Ερώτηση πρώτη και αυτονόητη: πως είναι η οικονομική κατάσταση στην Ιρλανδία; «Βλέπω ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη υπάρχουν σημάδια θετικής ανάκαμψης. Μέσα σε δύο χρόνια, το τοπίο θα είναι διαφορετικό.

Η Ιρλανδία και η Πορτογαλία ανήκουν στις μικρές οικονομίες που είναι όμως ανοιχτές χάρις στις μεταρρυθμίσεις και έχουν αναπτύξει τις εξαγωγές τους. Υπάρχει μεγαλύτερη πρόσβαση σε κεφάλαια και χαμηλότερο ενεργειακό κόστος που προσελκύουν τους επενδυτές. Συνεπώς είμαι αισιόδοξος».

Η αισιοδοξία του περιλαμβάνει και τη δική μας χώρα; «Νομίζω ότι το πλέον σημαντικό αγαθό για την ανάπτυξη είναι η σταθερότητα. H Ελλάδα θα μπορούσε να επιτύχει πολλά αν καταφέρει να την επαναφέρει και να δημιουργήσει εκ νέου ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Ας πάμε στον δικό μας τομέα της τεχνολογίας, που είναι ένας παράγοντας ο οποίος μπορεί να μεταμορφώσει γρήγορα μια οικονομία, διότι δεν υπόκειται σε περιορισμούς εθνικών συνόρων. Ηδη υπάρχουν επιχειρήσεις στην Αθήνα που καταπιάνονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και με υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου, που έχουν πελατολόγιο στο εξωτερικό και τα πάνε εξαιρετικά καλά. Ενα πεδίο που αναπτύσσεται ταχύτατα είναι η τεχνολογία συλλογής δεδομένων σε κάθε τύπου συσκευή, εφαρμογή ή ηλεκτρονική υπηρεσία. Οι εταιρείες ανά τον κόσμο έχουν ανάγκη από συγκέντρωση, ανάλυση και αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών, ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους. Το Ισραήλ, για παράδειγμα, έχει καταφέρει -παρά το μικρό του μέγεθος ως χώρα- να έχει πολλές νεοπαγείς επιχειρήσεις, να εκμεταλλευτεί το αξιόμαχο ανθρώπινο δυναμικό του, κυρίως τους νέους, και να διεκδικεί μια ηγετική θέση στον τομέα. Δεν χρειάζεται μεγάλο κεφάλαιο για να προχωρήσει κανείς, αλλά γνώσεις και ικανούς ανθρώπους. Αυτά τα διαθέτει η Ελλάδα».

Ο Ιρλανδός συνεχίζει: «Στον κόσμο όπου ζούμε δεν έχει σημασία τι είδους επιχείρηση έχει κανείς. Είναι αδύνατον να είσαι επαρκής και ανταγωνιστικός αν δεν ακολουθήσεις τις τεχνολογικές εξελίξεις, αν δεν εκσυγχρονίζεσαι διαρκώς έτσι, ώστε να κάνεις καλύτερη διαχείριση του κεφαλαίου, του προσωπικού αλλά και να σχεδιάζεις το μέλλον. Κάποτε η τεχνολογία ήταν στο φόντο του εργασιακού περιβάλλοντος. Τώρα είναι στην εμπροσθοφυλακή. Η φιλοσοφία μιας εταιρείας έχει να κάνει σήμερα με το πώς θα αξιοποιήσει όλες αυτές τις δυνατότητες που της προσφέρει η ψηφιακή εξέλιξη». Την ώρα που μιλάμε με τον επικεφαλής της Dell, χτυπάει το τηλέφωνό μου. Κοιτάζει την αναγνώριση κλήσεων και μου λέει χαμογελώντας: «Αν είναι η μητέρα σας, καλύτερα να απαντήσετε. Εγώ πάντα απαντάω όταν με καλεί. Χαίρομαι που στη ζωή μου δεν έχω καταφέρει μόνο να κάνω καριέρα, αλλά να φτιάξω και μια υπέροχη οικογένεια. Και μπορεί να ταξιδεύω και να εργάζομαι σκληρά, αλλά πάντα βρίσκω τον χρόνο να είμαστε μαζί με τους αγαπημένους μου. Αλλιώς δεν μπορεί κανείς να έχει μια ισορροπημένη ύπαρξη».

Οπως επισημαίνει ο επικεφαλής της στην Ευρώπη, η Dell έχει περάσει σε μια νέα εποχή εδώ και κάποια χρόνια· δεν ασχολείται μόνο με τους υπολογιστές, αλλά έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε άλλους τομείς που έχουν να κάνουν με ψηφιακά δεδομένα και υπηρεσίες, όπως προγράμματα, ασφάλεια, επεξεργασία κ.λπ. «Πλησιάζουμε τους πελάτες μας με ολόκληρη στρατηγική για τη δική τους εξατομικευμένη περίπτωση» λέει. Στην ερώτησή μας γιατί η εταιρεία δεν έχει μπει στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, ο Ιρλανδός απαντά πως δεν χρειάζεται να επικεντρωθούν στις συσκευές τη στιγμή που έχουν περάσει, όπως είπε, σε προγράμματα και υπηρεσίες, τα οποία χρησιμοποιούνται τα τελευταία χρόνια. «Σαν καταναλωτές τα κινητά είναι μέρος της ζωής μας. Ομως σαν επαγγελματίες δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τους υπολογιστές».

Τελικά, ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρεία που κατέκτησε την αμερικανική αγορά και μετά τον κόσμο; «Πολλές αξιόλογες επιχειρήσεις κινδυνεύουν να μείνουν πίσω, διότι δεν έχουν εξελίξει την τεχνολογία τους. Εμείς θα τους βοηθήσουμε να μεταναστεύσουν στο μέλλον» λέει ο Ιρλανδός.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT