Πρόεδρος Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας: Η αμερικανική εκπαίδευση «συναντά» την ελληνική πραγματικότητα

Πρόεδρος Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας: Η αμερικανική εκπαίδευση «συναντά» την ελληνική πραγματικότητα

5' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια καλή δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, προσβάσιμη από όλες τις κοινωνικοοικονομικές τάξεις, αποτελεί τη «συνταγή» για ένα επιτυχημένο μοντέλο, που θα «ξεκλειδώσει» για τους νέους τις πόρτες της αγοράς εργασίας οπλίζοντας τους με δεξιότητες. Αυτό υποστηρίζει ο κ. Ντέιβιντ Χόρνερ, πρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας, που αποτελεί φυτώριο στελεχών επιχειρήσεων με υψηλά ποσοστά επαγγελματικής αποκατάστασης και δίνει μια ολοκληρωμένη απάντηση στο κατακερματισμένο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Δίνοντας έμφαση όχι στη στείρα γνώση αλλά στην εφαρμοσμένη διδασκαλία, το ACG (American College of Greece) συμβάλλει, όπως δηλώνει σε συνέντευξή του στο «kathimerini.gr» ο κ. Χόρνερ, στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των σπουδαστών του. Ενα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Κολλεγίου, όπως επισημαίνει ο ίδιος είναι το γεγονός ότι πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που επανεπενδύει μεγάλο ποσοστό των εσόδων του για να καλυφθούν τα δίδακτρα που δεν είναι σε θέση να καταβάλουν οι σπουδαστές.

Σε μια εποχή μάλιστα που χαρακτηρίζεται από την απουσία κινήτρων προς μαθητές και φοιτητές οι τρεις διαφορετικές κατηγορίες υποτροφιών αναπληρώνουν το κενό αυτό, δίνοντας παράλληλα τη λύση στη μέση ελληνική οικογένεια, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα.

– Ποια είναι τα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας;

Το Deree προσφέρει 23 προπτυχιακά προγράμματα (εννέα σε ελευθέριες τέχνες δηλαδή ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες, δέκα στον τομέα των επιχειρήσεων και τέσσερα στον τομέα των καλών τεχνών) και τέσσερα μεταπτυχιακά προγράμματα (δύο στην επικοινωνία και δύο στην ψυχολογία). Επίσης, μέσω του Κολλεγίου Alba (που υπάγεται στο ACG) παρέχουμε 15 μεταπτυχιακά προγράμματα στον τομέα των επιχειρήσεων.

– Το Αμερικανικό Κολλέγιο είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Με ποιο τρόπο επανεπενδύονται τα έσοδα στο ACG;

Το 100% των εσόδων χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής αποστολής του Κολλεγίου. Το μεγαλύτερο ποσοστό χορηγείται ώστε να αναπληρωθεί το χρηματοδοτικό κενό του Κολλεγίου που δεν καλύπτεται από την είσπραξη των διδάκτρων. Τα δίδακτρα που καλύπτονται από τους φοιτητές ή τις οικογένειές τους αντιστοιχούν στο 84% του συνολικού προϋπολογισμού του Κολλεγίου, ενώ οι χορηγοί και τα κέρδη από το αποθεματικό και τα ταμεία του ACG παρέχουν το υπόλοιπο 16%. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι κανένας φοιτητής δεν αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το κόστος της εκπαίδευσης που τού παρέχεται. Με άλλα λόγια, όλοι οι φοιτητές επιδοτούνται οικονομικά/χρηματικά από το Κολλέγιο.  

– Ποιες είναι οι κατηγορίες υποτροφιών που παρέχει το Κολλέγιο στους φοιτητές;

Υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες. Η πρώτη λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση του φοιτητή ή της οικογένειάς του, η δεύτερη την επίδοσή του ή το ταλέντο που ενδεχομένως έχει σε έναν συγκεκριμένο τομέα, όπως η μουσική ή ο αθλητισμός και η τρίτη έχει να κάνει με συγκεκριμένες χορηγίες με στόχο την παροχή βοήθειας σε φοιτητές για παράδειγμα που κατάγονται από συγκεκριμένη περιοχή της Ελλάδας. Το έτος 2015-2016 τα τρία κολέγια Pierce, Deree και Alba θα διαθέσουν περισσότερα από πέντε εκατομμύρια ευρώ για την οικονομική στήριξη ποσοστού 40% των φοιτητών.

– Εχει υπάρξει μείωση στον αριθμό των φοιτητών τα τελευταία χρόνια δεδομένης της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα;

Υπολογίζουμε ότι φέτος το φθινόπωρο οι συνολικές εγγραφές και στα τρία Κολλέγια που υπάγονται στο ACG (Pierce, Deree και Alba) θα φτάσουν τις 4.700 από 4.394 πέρσι. Από το 2008 μέχρι το 2015 οι συνολικές εγγραφές αυξήθηκαν κατά 15%, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη συνολική τάση στη χώρα σε ό,τι αφορά τις εγγραφές στην ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία έχει μειωθεί σύμφωνα με πληροφορίες κατά 50%.

-Εχετε αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες για να διευκολύνετε τους σπουδαστές σας έπειτα από την επιβολή των capital controls;

Για τους Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι αποτελούν την πλειοψηφία παραβλέψαμε την προθεσμία κατάθεσης των διδάκτρων επιτρέποντάς τους παρόλα αυτά να εγγραφούν στα μαθήματα χειμερινού εξαμήνου. Για τους φοιτητές από το εξωτερικό, οι οποίοι αποτελούν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα προνοήσαμε για την παροχή γευμάτων εντός του πανεπιστημίου και για προσωρινές υπηρεσίες παροχής μετρητών.

– Πιστεύετε ότι η ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεί την απάντηση στα προβλήματα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα;

Τα προβλήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να αντιμετωπιστούν εκ των έσω. Δηλαδή, αν άλλαζε το εκπαιδευτικό πλαίσιο με την τροποποίηση του άρθρου 16 με αποτέλεσμα να αναγνωρίζονται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η προσφορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων και στην οικονομική ελάφρυνση της δημόσιας. Πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι μια «καλή εκπαίδευση» (δημόσια και ιδιωτική) ευρέως προσβάσιμη από όλες τις κοινωνικοοικονομικές τάξεις.

-Πόσο εύκολο είναι για τη μέση ελληνική οικογένεια να πληρώσει τα δίδακτρα;

Αναγνωρίζουμε το γεγονός ότι οι οικογένειες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Αν οι οικογένειες αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί κάνουμε κι εμείς από την πλευρά μας ό,τι μπορούμε, στο πλαίσιο πάντα των πόρων που διαθέτουμε, ώστε η φοίτηση στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας να είναι προσβάσιμη στους φοιτητές. Το γεγονός ότι το 85% των φοιτητών που κάνουν αίτηση για οικονομική βοήθεια, τη λαμβάνουν κιόλας, αποτελεί απόδειξη της δέσμευσης του Κολεγίου – μιας δέσμευσης που πηγάζει από την αποστολή μας ως μη κερδοσκοπικού οργανισμού.

– Ποιο είναι το ποσοστό απορρόφησης των αποφοίτων σας στην αγορά εργασίας;

Λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας το ποσοστό ανεργίας αφού συμπληρωθούν έξι μήνες από την αποφοίτηση. Σε ό,τι αφορά τους σπουδαστές μας το ποσοστό αυτό κυμαίνεται στο 12-17,5%. Το εντυπωσιακό είναι ότι το συγκεκριμένο ποσοστό είναι ανάλογο με αυτό των αποφοίτων αμερικανικών πανεπιστημίων στις ΗΠΑ (12-13%) τη στιγμή που το ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα είναι κατά μέσο όρο τέσσερις με πέντε φορές υψηλότερο από αυτό των ΗΠΑ.

– Συνεργάζεστε με κάποια πανεπιστήμια σε άλλες χώρες; Αναγνωρίζονται στο εξωτερικό τα πτυχία του ACG;

Συνεργαζόμαστε με πολλά πανεπιστήμια σε άλλες χώρες αλλά όχι με τον τρόπο που συνεργάζονται τα περισσότερα ιδιωτικά κολλέγια στην Ελλάδα. Το ACG δεν αποτελεί franchise οποιουδήποτε πανεπιστημίου. Είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός με το δικό μας καταστατικό. Συνεργαζόμαστε με το Open University της Βρετανίας για να επικυρώσουμε τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών μας, τα οποία βασίζονται στο αμερικανικό σύστημα εκπαίδευσης έτσι ώστε οι φοιτητές να παίρνουν ταυτόχρονα ένα πτυχίο που να αναγνωρίζεται τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά διπλώματα έχουν την αναγνώριση του New England Association of Schools and Colleges (NEASC), το οποίο διαπιστεύει επίσης τα πανεπιστήμια Harvard, Yale, Brown, MIT, Tufts, Boston University και πολλά άλλα κολλέγια.

– Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος στο Deree;

Το μοντέλο ανώτατης εκπαίδευσης στο Deree έχει τις βάσεις του στο παραδοσιακό αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα των ελευθέριων τεχνών. Μερικές διαφορές από την τυπική ευρωπαϊκή προσέγγιση αποτελούν οι αίθουσες με μικρότερο αριθμό φοιτητών για να διευκολύνουμε τη διδασκαλία (17 φοιτητές ανά αίθουσα κατά μέσο όρο, ενώ καμία αίθουσα δεν έχει πάνω από 40 άτομα), η εφαρμοσμένη διδασκαλία, καθώς δίνουμε έμφαση στο να γίνεται η θεωρία πράξη και τέλος οι εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητες που συμβάλλουν στο να γίνουν οι φοιτητές μας ολοκληρωμένα άτομα και να αποκτήσουν ηγετικές ικανότητες. 

– Ποια είναι η εμπειρία των καθηγητών και κατά πόσο είναι σε θέση να μεσολαβήσουν ανάμεσα στην αμερικανική νοοτροπία και την ελληνική πραγματικότητα;

Η πλειοψηφία των καθηγητών είναι ελληνικής καταγωγής αλλά διαθέτουν εκπαιδευτική εμπειρία σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο εκτός Ελλάδας. Το αμερικανικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο είναι το επικρατέστερο και ακολουθεί το βρετανικό. Συνήθως αναζητούμε προσωπικό με διδακτορικό και καθηγητές που να έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με το αντικείμενο διδασκαλίας τους. Αυτός ο συνδυασμός είναι που «εξοπλίζει» το προσωπικό στο ACG με τις κατάλληλες δεξιότητες και ικανότητες ώστε να βοηθήσει τους φοιτητές να «πλοηγηθούν» μεταξύ της ελληνικής πραγματικότητας και της αμερικανικής νοοτροπίας.

 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT