Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι: Οι γυναικείες και οι ανδρικές δεξιότητες πρέπει να συνυπάρχουν ισοδύναμα σε μία εταιρεία

Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι: Οι γυναικείες και οι ανδρικές δεξιότητες πρέπει να συνυπάρχουν ισοδύναμα σε μία εταιρεία

5' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνέντευξη της Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι, συμβούλου του ομίλου εταιρειών της Estee Lauder και βραβευμένης δημιουργού εμπορικών σημάτων στον τομέα της αρωματοποιίας με διεθνή εμβέλεια και αναγνωρισιμότητα

"Σε εποχές μεγάλων ανακατατάξεων, όπου η μόνη μας βεβαιότητα είναι η αλλαγή και τα υλικά του αύριο μας είναι άγνωστα, ένας επιχειρηματικός οργανισμός θα πρέπει να είναι ευκίνητος και ευέλικτος ως προς το να υιοθετεί το καινούργιο στοιχείο και να αλλάζει τον τρόπο συνεργασίας των ανθρώπων του – κι αυτή η ευελιξία και το συνεργατικό πνεύμα λογίζονται κυρίως ως γυναικείες αξίες και δεξιότητες -“, υπογραμμίζει η Γαλλοαμερικανίδα Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίσνκι, σύμβουλος του ομίλου εταιρειών της Estee Lauder σε θέματα διεθνούς μάνατζμεντ, προώθησης προϊόντων και τάσεων της αγοράς  και βραβευμένη δημιουργός εμπορικών σημάτων στον τομέα της αρωματοποιίας με διαχρονική παρουσία στην αγορά, όπως το Αngel (Thiery Mugler), Acqua di Gio (Armani), Be Delicious (Donna Karan), Dreaming (Tommy Ηilfinger) κ.α.

Η κ. Γκαμπάϊ – Πίνσκι μίλησε στην "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" εν όψει της συμμετοχής της στην φετινή διοργάνωση του TEDdxAcademy, η οποία πραγματοποιείται αυτό το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής στην Αθήνα (http://www.tedxacademy.com). "Αυτή τη στιγμή στις επιχειρήσεις χρειαζόμαστε ισοδύναμα και τις γυναίκες και τους άνδρες, επειδή λειτουργούν συμπληρωματικά για την εξεύρεση λύσεων. Είναι τόσο λυσσαλέος o ανταγωνισμός στην αγορά και είναι σημαντικό να μπορούμε να δούμε πέρα από τη σημερινή εικόνα. Να έχουμε διαίσθηση, έμπνευση, όραμα και αποφασιστικότητα – γυναικεία και ανδρικά χαρακτηριστικά, δηλαδή –  σε συνδυασμό και αρμονική συνύπαρξη, ώστε οι πιθανότητες επιτυχίας της εταιρείας να ενισχυθούν δραστικά".

Συγκατοίκηση

Η μεγάλη προσπάθεια, που γίνεται τα τελευταία χρόνια για την προώθηση των γυναικών στον κόσμο των εταιρειών, έχει πιθανώς δημιουργήσει κλίμα αντιπαλότητας μεταξύ των δυο φύλων. "Ωστόσο, σε μία περίοδο διαρκούς αλλαγής δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε πως οι αξίες των μεν είναι σημαντικότερες από των άλλων. Χρειάζεται να βαδίζουμε μαζί, όντας διαφορετικοί και ίσοι", προσθέτει η κ. Γκαμπάϊ – Πίνσκι. Συνήθως ως αξίες, οι οποίες εντοπίζονται αναλογικά περισσότερο στις γυναίκες, είναι η διαίσθηση, η ενσυναίσθηση, η ευελιξία, το πνεύμα συνεργασίας, η δημιουργικότητα, η ικανότητα να υλοποιούνται τα σχέδια και να αξιολογείται το ταλέντο των άλλων, ενώ ως ανδρικές θεωρούνται η φιλοδοξία, το πνεύμα ανταγωνισμού, η ταχύτητα στις αποφάσεις, η βούληση να γίνουν τα πράγματα και η ικανότητα ανάθεσης έργου στους κατάλληλους ανθρώπους.

Και όσον αφορά τον τρόπο άσκησης της διοίκησης; "Η αλήθεια είναι πως ως επί το πλείστον ο τρόπος, με τον οποίο ένας άνδρας ή μία γυναίκα διοικούν εξαρτάται από την συνολική κουλτούρα και συγκρότηση, την οποία φέρουν", επισημαίνει. "Κυρίως  από την προσωπικότητα τους, την προέλευσή τους – αν προέρχονται από την Ιαπωνία, την Ευρώπη, την Μ. Ανατολή κ.λπ. – , καθώς και από τον τρόπο, με τον οποίο εκπαιδεύτηκαν. Εάν εργάστηκες στη Nestle είκοσι χρόνια είναι διαφορετικό το στυλ διοίκησης από το να έχεις εργαστεί στην  P&G. Δεν έχει να κάνει τόσο με το φύλο".

Η ίδια η Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι,  έχει πλούσια διεθνή εμπειρία και θητεία σε κολοσσούς στο χώρο των αρωμάτων, των καλλυντικών και των ειδών πολυτελείας, καθώς και της διαφήμισης. ‘Οντας υψηλόβαθμο στέλεχος μεταξύ άλλων, της SELECT Advertising με χαρτοφυλάκια πελατών όπως οι Coty, Jill Sander, Joop κ.λπ, της Guerlain (βραχίονας της LVMH), της Fine Fragrance Β. Αμερικής, έχει πολλές φορές βρεθεί να ξεκινά την καριέρα της από το μηδέν, αλλάζοντας προσανατολισμό, όμιλο, χώρα. “΄Εμαθα πολλά, δουλεύοντας δίπλα σε γίγαντες, υπήρξαν και στιγμές που είχα χάσει την αίσθηση του προσανατολισμού και που έπρεπε να κάνω αλλαγές", εξομολογείται στην "Κ". "Πλοηγός μου δεν ήταν το να αποκτήσω υψηλή διοικητική θέση, δύναμη ή να λάβω έναν επαγγελματικό τίτλο. Αυτό συνέβη με τη ροή των πραγμάτων. Ούτε είχα σχεδιάσει εξαρχής  την επαγγελματική μου πορεία. Είχα, βέβαια, πάντα φιλοδοξίες, ήθελα η δική μου ομάδα να διακρίνεται, να είναι επιτυχημένη και το άρωμα, το οποίο σχεδιάζω, να προσελκύει τους καταναλωτές και να ταυτίζονται με αυτό”.

Βασικός σύμβουλος στη παρούσα φάση της Estée Lauder, έχει διατελέσει Πρόεδρος Εμπορικών Σημάτων παγκοσμίως για τις εταιρείες της Estée Lauder, Aramis και Designer Fragrances. Υπήρξε υπεύθυνη επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις Aramis, Lab Series Skincare for Men, Tommy Hilfiger Toiletries, Donna Karan Cosmetics, Michael Kors κ.α., ενώ συνέβαλε και στην ένταξη στις εταιρείες της Estée Lauder δύο εμπορικών σημάτων, των Le Labo και Frederic Malle. 

Αρώματα και μπίζνες

Το άρωμα ως προϊοντική κατηγορία ήταν για εκείνη μία συνάντηση, η οποία αποδείχθηκε καθοριστική. “Ανέκαθεν με ενδιέφερε η αρχιτεκτονική και το ντιζάϊν. Ωστόσο, σπούδασα Διοίκηση Επιχειρήσεων στην ESSEC στο Παρίσι, ακολουθώντας  ως άριστη μαθήτρια και καλό παιδί τις νουθεσίες των γονιών μου – είχαν θεωρήσει αυτή την κατεύθυνση ασφαλέστερη από τις τέχνες -“, τονίζει η Γαλλοαμερικανίδα Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι. "Εργάστηκα  σε διάφορα προϊόντα και στο χώρο των καλλυντικών, αλλά ερωτεύτηκα τα αρώματα. Και είχα την τύχη να εκπαιδευθώ σε αυτά από έναν σημαντικό αρωματοποιό, ο οποίος μου δίδαξε τι σημαίνει να οσφραίνεσαι και να αντιλαμβάνεσαι την ουσία και τη σύνθεση του αρώματος".

΄Ηταν πολύ σημαντικό στην σταδιοδρομία της να συνδυάσει το δημιουργικό κομμάτι της επινόησης, προώθησης, προβολής ενός αρώματος με το κομμάτι του μάνατζμεντ. “Μιλώντας από την οπτική γωνία του προϊόντος, οι άνθρωποι φορούν άρωμα ως έκφραση της προσωπικότητάς τους, για να αισθάνονται πιο σίγουροι και να ελκύουν το άλλο φύλο. Επίσης, το άρωμα σχετίζεται με την μνήμη και την ανάμνηση”, παρατηρεί η κ. Γκαμπάϊ – Πίνσκι . “Από επιχειρηματική σκοπιά το άρωμα είναι προϊόν, που δεν το χρειάζεσαι, το επιθυμείς όμως, Δουλειά μας, λοιπόν, είναι να δημιουργούμε επιθυμίες, όχι να ανταποκρινόμαστε σε ανάγκες”.

Κατά μέσο όρο οι γυναίκες έχουν 7 αρώματα στην ντουλάπα τους, οπότε όταν το εισόδημα μειώνεται, μπορούν να περιμένουν για μία νέα αγορά. Οι άνδρες έχουν κατά μέσο όρο τέσσερα αρώματα. Από το 2008 λόγω της κρίσης οι πωλήσεις στην κατηγορία των αρωμάτων υπέστησαν δραστική πτώση κατά 25% και σε ετήσια βάση παραμένουν σχεδόν στάσιμες. ‘Ολες οι δραστηριότητες έπρεπε να ανασυνταχθούν. Εξού και δόθηκε έμφαση σε νέες μικρότερες συσκευασίες, πιο προσιτές, ενώ ενισχύθηκε και το ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέροντας δυνατότητα στους καταναλωτές να έρθουν σε πιο προσωπική επαφή με το προϊόν. “Κάθε χρόνο λανσάρονται στην αγορά περί τα 1.250 αρώματα, όταν πριν από 50 χρόνια ήταν περίπου διακόσια. Δεν αξίζει να κάνεις κάθε χρόνο ένα καινούργιο άρωμα, απλώς για να δημιουργήσεις θόρυβο. Χρειάζεται να προωθήσεις κάτι νέο υπό την προϋπόθεση πως είναι εξαιρετικό, πως μπορεί να δημιουργήσει πραγματικά αίσθηση”, παρατηρεί η Βερονίκ Γκαμπάϊ – Πίνσκι. “Χρειάζεται να υπάρχει δημιουργικότητα σε αυτό που θα προτείνεις, γιατί η δημιουργικότητα γεννά επιθυμία, χρειάζεται δεξιοτεχνία, καινοτομία, φαντασία,  υψηλή ποιότητα, σεβασμός στους καταναλωτές και την εταιρεία σου. Δεν σώζω ανθρώπινες ζωές. Είναι σημαντικό  μέσα από το άρωμα, που δημιουργώ, να κομίζω ήθος και ακεραιότητα και ένα σύστημα αξιών, με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί ο καταναλωτής και να αισθανθεί πιο όμορφα, πιο χαρούμενος”.

Τελικά πως ένα άρωμα μπορεί να γίνει διαχρονικό; “Απαιτείται φροντίδα και εξαίρετες πρώτες ύλες, προσοχή στο πως θα το οικοδομήσεις, ώστε να έχει πάντα ένα στοιχείο έκπληξης πάνω στο δέρμα σου, μία αίσθηση ποιότητας, μία αύρα, που το κάνει αναγνωρίσιμο”, λέει, κλείνοντας η κ. Γκαμπάϊ – Πίνσκι.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT