Οι πλατείες των πάρκινγκ

Κύριε διευθυντά
Αφορμή για τις γραμμές που ακολουθούν υπήρξε η αναφορά του κ. Πάσχου Μανδραβέλη στις «Απογραφές» με τίτλο «Οι πλατείες του μετρό» («Κ» 19.8.22) πως «Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι οι “πλατείες του μετρό ή των πάρκινγκ” είναι κάτι σαν μνημεία σοσιαλιστικού ρεαλισμού: πολύ τσιμέντο και ελάχιστη αισθητική». Ως καθ’ ύλην αρμόδιος περιορίζομαι στις «πλατείες των πάρκινγκ», για τις οποίες έχω μία διαφορετική άποψη. Είναι αλήθεια ότι οι δύο πρώτες διαμορφώσεις πλατειών πάνω από υπόγεια πάρκινγκ (πλατείες Κλαυθμώνος και Κοτζιά) δεν ευτύχησαν, ιδιαίτερα ως προς το θέμα του πρασίνου, και γι’ αυτό αποτελούν τα αποκλειστικά παραδείγματα που επικαλούνται οι συνήθεις αντίπαλοι της υπόγειας στάθμευσης (και όχι μόνο). Αλλά, το λίγο πράσινο χαρακτηρίζει και πλατείες χωρίς υπόγεια έργα κάτω από αυτές (π.χ. πλατεία Κουμουνδούρου).

Μονίμως, ωστόσο, αγνοείται η μεταγενέστερη εμπειρία που προσφέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Οπως των πλατειών Κάνιγγος, Αιγύπτου και Νοσοκομείου Παίδων με αρκετό πράσινο και, μάλιστα, με ψηλά δέντρα, διαψεύδοντας τον αντίθετο ισχυρισμό των «εξ επαγγέλματος» αντιδρώντων. Θα μπορούσε δε να είναι περισσότερο αν δεν προβλεπόταν η αποκατάσταση της προϋπάρχουσας διαμόρφωσης, αν δεν τηρούσαν ευλαβικά αυτή την υποχρέωση οι αρμόδιοι του δήμου και αν άλλες λειτουργίες δεν δέσμευαν πολύτιμη επιφάνεια. Αγνοείται και η επιτυχημένη διαμόρφωση της ισόγειας επιφάνειας του πάρκινγκ της οδού Ριζάρη, όπου δεν προϋπήρχε πλατεία, που επελέγη κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 από ξένη εταιρεία για την παρουσίασή της! Το ότι εκ των υστέρων ο χώρος εγκαταλείφθηκε στην τύχη του (λόγω μιας «πονεμένης» ιστορίας γραφειοκρατίας και αναρμοδιοτήτων του Δημοσίου) δεν οφείλεται στο πάρκινγκ.

Αγνοούνται και άλλα καλά υποδείγματα διαμόρφωσης με αρκετό κατά κανόνα πράσινο, επάνω από υπόγειο πάρκινγκ, όπως το Αλσος Αθλητικής Φιλίας στη Θεσσαλονίκη, η επιφάνεια στον Σταθμό «Φιξ» του μετρό, η πλατεία στην «ταράτσα» πάρκινγκ στον Καρέα, το αλσύλλιο της διασταύρωσης Δηληγιάννη και Ψηλορείτη, η πλατεία Καρύλλου στη Νέα Σμύρνη κ.λπ.

Ας σημειωθεί δε πως, με την εμπειρία που σωρευόταν, σε κάθε νεότερο πάρκινγκ η διαμόρφωση της ισόγειας επιφάνειας βελτιωνόταν σημαντικά.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT