Μικρές παρεμβάσεις για καλύτερη πόλη

Μικρές παρεμβάσεις για καλύτερη πόλη

Κύριε διευθυντά

Ο λόγος για τις εκτός κέντρου γειτονιές του ∆ήμου Αθηναίων. Υπάρχουν τα μεγάλης κλίμακας έργα που προσφέρονται και για προβολή, με το ανάλογο προσδοκώμενο όφελος, όμως δεν πρέπει να αγνοούνται και οι μικρής κλίμακας παρεμβάσεις που, με μηδενικό κόστος, διευκολύνουν την καθημερινότητα του δημότη και του επισκέπτη του δήμου. Ενδεικτικά:

1. Στις χωρίς φωτεινούς σηματοδότες διασταυρώσεις δρόμων με σημαντική κυκλοφορία με δρόμους περιορισμένης κίνησης η τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων από την πλευρά που έρχονται τα οχήματα (ανάντη της διασταύρωσης) εμποδίζει εντελώς την ορατότητα καθιστώντας, ιδίως την ημέρα, επικίνδυνο το «ξεμύτισμα» από τον δρόμο περιορισμένης κίνησης. Τι εμποδίζει την τοποθέτηση των κάδων κατάντη της διασταύρωσης; Απολύτως τίποτα!

2. Με δεδομένο το έντονο πρόβλημα στάθμευσης σε πλήθος γειτονιών του δήμου, δίτροχα τοποθετούνται παράλληλα με το πεζοδρόμιο, πολλές φορές το ένα δίπλα σε άλλο με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους ικανή να διασφαλίσει θέση στάθμευσης σε «φίλιο» αυτοκίνητο με τη μετακίνηση του ενός διτρόχου, όποτε χρειαστεί. Πέρα από την επέκταση της επιτρεπόμενης στάθμευσης διτρόχων σε συγκεκριμένα τμήματα του οδοστρώματος σε ορισμένους δρόμους, πάντοτε κάθετα προς το πεζοδρόμιο, χρήσιμη θα ήταν και η επιβολή προστίμου στις περιπτώσεις «έξυπνων» πρακτικών, όπως η προαναφερόμενη.

3. Η αναμενόμενη απόφαση για το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων δεν θα πρέπει να αγνοήσει την εικόνα χάους που προκαλούν τα σταθμευμένα φορτηγά τροφοδοσίας σε στενούς, διπλής κατεύθυνσης, δρόμους με σημαντική κίνηση οχημάτων λίγο πριν και λίγο μετά τις 7 η ώρα το πρωί (σήμερα, η τροφοδοσία απαγορεύεται σε ορισμένους δρόμους του δήμου από τις 7 έως τις 10 η ώρα).

4. Κατά την ανακατασκευή πεζοδρομίων, ιδίως σε δρόμους με συνεχή κίνηση οχημάτων, συχνά δεν λαμβάνονται μέτρα για την ασφάλεια των πεζών που υποχρεωτικά περπατούν στο οδόστρωμα.

5. ∆ρόμοι, με περιορισμένη κίνηση οχημάτων, για χρόνια περιμένουν υπομονετικά μια αξιοπρεπή ασφαλτόστρωση για να πάψουν να μοιάζουν με «κουρελού» ή «στίβο μάχης» από τα πολλά «μπαλώματα», «σαμαράκια» και «γούβες».

6. Οι κίτρινοι κάδοι ανακύκλωσης χαρτιού, όταν παραμένουν ακόμη και επί ένα μήνα εντελώς γεμάτοι, χάνουν τη χρησιμότητά τους και αποτελούν ένα ακόμη δείγμα έλλειψης οργάνωσης.

Δημ. Χατζηδάκης

Δρ. Χημικός Μηχανικός

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT