Ο αείμνηστος Ευγένιος Ευγενίδης

Κύριε διευθυντά
Διάβασα με προσοχή το αφιέρωμα για τον αείμνηστο ευπατρίδη Ευγένιο Ευγενίδη στο φύλλο της Κυριακής 18ης Δεκεμβρίου. Είναι πιστεύω χρήσιμο, ειδικά τη σημερινή εποχή όπου οι νέοι μας αναζητούν πρότυπα, να δημοσιεύονται άρθρα που φωτίζουν το έργο ζωής ανθρώπων που έδειξαν, μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα αισθήματα απέναντι στην πατρίδα τους.

Θα μου επιτρέψετε μόνο ορισμένες απαραίτητες διορθώσεις που αφορούν σε αυτά που αναφέρονται σχετικά με το ναυτιλιακό έργο του Ευγενίδη.
Το πρώτο του πλοίο, το υπό ελληνική σημαία ατμόπλοιο «Αργώ», κατασκευής 1920, δεν αγοράστηκε το 1937 αλλά τον Ιούλιο του 1939 από τον νορβηγικό όμιλο Fred Olsen. Βυθίστηκε στις 29 Νοεμβρίου του 1942 από ιταλικό υποβρύχιο ενώ ταξίδευε από το Mπουένος Αϊρες με προορισμό το Κέιπ Τάουν. Το 1944 και ενώ είχε εγκατασταθεί στο Mπουένος Αϊρες, απέκτησε το υπό σημαία Αργεντινής ατμόπλοιο «Buenos Aires» κατασκευής του 1896. Το πλοίο απολέστηκε στις 27 Αυγούστου 1946 όταν εξώκειλε κατά τη διάρκεια ταξιδιού από το Mπουένος Αϊρες με προορισμό το Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής.

Τα τέσσερα πρώτα υπερωκεάνια πλοία του Ευγενίδη ήταν το «Argentina», που αποκτήθηκε το 1946, το «Ιtalia», που αποκτήθηκε το 1947 και τα «Brazil» και «Atlantic» που αποκτήθηκαν το 1948. Ολα τέθηκαν υπό σημαία Παναμά, ενώ περιήλθαν στην Home Lines το 1953. Το «Atlantic» ύψωσε ελληνική σημαία το 1954, μετά τον θάνατο του Ευγενίδη και μετονομάστηκε «Βασίλισσα Φρειδερίκη» διαγράφοντας έκτοτε μια σπουδαία διαδρομή εθνικής σημασίας στο πλαίσιο της λειτουργίας της γραμμής Ελλάδας – Βορείου Αμερικής.

Τέλος, το ιταλικής κατασκευής νεότευκτο φορτηγό «Αθήναι» που αγοράστηκε τον Οκτώβριο του 1953 από το Ελληνικό Δημόσιο, υπήρξε το δεύτερο νεότευκτο πλοίο που ύψωσε μεταπολεμικά την ελληνική σημαία και όχι το πρώτο. Είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο του ιδίου έτους το δεξαμενόπλοιο «Ασπασία Νομικού» που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία για λογαριασμό του ομίλου του Μάρκου Π. Νομικού.

Με τις πρωτοβουλίες του στον ναυτιλιακό στίβο ο Ευγένιος Ευγενίδης θεμελίωσε έναν εύρωστο όμιλο αποτελούμενο από φορτηγά και επιβατηγά πλοία, ο οποίος αναπτύχθηκε εντυπωσιακά μετά τον θάνατό του υπό την καθοδήγηση του διαδόχου του, του αείμνηστου Νικολάου Βερνίκου Ευγενίδη. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT