Η μέθοδος S.Toyoda και η τραγωδία

Κύριε διευθυντά
Τον Ιούλιο του 2021 είχε συμβεί ένα τραγικό δυστύχημα στην Καβάλα. Μία μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού έπεσε με τρομερή ταχύτητα πάνω σε ένα αυτοκίνητο που εκείνη την ώρα επιχειρούσε επιτόπια αναστροφή. Αποτέλεσμα τρεις νεκροί. Το δυστύχημα έγινε μπροστά σε ένα κέντρο διασκέδασης την ώρα που προσέρχονταν οι καλεσμένοι κάποιου γάμου.

Εγραψα τότε μία επιστολή που δημοσιεύθηκε (31/7/2021) στην «Καθημερινή», όπου έκανα αναφορά στη μέθοδο της έρευνας ατυχημάτων που βασίζεται στα πέντε γιατί (5 whys). Η μέθοδος αυτή αποδίδεται στον S. Toyoda, ιδρυτή του βιομηχανικού συγκροτήματος Toyota Boshoku και της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας. Στον περιορισμένο διαθέσιμο χώρο προσπάθησα με λίγα λόγια και ένα απλοποιημένο παράδειγμα να εξηγήσω τη μέθοδο και να αναρωτηθώ αν θα εφαρμοσθεί ποτέ όχι για να βρεθεί ο φταίχτης (που ίσως είναι και ανώφελο), αλλά οι ρίζες του κακού και να ληφθούν μέτρα ώστε να μην ξανασυμβεί. Εκτοτε το είχα ξεχάσει κι εγώ και οι πάντες. Ομως την Κυριακή 19/3/23 στην Οικονομική «Κ» στο άρθρο του κ. Ανδρ. Δρυμιώτη γίνεται αναφορά στη μέθοδο αυτή των 5 whys. Την εφάρμοσε ο καθηγητής κ. Διομήδης Σπινέλλης για το δυστύχημα στα Τέμπη (Google-Τέμπη-πέντε γιατί). Νιώθω κατά κάποιο τρόπο δικαιωμένος και ελπίζω να εφαρμοσθεί. Μπράβο στον κ. Σπινέλλη που με το επιστημονικό του κύρος κάνει ρεαλιστικές προτάσεις και στον κ. Δρυμιώτη που το ανέδειξε.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT