Ο Παρθενώνας νόμιμος κάτοχος των Γλυπτών

Ο Παρθενώνας νόμιμος κάτοχος των Γλυπτών

Κύριε διευθυντά
Οσο το πάγιο αίτημα για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα θα παραμένει αναπάντητο θετικά, θα μας προκαλεί να επανερχόμαστε στο θέμα με κάθε ευκαιρία.

Συγχαίροντας για την επιστροφή των θραυσμάτων από το Βατικανό, ευχόμαστε να αποτελέσουν και έναν σημειολογικό «πρόλογο» για τη συνέχεια. Δεν είναι εύκολο. Δεν ξέρουμε αν «το διεθνές δίκαιο αλλάζει υπέρ των Γλυπτών», ούτε αν «υπάρχουν νομικές λύσεις για τα Γλυπτά», που δεν έχουν ακόμη δοκιμαστεί.

Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου και το βρετανικό Think Tank, πάντως, είναι σαφείς στην άρνησή τους. 

Η χώρα μας, βεβαίως, καταβάλλει κάθε προσπάθεια. 

Και διεθνώς κινούνται. 

Το «Parthenon Project» εργάζεται και αισιοδοξεί και η UNESCO στέλνει έγγραφα και τις ευλογίες της, αδύναμη προς το παρόν να προστατέψει και το έμβλημά της ακόμη. Ομολογώ, φοβάμαι μήπως ο περίφημος κατάλογος περιοριστεί τελικά σε libro d’ oro, έτσι για να θυμόμαστε. Εύχομαι να διαψευσθώ. 

Ωστόσο, ακόμη τίθεται θέμα για το ποιος είναι ο «νόμιμος κάτοχος». Συγχωρήστε με, δεν είμαι νομικός, γι’ αυτό δεν εμποδίζομαι να σκεφθώ τον μόνο φυσικό κάτοχο που καταλαβαίνω, μέσα σ’ ένα «droit naturel». Δανείζομαι τους όρους κατα-χρηστικά. Πιστεύω στη δύναμη των λέξεων και στη συμβολή τους στη δημιουργία προβλημάτων, αλλά κυρίως στην επίλυσή τους.

Ο Παρθενώνας είναι ιστάμενο μνημείο. Ενας ζωντανός οργανισμός που δικαιούται τα, με βαρβαρότητα, ακρωτηριασμένα μέλη του. Ο ίδιος ο Ναός, όχι κάποιος άλλος. 

Θυμάμαι καλά, ότι όταν επρόκειτο να μεταφερθούν οι μετόπες από τον Ιερό Βράχο στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, στη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (2008) είχε τονισθεί η λέξη «προσωρινά», με απώτερο σκοπό να επανατοποθετηθούν στον Παρθενώνα, περιμένοντας την επανένωσή τους με τα υπόλοιπα μέλη.

Και αυτό δεν έχει καμία σχέση με domino effect για άλλα εκθέματα, ενός πολυσυλλεκτικού μουσείου, παρά μόνο με τη συνειδητοποίηση και αποδοχή ενός αυτονόητου δικαιώματος του μόνου φυσικού και νόμιμου κατόχου αυτών των Γλυπτών, του Παρθενώνα. Του Ναού που «κατέχει» και τα άλλα συγγενή και «ομόαιμα» μέλη. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT