Τα «πορίσματα» από άσχετους

Κύριε διευθυντά

Το ναυάγιο του λαθρεμπορικού «αλιευτικού» σκάφους που κόστισε τις ζωές εκατοντάδων γυναικόπαιδων, απασχόλησε όπως ήταν φυσικό την κοινή γνώμη και «απασχολεί», κατά τρόπο που δημιουργεί πλέον αγανάκτηση, τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Στην προσπάθειά μου ως Α΄ Πλοίαρχος του Ε.Ν. με πολυετή θητεία στα ποντοπόρα πλοία, θα αναφερθώ στα του ναυαγίου χωρίς να υπεισέρχομαι σε ξένα χωράφια, αλλά με σεβασμό προς τη σωστή και υπεύθυνη ενημέρωση, προσδίδοντας τον χαρακτήρα του λειτουργήματος και όχι του κιτρινισμού.

Παρακολουθούμε από τα παράθυρα και από πλειάδα άσχετων προς τον χώρο, και από ορισμένους δυστυχώς που μας εκπροσωπούν στο Κοινοβούλιο πολιτικούς που δεν ξέρουν πού πέφτει η πλώρη και η πρύμνη, να γίνονται αναφορές σε θέματα και συμπεράσματα παντελώς άγνωστα προς αυτούς, κατηγορώντας χωρίς τεκμηρίωση και προτού συνέλθουν τα αρμόδια δικαστήρια και ορίσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανώτατο αξιωματικό του Λ.Σ. και πραγματογνώμονες για να διερευνήσουν όλες τις πτυχές του πολύνεκρου ναυαγίου.

Θα καταβάλω κάθε προσπάθεια να εξαντλήσω το θέμα με στοιχεία και όχι αναπόδεικτες κατηγορίες των «ειδικών» που απασχολούν τα ΜΜΕ και άλλων, που εντάσσουν την τραγωδία στο πολιτικό τους παιχνίδι εφευρίσκοντας ενόχους.

Το αίτιο της βύθισης του «σαράβαλου» αλιευτικού οφείλεται στη μετατόπιση του κέντρου βάρους και στην ελαχιστοποίηση του μετακεντρικού ύψους, οπότε ο μοχλοβραχίων επαναφοράς αδυνατεί να λειτουργήσει και αντιθέτως λειτουργεί μόνο ως μοχλοβραχίων ανατροπής.

Επομένως, οι όποιες κινήσεις και ενέργειες αποφασίζονται με βάση την ασφάλεια, και το βασικό αυτό θέμα της ασφάλειας δεν θα το κρίνει κανείς είτε αυτός προέρχεται από τα ΜΜΕ, είτε ο κάθε πολιτικός από το γραφείο του, αλλά ο επιτόπου κυβερνήτης του πλοίου που καλείται να δράσει, συνεκτιμώντας όλες τις παραμέτρους.

Η τεράστια εμπειρία εξάλλου που έχουν οι υπηρετούντες στον θάλαμο επιχειρήσεων του αρχηγείου του Λ.Σ. και οι κυβερνήτες των πλοίων Λ.Σ., οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ορθώς απέφυγαν την οποιαδήποτε παρέμβαση χωρίς τη συναίνεση και συνδρομή των υπευθύνων και των επιβαινόντων γενικά του πλοίου, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, η παραμικρή μετακίνηση ολίγων μόνο εκ των επιβαινόντων, όχι ως αντίδραση, που και αυτό δεν αποκλείεται, αλλά ως ενστικτώδης κίνηση, είναι δεδομένο ότι θα προκαλούσε την ανατροπή του πλοίου, η οποία τελικά δεν απεφεύχθη, ευτυχώς χωρίς υπαιτιότητα των σωστικών πλοίων.

Στην περίπτωση τελικά αυτής της τραγωδίας, συνάγεται ότι η Ελληνική Ακτοφυλακή του Λ.Σ., ενήργησε σωστά, με ναυτική συνείδηση και επαγγελματισμό, προασπίζοντας τη φήμη του Ελληνα ναυτικού.

Με την εμπειρία τριάντα και πλέον ετών που υπηρέτησα στη θάλασσα, έρχομαι από τη μεριά μου να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στο Λ.Σ. και στην ακτοφυλακή που ενήργησαν όπως κάθε γνώστης της θάλασσας και των κινδύνων που ελλοχεύουν από άγνοια ή κακή εκτίμηση των πραγμάτων.

Εν κατακλείδι, με σεβασμό στα γεγονότα και τα όσα έλαβαν χώρα, υπεύθυνοι αποκλειστικά και μόνον είναι οι εγκληματίες διακινητές που οδηγούν στον θάνατο χιλιάδες απελπισμένους ανθρώπους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT