Για τον ξεχωριστό πατέρα Αλέξανδρο

Κύριε διευθυντά

Χαίρομαι που η εφημερίδα σας έλαβε θέση για τα κορίτσια με τα «παπαδικά» που έντυσε ο άμισθος π. Αλέξανδρος Καριώτογλου και λυπάμαι πολύ για το ότι εξαιτίας αυτής της ενέργειάς του, πρώτον ετέθη (προσωρινά) σε αργία και δεύτερον ανακοινώθηκε από κύκλους της Αρχιεπισκοπής ότι «το ζήτημα είναι θεολογικό και δεν προσφέρεται για δημοσία συζήτηση».

Χάρηκα όμως που ο κ. Παντ. Μπουκάλας («Κ» 10.6.2023) με το άρθρο του «Η συντέλεια του κόσμου…», μίλησε για «φαρισαϊσμό» από τους φύλακες των κανόνων και επισήμανε το ότι γυναίκες «στα μοναστήρια ψέλνουν, απαγγέλλουν και λατρεύουν τον Κύριο»! Με φόβο Θεού, εκπλήττομαι όχι μόνο για την απόφαση αυτή, αλλά και για το ότι δεν υπήρξε μια σοβαρή επίσημη ανακοίνωση από την ιεραρχία της Ιεράς Συνόδου. Θέλω να επισημάνω ότι στην Πρόνοια του Θεού είχα την ευκαιρία και την τιμή να γνωρίσω τον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου, σε μια πνευματική συνάντηση προ 25ετίας. Το γεγονός ότι ως διδάκτωρ Θεολογίας με σπουδές στο εξωτερικό κ.λπ., χειροτονήθηκε άμισθος ιερέας και καθιέρωσε να διαβάζεται ο Απόστολος και στα νέα ελληνικά, έπειτα από τα αρχαία –κάτι που θα έπρεπε να θεσπιστεί σε όλες τις εκκλησίες–, ίσως και να αποτέλεσε

υποβόσκουσα αιτία της αρνητικής αυτής εξέλιξης εναντίον του…

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ο ίδιος Κύριος Ιησούς Χριστός έδωσε την πρέπουσα αξία στη γυναίκα, με το να δεχτεί να Τον διακονούν… και γυναίκες Του συμπαραστάθηκαν στον Σταυρό και οι πρώτες που επισκέφθηκαν το μνήμα Του. Αλλωστε σε μια γυναίκα πρωτοεμφανίστηκε ο Κύριος μετά την Ανάστασή Του (Ιωάννης 20.1-18). Γι’ αυτό και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος επισήμανε: «Γυνή και της παραβάσεως αιτία και της Αναστάσεως κήρυξ»!

Θα μνημονεύσουμε κάποιες τιμητικές αναφορές σε γυναίκες: Α. Στην Παλαιά Διαθήκη: 1. Δεβόρρα: Κριτής και προφήτισσα (1125 π.Χ.). 2. Ρουθ: πιστότητα και συμμετοχή στο γενεαλογικό δένδρο του Χριστού (πριν το 1012 π.Χ.). 3. Εσθήρ: θάρρος αυτοθυσίας σε κρίσιμη στιγμή (480 ή 465 π.Χ.) κ.ά. Β. Στην Καινή Διαθήκη: 1. Προεξάρχουσα η Θεοτόκος: κεχαριτωμένη και ευλογημένη. 2. Προφήτισσα Αννα: προφητικό και λατρευτικό χάρισμα. 3. Σαμαρείτισσα (Αγία Φωτεινή): ευαγγελιστικό χάρισμα με δράση στην Αφρική (Συναξάριο 26/2) κ.ά. 4. Γυναίκες αποδέκτες του Ευαγγελίου: Λυδία στους Φιλίππους, γυναίκες στη Θεσσαλονίκη – Βέροια και Αθήνα… 5. Γυναίκες με πρωτεύοντα χαρίσματα: Ιουνία Απόστολος. 6. Επώνυμη αναγνώριση: Φοίβη – Διάκονος, Πρίσκιλλα – Διδασκαλία, Μαριάμ κ.ά.

Αλλωστε ο απ. Παύλος τόνισε: «Δεν είναι πλέον Ιουδαίος ουδέ Ελλην, δεν είναι δούλος ουδέ ελεύθερος, δεν είναι άρσεν και θήλυ· διότι πάντες σεις είσθε εις εν Χριστώ Ιησού» (Γαλάτας 3.28).

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT