Η οδήγηση, τα τεστ και οι ηλικιωμένοι

Κύριε διευθυντά

Στην επιστολή του που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της «Καθημερινής» της 29/7/2023 ο αναγνώστης κ. Ευάγγελος Γκόλγαρης ορθώς επισημαίνει τους κινδύνους από την οδήγηση ηλικιωμένων συμπολιτών μας. Οι επισημάνσεις του απευθύνονται πρωτίστως και ορθώς στην ευσυνειδησία των οδηγών. Να δηλώσω ότι και εγώ στα 87 μου οδηγώ με ορισμένους αυτοπεριορισμούς. Πρώτον, υποβάλλομαι σε ιδιωτικό έλεγχο από νευρολόγο, ωριλά, και οφθαλμίατρο κατ’ έτος, εκτός και των λοιπών εξετάσεων. Εχω δεσμεύσει τους φίλους ιατρούς, οι οποίοι θα κληθούν ανά διετία να πιστοποιήσουν την ικανότητά μου να οδηγώ, να μη μου χορηγήσουν τη σχετική γνωμάτευση, μόλις θα έχουν την παραμικρή υποψία για την ανικανότητά μου, ενώ επιπλέον δεν οδηγώ σε μακρινές αποστάσεις, νύχτα, κ.λπ. Εδώ όμως τίθεται ένα ερώτημα, το οποίο υποβάλλω με κάθε επιφύλαξη, ώστε να μη βρεθώ και με τα πλευρά σπασμένα. Ισως θα αρκούσε μια τοποθέτηση του σωματείου των Σχολών Οδήγησης. Θα μπορούσε ο πρόεδρος του σωματείου να βεβαιώσει με λόγο της επαγγελματικής του τιμής ότι δεν γνωρίζει πως μέλη του σωματείου του μεσολαβούν μεταξύ υποψηφίων ηλικίας άνω των 65 για ανανέωση διπλώματος με μόνη υποβολή του ΑΜΚΑ του υποψηφίου χωρίς τη φυσική παρουσία του στους δύο ή τέσσερις ιατρούς εξεταστές;

Τα παραπάνω εξαρτώνται από την ευσυνειδησία των εμπλεκομένων μερών. Από την Πολιτεία όμως περιμένω οργανωμένους ελέγχους. Δειγματοληπτικούς ή και περιπτωσιακούς. Δηλαδή, όταν γίνεται ένα και απλό ατύχημα με εμπλεκόμενο άτομο άνω των 65 ετών να ελέγχεται ο φάκελος της τελευταίας ανανέωσης. Διόλου απίθανο να προκύψουν «λαβράκια». Σαν απλούστατο παράδειγμα αναφέρω την ένδειξη με πολύ ψιλά γράμματα στο πίσω μέρος του διπλώματος 01.01 που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να φοράει γυαλιά και να έχει ένα εφεδρικό ζευγάρι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Εάν ο οδηγός δεν έχει περάσει από τον οφθαλμίατρο με φυσική παρουσία, είναι σίγουρο ότι δεν θα έχει γίνει αναγραφή αυτού του περιορισμού. Από εκεί και πέρα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Πολιτείας γνωρίζουν καλύτερα πώς να κινηθούν. Αξίζει τον κόπο; Δεν νομίζω να αμφιβάλει κανείς.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT