Η καταστροφή και τα στοιχήματα

Κύριε διευθυντά

Από τη μακροϊστορική της εξέλιξη, η Θεσσαλία διαμόρφωσε στρατηγικά, συγκριτικά πλεονεκτήματα που καθιστούν την πορεία της σταθερή και αειφόρο.

Κεντρική θέση, άφθονοι φυσικοί πόροι, κάτοικοι ανθεκτικοί και εργατικοί, δίκτυα επικοινωνίας, συγκροτούν μια δομική διάρθρωση, υποστηρικτική της επούλωσης των πληγών και της ανάπτυξης.

Γι’ αυτό, ένα χαμόγελο αισιοδοξίας για τη Θεσσαλία, μετά τη φυσική καταστροφή, είναι δικαιολογημένο.

Στα πλαίσια της προετοιμασίας του σχεδίου ανάκαμψής της, είναι σκόπιμο να επισημανθούν τα ακόλουθα:

1. Επιτέλους ήλθε η ώρα να αξιοποιηθούν τα υφιστάμενα μεγάλα έργα υποδομών, όπως η εκτροπή του Αχελώου στον Θεσσαλικό Κάμπο, το αντίστοιχο φράγμα Συκιάς (Καρδίτσας) αλλά και το υδροηλεκτρικό έργο της Μεσοχώρας (Τρικάλων), τα οποία έπειτα από μια ατελέσφορη περιβαλλοντολογία έχουν αδρανοποιηθεί.

2. Στα δυτικά της, όπου κυριαρχεί ο ορεινός όγκος της Πίνδου, υφίστανται μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης ειδικών τουριστικών προορισμών και προϊόντων, όπως ο οικολογικός κ.λπ.

Οι εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και περιβαλλοντικής καθαρότητας περιοχές της Αργιθέας-Αγράφων, Ασπροπόταμου, Περτουλίου κ.λπ. μπορεί να στραφούν προς τον ορεινό, κλιματολογικό τουρισμό, που φαίνεται ως προσοδοφόρα εξέλιξη.

3. Το εθνικό οδικό δίκτυο χρειάζεται διεύρυνση, με τη σύνδεση ανατολικής, νότιας Θεσσαλίας με την αντίστοιχη δυτική και την Ηπειρο. Ο υφιστάμενος (επαρχιακός) άξονας Καρδίτσας-Μουζακίου-Αργιθέας-Αρτας μπορεί να αναβαθμισθεί σε εθνική οδό Βόλου-Καρδίτσας-Αργιθέας-Αρτας-Ιονίας Οδού, καλύπτοντας υφιστάμενο κενό στην οριζόντια σύνδεση κεντρικής και δυτικής Ελλάδος.

Απαιτούμενο έργο στον άξονα αυτό αποτελεί η κατασκευή της σήραγγας Τυμπάνου (αυχένας στην είσοδο της Πίνδου), που θα άρει και την απομόνωση των ορεινών όγκων Αργιθέας-Αγράφων.

4. Για την ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλίας και των όμορων περιοχών (Αρτας, Καρπενησίου κ.λπ.) χρειάζεται ένα έργο καταλύτης επενδύσεων. Ενα τέτοιο έργο είναι η (ανα)κατασκευή της ιστορικής Γέφυρας Κοράκου στον Αχελώο (όρια Καρδίτσας-Αρτας) που ανατινάχθηκε το 1949 στον εμφύλιο πόλεμο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT