Η υγεία οδηγών και τα τροχαία

Κύριε διευθυντά

Δύο περιστατικά αιφνίδιου θανάτου οδηγών αυτοκινήτων (το ένα λεωφορείο) συνέβησαν τον Νοέμβριο, όπως διαβάσαμε στις εφημερίδες, στην Τρίπολη και στη Θεσσαλονίκη. Και στα δύο οι οδηγοί έχασαν τον έλεγχο του οχήματος και πέθαναν επιτόπου (ο ένας, σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτου, αισθάνθηκε αδιαθεσία και προσπάθησε να σταματήσει). Ευτυχώς δεν υπήρξαν άλλα θύματα. Οι γιατροί και ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης γνωρίζουν τους λόγους αφαίρεσης άδειας οδήγησης (π.χ. άνοια, απώλεια οράσεως, σπασμοί, αλκοόλ, χρήση ουσιών κ.λπ.).

Στα δύο περιστατικά που προανέφερα δεν γράφτηκε ότι συνέτρεχε κάτι από αυτά. Οι θάνατοι μοιάζουν καρδιακοί (έμφραγμα, αρρυθμία), ώστε οι καρδιολόγοι έχουν βαρύνουσα γνώμη σε ποιες περιπτώσεις καρδιακής νόσου πρέπει να αφαιρείται το δίπλωμα. Το «κλάσμα εξωθήσεως» έπειτα από έμφραγμα θεωρείται αξιόπιστο κριτήριο για τον κίνδυνο αιφνίδιου θανάτου. Επίσης το ιστορικό ορισμένων αρρυθμιών και η τοποθέτηση φορητού απινιδωτή. Λαμβάνεται υπόψη και το είδος του αυτοκινήτου (Ι.Χ., φορτηγό κ.λπ.) καθώς και η συχνότητα και η διάρκεια της οδήγησης. Ολες αυτές οι παράμετροι θα συνυπολογίζονται στο άμεσο μέλλον, με σχετικά απλό μαθηματικό τύπο και με τη βοήθεια εφαρμογής (app) στο κινητό τηλέφωνο. Ετσι, θα εκτιμάται η πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος σε άτομα με ιστορικό καρδιοπάθειας. Ελπίζεται ότι η εφαρμογή αυτή (αν εφαρμοστεί σωστά) θα μειώσει τα αδιευκρίνιστα τροχαία με ή χωρίς ανθρώπινα θύματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT