Η «συμμόρφωση» «νταήδων» μαθητών

Κύριε διευθυντά

Ο γνώστης περί τα εκπαιδευτικά κ. Απόστολος Λακασάς, υπό τον «επιθετικό» τίτλο «Πενθήμερη αποβολή για “νταήδες” μαθητές» («Κ» 5/3/2024) αναλύει διεξοδικά το σχέδιο νόμου που προτείνει το ΥΠΕΠΘ, για τον περιορισμό (πάταξη;) της ενδοσχολικής βίας. Σκοπός της «ποινής» είναι η βελτίωση του παρανομούντος. Αλλά τι γίνεται με τον μαθητή που τιμωρείται με τρεις ή πέντε ημέρες αποβολή; Μπορεί να απομονωθεί σε μια αίθουσα και να του δοθεί μια απασχόληση, άλλως θα κυκλοφορεί στους δρόμους. Για τους «νταήδες» μαθητές, αυτό ακριβώς είναι «επιβράβευση»: Ως Γυμνασιάρχης, έλεγα στον μαθητή: «Θα πάρεις τριήμερη αποβολή, θα γράψουμε απουσίες, θα σημειωθεί στο ποινολόγιο, αλλά θα παρακολουθείς το μάθημα στην τάξη». «Και γιατί να παρακολουθώ αφού θα πάρω απουσίες;». Του είπα: «Σου κάνω χάρη που επιτρέπω να παρακολουθείς τα μαθήματα».

Σκόπιμο είναι, όταν επιβάλλεται αποβολή, ο μαθητής να παρακολουθεί τα μαθήματα, για να μη λέει την άλλη μέρα πως απουσίαζε και δεν ήξερε το μάθημα. Οι «νταήδες» καμιά φορά ατακτούν για να πάρουν αποβολή και να κάνουν τις βόλτες τους. ∆ιότι οι απουσίες της αποβολής θεωρούνται «δικαιολογημένες!». Οσον αφορά την εσχάτη των ποινών, «Αλλαγή περιβάλλοντος». Κάποτε ήταν εξοντωτική η ποινή. «Αποβολή διά παντός» από το σχολείο ή και από όλη την επικράτεια. Τώρα σπάνια επιβάλλεται. Ομως αν είμαστε σε απομονωμένο οικισμό, στα βουνά ή σε νησί, πού θα στείλουμε τον μαθητή; Καλή είναι η πρόληψη. Να ενημερώνονται οι μαθητές για τις ευθύνες τους. Κάποτε μπήκε σε αίθουσα του Γυμνασίου ένας μαθητής του διπλανού Λυκείου και προκάλεσε «ταραχή» σε μαθητές και μαθήτριες. Τον κάλεσα στο γραφείο και τον ρώτησα «Γιατί παρανομείς;».

Μου απάντησε πως δεν τον πιάνει ο νόμος, γιατί είναι ανήλικος. Του έδωσα μια κόλα χαρτί και του είπα να γράψει το όνομά του, το σχολείο, την τάξη του και να συμπληρώσει (ότι δεν τον πιάνει ο νόμος). Τα έγραψε και υπέγραψε. Του είπα πως δεν έχει δικαίωμα να κάνει δικαιοπραξίες, ως ανήλικος (αγοραπωλησίες κ.λπ.) αλλά είναι υπεύθυνος για τις αδικοπραξίες, αν είναι πάνω από 14 ετών. Γι’ αυτούς είναι τα δικαστήρια ανηλίκων και τα αναμορφωτήρια. Την άλλη μέρα ήλθε η μάνα του ασθμαίνουσα και μου ζήτησε το έγγραφο. Της το έδωσα και της είπα πως δεν είχα σκοπό να το χρησιμοποιήσω, αλλά απλώς να διδάξω. Χρήσιμος για το σχολείο είναι ο «Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου» (ΚΛΣ). Τον οποίο συντάσσουμε στις τάξεις και υπογράφουν όλοι οι μαθητές που παίρνουν από ένα αντίγραφο. Μελλοντικά, όποιος μαθητής έρχεται παίρνει ένα αντίγραφο.

ΥΓ.: Νταής (τουρκ. dayı) μπάρμπας, θείος από την πλευρά της μάνας, προστάτης, καμπάνταης – ψευτόμαγκας.

*Πρώην Γυμνασιάρχης, Ραφήνα

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT