ΥΔΡΑ – η πολυσήμαντη αποστολή της

Κύριε διευθυντά

Με αφορμή τη συμμετοχή της φρεγάτας «Υδρα» στην επιχείρηση «Ασπίδες» παραθέτω κάποιες σκέψεις που φρονώ πως αποτελούν τον ελάχιστο φόρο τιμής σε αυτούς που ακόμη «φυλάσσουν Θερμοπύλες».

Κατ’ αρχάς αξίζουν συγχαρητήρια στο Πολεμικό Ναυτικό που διατηρεί ένα πλοίο ηλικίας 32 ετών σε τέτοια επιχειρησιακή ετοιμότητα και κατάσταση του υλικού του ώστε να μπορεί να συμμετάσχει σε πολύμηνη αποστολή μακράν βάσεως και υπό τις κρατούσες στην περιοχή συνθήκες και τακτική εικόνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι:

α) Φρεγάτες ομοίου τύπου ΜΕΚΟ, όπως η φρεγάτα «Υδρα», και μικρότερης ηλικίας σε άλλα Ναυτικά έχουν ήδη αποσυρθεί της ενεργού ζωής.

β) Η φρεγάτα «Υδρα» παρά το προχωρημένο της ηλικίας της δεν έχει ακόμη υποστεί τον συνήθη «εκμοντερνισμό μέσης ζωής».

Κάθε έπαινος αξίζει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, στη σημερινή ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και στο πλήρωμα της φρεγάτας «Υδρα» που ανέθεσαν και ανέλαβαν αντίστοιχα τη συγκεκριμένη αποστολή για την επιτυχή διεκπεραίωση της οποίας δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία.

Οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού, οι τρεις των οποίων έχουν «κτιστεί» σε ελληνικά ναυπηγεία, έχουν συνολικά άνω των 100 ετών ενεργού συμμετοχής και δράσεως, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία και το επιτυχές διαχρονικά «αποτύπωμά» των.

Εχουν διανύσει συνολικά κάποια εκατομμύρια ναυτικών μιλίων και έχουν αποδειχθεί η ασφαλέστερη επιλογή της ηγεσίας όταν δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων επιλογών από το «αποστολή εξετελέσθη επιτυχώς».

Η πρόσφατη οικονομική κρίση δεν επέτρεψε την υλοποίηση του τελείως απαραίτητου εκσυγχρονισμού μέσης ζωής ώστε τα πλοία αυτά «αναβαπτιζόμενα» να συνεχίσουν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες των για αρκετά ακόμη χρόνια και αφού ακόμη οι νέες υπό παραλαβή φρεγάτες τύπου Belharra αναλάβουν την πρωτοκαθεδρία στην αιχμή του δόρατος της ναυτικής μας ισχύος.

Το ιστορικής σημασίας γεγονός της συμμετοχής της φρεγάτας «Υδρα» στην επιχείρηση «Ασπίδες» πέραν των άλλων προκαλεί παράλληλα και μεγάλη ηθική ικανοποίηση σε όλους όσοι καθ’ οιονδήποτε τρόπο έχουν διαχρονικά συμβάλει στο να καθίσταται δυνατή η πραγματοποίησή της σήμερα.

Και έχει αυτή η ηθική ικανοποίηση ιδιαίτερη σημασία γιατί αποτελεί τη συνεκτική ουσία της ναυτικής παράδοσης. Οπως έχει γράψει ο ναύαρχος Οράτιος Νέλσον, «για να φτιάξεις ένα πλοίο ακόμη και έναν στόλο χρειάζεσαι, αν έχεις τους πόρους, λίγα χρόνια. Για να φτιάξεις ναυτική παράδοση χρειάζεσαι τουλάχιστον εκατό».

Παράδοση είναι ο βασικότερος λόγος που ποτέ και κανένα πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού δεν έχει υποστείλει τη σημαία του.

Ελπίζω βάσιμα ότι η σημερινή ηγεσία θα υλοποιήσει κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο το του Περικλέους «Μέγα το της θαλάσσης κράτος» στο πλαίσιο της σημερινής εθνικής στρατιωτικής στρατηγικής και όπως αυτή επιτυχώς υλοποιείται. Εύχομαι κάθε επιτυχία στη φρεγάτα «Υδρα» και σε αυτήν την τόσο σημαντική αποστολή της.

*Υποναύαρχος Π.Ν. (ε.α.), πρώην γενικός επιθεωρητής Π.Ν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT