«Αν καταργούσαμε τα διόδια επιστροφής;»

«Αν καταργούσαμε τα διόδια επιστροφής;»

Κύριε διευθυντά

«Ουρές χιλιομέτρων σχημάτισαν τα αυτοκίνητα στους σταθμούς διοδίων κατά την επιστροφή των εκδρομέων από τις πασχαλινές διακοπές», διαβάζουμε στις εφημερίδες. Αυτό το ζημιογόνο φαινόμενο μπορεί να εκλείψει με την κατάργηση της είσπραξης όλων των διοδίων επιστροφής στο Κέντρο. Το συνολικό κόστος των δύο διελεύσεων, εξόδου και επιστροφής, θα εισπράττεται σε κάθε σταθμό διοδίων μόνον κατά την έξοδο του οχήματος από το Κέντρο. Αυτό το κόστος θα είναι μικρότερο εκείνου που καταβάλλουμε αθροιστικώς σήμερα. ∆ιότι για τον καθορισμό του θα συνυπολογιστεί ο μηδενισμός τής μισθοδοσίας του προσωπικού, που θα πάψει να εργάζεται για είσπραξη διοδίων επιστροφής.

Από την εφαρμογή τού μέτρου προκύπτουν πολλά οφέλη. Οι οδηγοί των οχημάτων κερδίζουν τον χρόνο αναμονής τους στις ουρές, καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και δαπανούν λιγότερα χρήματα για τις δύο διελεύσεις τους από τους σταθμούς διοδίων. Ο δημόσιος προϋπολογισμός περιορίζει τις δαπάνες για εισαγωγή καυσίμων. Η ελληνική οικονομία δέχεται αρκετές εκατοντάδες εργαζομένων, που καταλαμβάνουν αποδοτικότερες κενές θέσεις εργασίας, εργαζομένους που αναζητούμε τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Ο φορέας χρέωσης διοδίων ελαττώνει κατά 50% το προσωπικό, που απασχολεί για είσπραξη δύο διοδίων σε κάθε σταθμό και συνεπώς περιορίζει τη γραφειοκρατία του.

Τέλος, αλλά όχι τελευταίο ούτε ασήμαντο, το περιβάλλον απαλλάσσεται από αρκετά χιλιόγραμμα διοξειδίου τού άνθρακα, που εκπέμπουν τα οχήματα στις ουρές των σταθμών.

Το προτεινόμενο μέτρο δεν είναι πρωτότυπο. Οπως μου είπε γνωστός μου, που διαμένει στο Σαν Φρανσίσκο, το μέτρο εφαρμόστηκε επί αρκετά χρόνια με απόλυτη επιτυχία στη διέλευση των οχημάτων από όλες τις γέφυρες της περιοχής συμπεριλαμβανομένης της Golden Gate. Διότι είχε γίνει κατανοητό ότι όποιο αυτοκίνητο διατρέχει τη γέφυρα προς μία κατεύθυνση, ξαναπερνά κάποτε οπωσδήποτε από την αντίθετη κατεύθυνση. Ομως κατά τα τελευταία δύο χρόνια τροποποιήθηκε και αυτός ο τρόπος είσπραξης διοδίων. «Τώρα πλέον», μου είπε ο γνωστός μου, «κανείς δεν μας σταματάει για να πληρώσουμε διόδια. Οι κάμερες, που υπάρχουν παντού, καταγράφουν όλα τα οχήματα που διατρέχουν κάθε γέφυρα. Και αυτομάτως χρεώνουν τους πομποδέκτες, που διαθέτουν όλα πρακτικώς τα αυτοκίνητα. Αν όμως περάσει αυτοκίνητο που δεν έχει πομποδέκτη, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο, αυτό καταγράφεται από τις κάμερες. Και ο ιδιοκτήτης του ενημερώνεται ηλεκτρονικά για το ποσόν με το οποίο έχει χρεωθεί για την παράβασή του».

Πιστεύω ότι δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι να εφαρμόσουμε στη χώρα μας αυτό το ρηξικέλευθο μέτρο.

Μπορούμε όμως σύντομα να καταργήσουμε μία από τις δύο εισπράξεις διοδίων, που γίνονται σε κάθε σταθμό των εθνικών μας οδών. Ωστε το Πάσχα τού 2025 να μη δούμε τις ατέλειωτες ουρές αυτοκινήτων, που είδαμε το φετινό Πάσχα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT