Το σημείο-καρμανιόλα και μέτρα πρόληψης

Το σημείο-καρμανιόλα και μέτρα πρόληψης

Κύριε διευθυντά

Με αφορμή το θανατηφόρο ατύχημα στη Βούλα, στην παραλιακή λεωφόρο Κων/νου Καραμανλή (ΠΛΚΚ) στο ύψος της οδού ∆ιός (2 Μαΐου 2024), ως συγκοινωνιολόγος και κάτοικος Βούλας, που διασχίζω το υπόψη σημείο τέσσερις φορές την ημέρα πεζή για πρόσβαση στη θάλασσα, σημειώνω τα εξής:

1. Οι οδοί ∆ιός και Ηρας αποτελούν ζευγάρι ανόδου/καθόδου μεταξύ ΠΛΚΚ και Βούλας. Υπάρχει διακοπή της νησίδας της ΠΛΚΚ ώστε να στρίβουν όλα τα οχήματα. Ενώ το όριο ταχύτητας είναι 70 χλμ./ώρα, συνήθως οι ταχύτητες φθάνουν τα 100 χλμ./ώρα ή περισσότερο.

2. Το θαλάσσιο μέτωπο στη Βούλα είναι ανοικτό για κολύμβηση και συγκεντρώνει πολλούς κολυμβητές και επισκέπτες, με αιχμή τους θερινούς μήνες.

3. Στη συμβολή της ΠΛΚΚ και Ηρας, στο θαλάσσιο μέτωπο, βρίσκεται υπερτοπική παιδική χαρά που συγκεντρώνει όλο τον χρόνο εξαιρετικά μεγάλο αριθμό γονέων και παιδιών.

4. Σε επαφή με την παιδική χαρά βρίσκεται το καφέ-εστιατόριο Νότος, ένας ακόμη υπερτοπικός πόλος αναψυχής οικογενειών, νέων, αλλά και συνταξιούχων.

5. Στις μόνες νόμιμες προσβάσεις από Βούλα προς το παραλιακό μέτωπο λειτουργούν: φωτεινός σηματοδότης στη συμβολή της ΠΛΚΚ με τη Βασ. Παύλου (Ασκληπιείο Βούλας), ζευγάρι σηματοδοτών μεταξύ ΠΛΚΚ και των οδών Ζεφύρου και Αγ. Ιωάννου, ισόπεδη διάβαση πεζών που βρίσκεται στο ύψος της Ηρας, ανάμεσα στους δύο σηματοδότες. Οι αποστάσεις μεταξύ πρώτου σηματοδότη, ισόπεδης διάβασης και δεύτερου σηματοδότη είναι 600 μ. και 650 μ. αντίστοιχα.

6. Η σήμανση της ισόπεδης διάβασης είναι πλημμελής. Προς Βουλιαγμένη, η οριζόντια σήμανση με το ζόρι φαίνεται, ενώ κατακόρυφη σήμανση υπάρχει μόνο δεξιά του καταστρώματος και ενώ επιβάλλεται και αριστερά. Προς Αθήνα η διάβαση δεν φαίνεται και δεν υπάρχουν πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης.

Επομένως οι διαβάσεις δεν είναι αντιληπτές από μακριά.

7. Στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα δεν υπάρχει διάβαση πεζών. Πιστεύω όμως ότι αν υπήρχε, η κατάστασή της θα ήταν όπως και η διάβαση στην οδό Ηρας.

Προτείνω: την άμεση βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών με νέο σωστής ποιότητας λευκό αντανακλαστικό χρώμα για οριζόντια και νέες πινακίδες για κατακόρυφη σήμανση.

Τη δημιουργία αντίστοιχης διάβασης πεζών και στη συμβολή της ΠΛΚΚ με την Ηρας. Οι διαβάσεις πρέπει να είναι φωτισμένες ειδικά τη νύχτα για να αποκτήσουν σωστά χαρακτηριστικά zebra crossing. Σε δεύτερο χρόνο να γίνει φωτεινή σηματοδότηση των δύο κόμβων.

*Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, Κάτοικος Βούλας

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT