Κύριε διευθυντά
Στην «Κ» του Σαββάτου (25/5/2024) η κ. Μαρία Κατσουνάκη έθεσε το ερώτημα αν φταίει μόνο η παπαγαλία για τις κακές επιδόσεις των μαθητών μας στον διαγωνισμό PISA. Επιγραμματικά της απαντώ: φταίει κυρίως το αναχρονιστικό, αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Το «υλιστικό» όπως το αποκαλώ αδόκιμα. Υλη, ύλη και πιο πολλή ύλη! Το σλόγκαν της επικρατούσας διεθνώς παιδαγωγικής είναι: σημαντικό δεν είναι τι έμαθες, αλλά τι μπορείς να κάνεις με αυτά που έμαθες. Σε αυτή την παιδαγωγική, η ύλη είναι μόνο το μέσο για να αναπτύξει ο μαθητής τις ικανότητες που σωστά η κ. Κατσουνάκη ανέφερε ως κρίσιμες, κριτική σκέψη, ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση (κ.ά). Πόσοι όμως από τους διδάσκοντες που βολεύονται με την εύκολη μέθοδο «ομιλία/κιμωλία» είναι διατεθειμένοι να μπουν στα δύσκολα; Αλλωστε αμφιβάλλω αν οι αντιδραστικές ∆ΟΕ και ΟΛΜΕ θα δέχονταν μια τόσο δραστική αλλαγή.