Ο…«υλΗσμός» τρέφει την παπαγαλία

Κύριε διευθυντά

Στην «Κ» του Σαββάτου (25/5/2024) η κ. Μαρία Κατσουνάκη έθεσε το ερώτημα αν φταίει μόνο η παπαγαλία για τις κακές επιδόσεις των μαθητών μας στον διαγωνισμό PISA. Επιγραμματικά της απαντώ: φταίει κυρίως το αναχρονιστικό, αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Το «υλιστικό» όπως το αποκαλώ αδόκιμα. Υλη, ύλη και πιο πολλή ύλη! Το σλόγκαν της επικρατούσας διεθνώς παιδαγωγικής είναι: σημαντικό δεν είναι τι έμαθες, αλλά τι μπορείς να κάνεις με αυτά που έμαθες. Σε αυτή την παιδαγωγική, η ύλη είναι μόνο το μέσο για να αναπτύξει ο μαθητής τις ικανότητες που σωστά η κ. Κατσουνάκη ανέφερε ως κρίσιμες, κριτική σκέψη, ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση (κ.ά). Πόσοι όμως από τους διδάσκοντες που βολεύονται με την εύκολη μέθοδο «ομιλία/κιμωλία» είναι διατεθειμένοι να μπουν στα δύσκολα; Αλλωστε αμφιβάλλω αν οι αντιδραστικές ∆ΟΕ και ΟΛΜΕ θα δέχονταν μια τόσο δραστική αλλαγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT